Komedija apie darbą visada buvo populiari. Pradedant legendine „Policijos akademija”, baigiant daugelio jau atmintinai iškaltu „Biuru”. Tiesa, kol pastarasis serialas kiek labiau priminė dažnam įprastą darbinę aplinką, nemažo populiarumo susilaukia ir komiškas bei kiek šaržuotas žvilgsnis į specifines profesijas.
Būtent toks žvilgtelėjimas yra amerikiečių ir serialas „Superparduotuvė”. Mano jau minėto „Biuro” scenaristo ir prodiuserio Justino Spitzerio situacijų komedija pasakoja apie didžiulio prekybos centro darbuotojų kasdienybę ir likimus.
Margoje darbuotojų kompanijoje sutinkame „Barbėje” vieną pagrindinių vaidmenų atlikusią America Ferrera, įkūnijančią parduotuvės vedėją Eimę, jai simpatizuojantį Džoną (akt. Benas Feldmanas), paauglę mamą Šejeną (akt. Nichole Sakura), dokumentų neturintį, nelagaliai į šalį atvykusį Mateo (akt. Nico Santos) bei daugelį kitų itin skirtingų bei išskirtinių personažų, kurie kiek perspaustai (kaip ir pridera situacijų komedijoms), tačiau tuo pačiu ir genialiai atspindi turbūt kiekvienam atpažįstamo darbuotojo ar kolegos tipažą.
Romanai, barniai, bandymai „nusimuilinti” nuo darbo, įvairios išdaigos – visa tai ne tik sukuria smagų kolegų bendruomeniškumo jausmą, bet ir leidžia geriau suprasti personažų asmeninius gyvenimus. Nenuostabu, kad darbovietė, kurioje praleidžiame didžiąją dienos dalį, tampa ir itin svarbia kiekvieno žmogaus asmenybės dalimi.
Dovydas prieš Galijotą – darbuotojas prieš korporaciją
Be visų intrigų ir linksmybių sandėliuose ir tarp parduotuvės lentynų, itin svarbia serialo dalimi tampa ir savotiška Dovydo ir Galijoto dvikova tarp paprastų darbuotojų ir juos valdančios korporacijos.
„Superparduotuvėje” ne kartą paliečiamos puikiai atpažįstamos situacijos, kai „aukščiau” sėdintys viršininkai, regis, pamiršta, kad jų darbuotojai yra gyvos būtybės, o ne tik darbui skirtos mašinos. Charizmatiškoji ir lengvai pamėgiama pagrindinių veikėjų grupelė dažnai turi kovoti dėl elementariausių teisių, o tai šiai komedijai leidžia pasireikšti ne tik kaip lengvų juokelių kratiniui, o kaip ir gilesniam darbui, kupinam socialinės kritikos.
Nors „Superparduotuvė” ir yra kupina absurdo ir ne visai realistiškų situacijų, čia kiekvienas žiūrovas ras kažką sau – gal galimybę žvilgtelėti į save, gal drąsos pradėti kovoti už savo, kaip darbuotojo, teises, o galiausiai galės tiesiog smagiai pasijuokti.
Situacijų komedija „Superparduotuvė” – nuo balandžio 23 d., darbo dienomis 19:00 per TV6 televiziją.