30 metų vestuvinės mados srityje dirbanti mados namų „MJ Bridal Couture“ įkūrėja ir dizainerė Jolanta Malvincienė tikina, kad kiekviena jos kurta suknelė jai yra išskirtinė ir geriausiai atskleidžia nuotakos savybes.
Dizainerė teigia, kad per tokį ilgą laiko tarpą dirbdama su vestuvinių drabužių kompanijomis ir dizaineriais sukaupė daug patirties.
„Aprengiau tūkstančius nuotakų iš Lietuvos bei pasaulio. Taip pat sudalyvavau ne vienoje dešimtyje tarptautinių vestuvinės mados parodų. Labai daug išmokau ne tik stebėdama ir besigilindama į pasaulio geriausius, bet ir formuodama bei užsakinėdama kolekcijas, kurių suknelėmis puošiasi ir lietuvaitės.
Įgyta ilgalaikė patirtis ir įgūdžiai man leidžia pajusti, kuo gyvena Lietuvos vestuvinė mada, kaip ji vystosi ir, be abejo, kaip nori atrodyti ir jaustis Lietuvos nuotaka“, – sako moteris.
Nori pabrėžti unikalumą
Šiuolaikinės rinkos sąlygomis, perteklinės informacijos gausoje, dažnai būna sudėtinga išsirinkti svajones atitinkančią vestuvinę suknelę. Kaip sako J. Malvicienė, tam reikia turėti ne tik tam tikrų žinių, bet ir patirties. Stebėdama bei bendraudama su nuotakomis ji sako pastebėjusi didėjantį poreikį išskirtinumui ir unikalumui, taip pat ir eksperimentuojančias moteris, kurios renkasi netradicinius vestuvinius drabužius.
„Eksperimentuojančių lietuvaičių yra. Kadangi aš sukneles siuvu pagal individualius užsakymus, pas mane kreipiasu tos moterys, kurios nori išskirtinesnių variantų. Nuomos salonuose yra tikrai daugybė tradiciškesnių variantų, kuriuos moterys gali tikrai laisvai išsirinkti. Pas mane kreipiasi tos, kurios nenori atrodyti kaip visi.
Visada pirmiausia vyksta kūrybinis procesas su pačia kliente, suknelę kuriame su mintimi, kad galėtume išryškinti moters pliusus ir paslėpti minusus. Nuotaka savo vestuvių dieną nori būti geriausia savo pačios versija“, – tikina dizainerė.
Vis dėlto išskirti tai, kas populiariausia tarp nuotakų, kurios renkasi vestuvines sukneles, gan sunku.
„Visos medžiagos – nėriniai, atlasas, tafta yra neišeinantys iš mados. Galima sakyti, kad nei viena nedžiaga neišeina iš mados. Jei šios medžiagos moteriai tinka, tada mes jas naudojame. Jau 5-erius metus esu atsitraukusi nuo masinės mados, todėl sąmoningai neinu koja kojon su ja. Noriu atskleisti nuotakos unikalumą, o ta suknelė unikali gali būti net medvilninė, šilkinė. Svarbu, kad tai būtų gražu“, – atskleidžia pašnekovė.
Paklausus apie išskirtinį atvejį, kurį teko kurti, pati dizainerė susimąsto. „Man kiekvieną suknelę kurti labai malonu ir įdomu. Mano požiūris yra toks, kad kaip ir kiekvienas žmogus, kiekviena suknelė yra išskirtinė ir jų nesulyginsi. Kaip nėra vienodų suknelių, nėra ir dviejų visiškai vienodų nuotakų. Kai pradedi dirbti su ta nuotaka, su ja bendrauji, pradedi pažinti ją kaip asmenybę.
Stengiesi per suknelę atskleisti, kas yra gražiausia ir individualiausia. Ieškau to, kuo ji nepanaši į kitas. Kiekviena suknelė ant kiekvieno žmogaus atrodo skirtingai – tai priklauso ne tik nuo figūros, bet ir charakterio, temperamento“, – tikina ji.
Pastebėjo kainų kilimą
Dizainerių darbas dažnai būna įtemptas – daugeliui suknelę reikia sukurti net ir per savaitę. Tiesa, pašnekovė sako užsakymų per tokį trumpą laiką neapsiimanti – taip greitai originalaus drabužio sukurti esą nepavyktų.
„Niekada neapsiimu suknelių kurti per trumpą laiko tarpą. Kūrybinis procesas greičio niekada nepripažįsta, nes paskui neišeina taip, kaip turėtų gautis. Į mane nuotakos kreipiasi prieš pusę metų, metus. Minimaliai 3 mėnesiai, kitaip nepriimu užsakymų. Techniškai galima suknelę sukurti ir per savaitę, bet tai nebus naujas, išieškotas ir išnagrinėtas reikalas.
Galėčiau tai daryti, bet aš to renkuosi nedaryti. Nes daug laiko užima sugeneruoti idėjas, nupiešti eskizus, surasti audinius. Per savaitę galima tik nukopijuoti dizainą. Manau, kad jei nori padaryti kažką unikalaus, reikia daug laiko“, – sako pašnekovė.
Šiuo metu daugėja ir moterų, kurios savo vestuvių dieną nesirenka jau tradicija spėjusios tapti baltos spalvos. Daugėja ne tik ryškių ar kūrybiškų sprendimų, bet kartais netgi atsisakoma ir pačios suknelės.
„Pagal tai, ką matau socialinėse erdvėse, tai tikrai matau daugybę skirtumų. Su nuotakomis dirbu nuo 1990-ųjų, taip kad palyginus su tais laikais, viskas yra labai pasikeitę. Sakyčiau, kad pasikeitęs žmogaus suvokimas dėl to, kas yra vestuvinis rūbas. Pas mane ateina ir klienčių, kurios siuvasi vestuvines kelnes. Manau, kad pats vestuvinis rūbas labai priklauso nuo nuotakos asmenybės, ją atspindi kaip veidrodis“, – pasakoja moteris.
Ne paslaptis, kad daugelis netradicinių ir išskirtinių sprendimų gali reikalauti nemenkai pakratyti piniginę. Kainoms siaučiant ir pati J. Malvicienė teigia pastebėjusi kainų šuolį:
„Lyginant su praeitais metais, pačių vestuvinių suknelių, medžiagų kainos pakilo bent 10 procentų. Jei lyginant su tada, kada buvo litas, tai 4 kartus. Kaip kitais metais bus, pamatysime.“
O ar dėl kainų šuolio klientės atsisako vestuvinių suknelių kūrėjos paslaugų?
„Dalies užsakymų aš atsisakau pati – siuvant suknelę reikia daug bendrauti su pačia nuotaka ir taip pat didelė dalis klienčių pasirenka ne mane, bet tai normalu. Gal kainos kandžiojasi ar dar kas nepatinka – priežastį žino tik jos pačios.
Greičiausiai, aišku, pakeičia dėl kainų, nes visi pirmoje eilėje žiūri į kainas. Vestuvės dažniausiai būna vieną kartą gyvenime, tai nepakartosi. Paskui gali būti ir nusivylimų, bet nuotaka nežino, kad ne tik kaina nulemia, kaip ji atrodys. Yra ir patirtis, ir kokybė, ir visi kiti dalykai“, – apibendrina dizainerė.