Tris vaikus turėjęs 69 metų O. Dassault žuvo apie 18 val. vietos (19 val. Lietuvos) laiku, sraigtasparniui sudužus netoli prabangaus Dovilio pajūrio kurorto šiaurės Prancūzijoje, naujienų agentūrai AFP patvirtino šaltiniai parlamente ir tyrimų institucijose.
Reikšdamas užuojautą, Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas parašė socialiniame tinkle „Twitter“: „Olivier Dassault mylėjo Prancūziją. Jis buvo pramonininkas, deputatas, karinių oro pajėgų atsargos vadas; visą savo gyvenimą jis nenuilstamai tarnavo mūsų šaliai.“
E. Macronas jo žūtį pavadino „didele netektimi“ ir išsiuntė užuojautos laišką Dassault šeimai – vienai įtakingiausių Prancūzijoje ir turinčiai interesų aeronautikos, gynybos ir žiniasklaidos sektoriuose, taip pat vyno pramonėje ir aukcionų organizavime.
Įmonių grupė „Dassault Aviation“ pastaruosius 70 metų yra viena pagrindinių prancūzų lėktuvų gamintojų. Ji žinoma dėl tokių orlaivių kaip verslo klasės lėktuvas „Falcon“ ir naikintuvas „Mirage“, o pastaruoju metu garsėjo savo gaminamais moderniais naikintuvais „Rafale“.
Žurnalo „Forbes“ skaičiavimais, pernai O. Dassault turtingiausių pasaulio žmonių sąraše užėmė 361-ą vietą; jo turto vertė siekė 5 mlrd. eurų – maždaug tiek pat, kaip ir jo dviejų brolių bei sesers.
Garsi šeima
Prancūzijos nacionalinė aviacijos katastrofų tyrimų agentūra BEA „Twitter“ paskelbė, kad nelaimė įvyko sraigtasparniui vos pakilus iš „privačios teritorijos“.
Sekmadienį Dovilyje orai buvo saulėti ir nevėjuoti.
Su tyrimo eiga susipažinę šaltiniai nurodė, kad sraigtasparnio pilotas irgi žuvo ir kad kartu daugiau niekas neskrido.
Prokurorai iškėlė netyčinės žmogžudystės bylą.
„Galvoju apie jo šeimos narius ir artimuosius, kurie tikriausiai patiria siaubingą skausmą“, – sakė Richard'as Ferrand'as, vadovaujantis Nacionaliniam Susirinkimui – parlamento žemiesiems rūmams, kur O. Dassault atstovavo Prancūzijos šiauriniam Uazos rajonui.
O. Dassault senelis buvo garsus aviacijos inžinierius Marcelis Blochas, pakeitęs savo pavardę į „Dassault“ (pranc. „atakuoju“).
Padėjęs sukurti per Pirmąjį pasaulinį karą prancūzų orlaivių naudotą naujovišką propelerį, Marcelis Antrojo pasaulinio karo metais buvo įkalintas ir išsiųstas į nacių koncentracijos stovyklą, nes atsisakė bendradarbiauti su Vokietijos aviacijos pramone.
„Dassault Aviation“ kontrolę perėmė Olivier tėvas Serge'as, tačiau jis nepaskyrė įpėdinio, kuris jį pakeistų, prieš mirdamas 2018 metais nuo širdies smūgio savo biure Paryžiuje.
Olivier kartą pasiskelbė „labiausiai kvalifikuotu“ iš keturių Serge'o vaikų, o tėvas jį už tokį pareiškimą viešai griežtai papeikė.
Atrodė, kad jis ruošėsi perimti vairą, bet netrukus iki savo tėvo mirties atsistatydino iš įmonių grupės stebėjimo tarybos pirmininko pareigų, pareiškęs, kad šis vaidmuo buvo nesuderinamas su jo darbu parlamente.
Daugelis O. Dassaulto kolegų konservatorių atidavė duoklę žuvusiajam, kuris taip pat buvo aistringas fotografas, lakūnas ir muzikos kompozitorius.
Dassault šeimai priklauso ne tik kontrolinis akcijų paketas orlaivių gamybos įmonių grupėje, bet ir nuosavas vynuogynas Bordo rajone ir įtakingas dešiniosios pakraipos laikraštis „Le Figaro“.