• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos kino teatruose žiūrimiausio lietuviško animacinio filmo „Kakė Makė: mano filmas“ kūrėjai su pamėgta personaže neatsisveikino, jie ir toliau gyvena stebuklingame, fantazijų, džiaugsmo ir empatijos kupiname pasaulyje – kuriamas animacinis serialas apie Kakės Makės nuotykius. Filmo ir serialo kūrėjai – ta pati animacijos studijos „Meinart“ komanda. 

6

Lietuvos kino teatruose žiūrimiausio lietuviško animacinio filmo „Kakė Makė: mano filmas“ kūrėjai su pamėgta personaže neatsisveikino, jie ir toliau gyvena stebuklingame, fantazijų, džiaugsmo ir empatijos kupiname pasaulyje – kuriamas animacinis serialas apie Kakės Makės nuotykius. Filmo ir serialo kūrėjai – ta pati animacijos studijos „Meinart“ komanda. 

REKLAMA

„Šie darbai mums taip pat – nuotykis“, – vienu balsu sako kūrėjai – filmo „Kakė Makė. Mano filmas“ meno vadovė Gabija Visockaitė, animatorius Šarūnas Vyštartas, kadruočių dailininkas Vytis Snarskis. 

Meno vadovė – lyg dirigentė 

„Nenoriu meluoti, bet, man regis, su Kake Make pirmą kartą susidūriau, kai nusipirkau parduotuvėje šokoladinį varškės sūrelį, kuriame ji buvo nupiešta“, – juokiasi filmo meno vadovė G. Visockaitė.

Jai patinka šiek tiek chaotiška Kakės Makės asmenybė ir spontaniškumas, kuris, jos nuomone, gana gerai atspindi penkerių metų vaiko realybę: „Kakė Makė pilna drąsos ir noro reikšti savo individualumą, suvokti ją supantį pasaulį. Jos būdas ir idėjos gal ne visada sutampa su tuo, ko iš jos tikisi tėvai: valytis dantis, pavyzdžiui, jai atrodo laiko švaistymas, tą patį ji pasakytų ir apie tvarką kambariuose.

REKLAMA
REKLAMA

Auginant vaikus taip dažnai pasitaiko, o knygose ir filmuose randamas tokių problemų sprendimas skatina vaikus pagalvoti apie tam tikrus gyvenimo aspektus. Mums, suaugusiesiems, jie atrodo savaime aiškūs, tačiau vaikams – dar nesuprantami.“ 

REKLAMA

Gabijai patikėtos filmo meno vadovės pareigos primena tai, ką daro dirigentas orkestre.

Meno vadovas turi jausti filmo visumą, darną, į vieną sujungti skirtingų menininkų skirtingus stilius. Jis kuria bendrą filmo estetiką, taisykles, kuriomis vadovaujasi iliustruotojai, piešdami fonus ir dėliodami veikėjus į scenas.

„Svarbiausia užduotis yra nupiešti filmą taip, kad žiūrovas neatskirtų, kuris iliustruotojas piešė, net patys mažiausi elementai visų turi būti piešiami vienodai. Turėjau sugaudyti kiekvieną nukrypimą nuo stiliaus. Filmo fonų estetika yra gana švelni, daug apvalių formų, vengėme aštrių kampų ir plonų linijų, kūrėme jaukią aplinką, o tai kartais nėra lengva tiems, kurie mėgsta piešti detales“, – pasakoja apie savo darbą Gabija. 

REKLAMA
REKLAMA

Jos darbas animacijos studijoje „Meinart“ prasidėjo kartu su režisieriaus Meinardo Valkevičiaus animaciniu filmu „Patrikas“.

Šiandien „Patrikas“ nominuotas „Sidabrinės gervės“ apdovanojimui už geriausią animacinį filmą. 

Nuostabios istorijos ir kibirai emocijų 

Kakės Makės filmo kadruočių dailininkas Vytis Snarskis su vaikų pamėgtu personažu prasilenkdavo tik knygynuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Prie gerbėjų klubo prisijungiau pradėjęs kurti Kakės Makės animaciją“, – sako Vytis, išdykėlės mergaitės istorijas perpasakojantis paveikslėliais. Tai daryti jis stengiasi kuo įdomiau, taip, paveikslėlis po paveikslėlio, kadras po kadro, gimsta pusiau animuotas filmas.

„Kažkas tarp komikso ir animacijos“, – priduria ir pasakoja, kad kadruočių dailininko darbas yra vizualiai sudėlioti istoriją, kad dailininkų, animatorių ir įgarsintojų komanda turėtų ką veikti. 

REKLAMA

Yra sakoma, kad kadruočių dailininko pareigos svarbumu nusileidžia tik filmo režisieriui. Ar kūrybos procese būta daug ginčų?

„Oi, su režisieriumi niekada nesiginčijome. Nebuvo dėl ko! Mūsų požiūriai į animaciją ir vizijos sutapo, todėl darbas vyko labai sklandžiai. Aš nupiešiau eskizus, režisierius juos tobulino, aš juos taisiau, jis patvirtino ir mes judėdavome prie kito scenarijaus“, – apie savo darbo specifiką pasakoja V. Snarskis. 

REKLAMA

Šiandien jis negalėtų suskaičiuoti, kiek kartų žiūrėjo „Kakės Makės“ filmą.

„Judantys paveikslėliai, nuostabios istorijos, kibirai emocijų, nesibaigiantys personažai, tarp kurių kiekvienas randa savo mėgstamiausią, – jei animacijos kūrimo procese yra ribos, tai animacijoje jų nėra arba jos beribės“, – sako dailininkas, kurio didžiausias uždavinys – perduoti vaikams tai, ką pats jaučia piešdamas, – 123 skirtingas šypsenas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Labiausiai už viską jis norėtų, kad animacija vaikams padėtų augti, tačiau jie iš jos neišaugtų niekada. 

Animacija – meno, kūrybos ir išraiškos forma 

Animatorius Šarūnas Vyštartas su Kake Make susipažino per savo sesers vaiko gimtadienį.

„Paklausiau sesės, ką nupirkti dovanų. Gavau užsakymą – Kakės Makės knygelę. Ją padovanojęs, pradėjau šiuo personažu domėtis labiau, supratau, kad tai – vaikų mylimas personažas, apie kurį aš nieko nežinojau. Ir štai po daugybės metų turėjau galimybę dirbti prie Kakės Makės filmo“, – pasakoja Šarūnas, kartu su komanda gavęs užduotį adaptuoti kino istorijai šešias populiarias knygeles. – Procese labai daug kas keitėsi, teko kai ko atsisakyti, kažką pakeisti, kad vaikai galėtų perskaityti istoriją vaizdais. Tai buvo tikrai didelis iššūkis. Reikia suprasti, kad animacijos kūrimas užima labai daug laiko ir reikia didelės komandos, kad galėtum įgyvendinti sumanymus.“ 

REKLAMA

Kakės Makės filmui iliustruotojų komanda piešė paveikslėlius ir fonus. Jų darbas buvo perduotas animatoriams, kurie paveikslėliams įkvėpė gyvybės. Vienas animatorius per dieną suanimuodavo vos apie 7–8 sekundes.

„Didžiulis darbas“, – sako Šarūnas, komandoje atsakingas už animatikų gamybą ir animaciją. Kadruočių pristatymas – animatikas, jis pasakoja, yra tarsi darbinis filmo montažas. Vėliau kartu su režisieriumi renkamos kadrų sekos filmo montažui. Šarūnas buvo vienas iš svarbiausių filmo animatorių, baigtas animacijas jis surinkdavo iš kolegų, klijuodavo jas į epizodus, o galiausiai – į filmą. 

REKLAMA

Prie „Kakė Makė. Mano filmas“ dirbo didžiulė tarptautinė komanda iš Lietuvos, Ukrainos ir Lenkijos.

„Visų išvardyti nė nebandysiu, bet visi filmo kūrėjai – savo srities profesionalai, labai džiaugiuosi, kad turėjau ir turiu galimybę kartu su jais dirbti, – kalba animacijos profesionalas, pridurdamas, kad pastaruoju metu Lietuvoje sukuriama daug trumpų animacinių filmų, kurie keliauja po pasaulį ir laimi apdovanojimus. – Animacija nėra žanras, animacija yra meno, kūrybos, išraiškos forma, kuri padeda kurti kiną. Animaciniai filmai gali būti skirstomi į žanrus, bet tikrai animacija.“ 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kakė Makė: mano filmas“ – dar ne pabaiga. „Meinart“ animacijos studijoje jau kuriamos Kakės Makės serialo serijos.

Filmas, taip pat ir būsimasis serialas pristatomas užsienio rinkose ir kino industrijos renginiuose. 

Pilnametražis animacinis filmas „Kakė Makė: mano filmas“ pagal rašytojos Linos Žutautės knygas vis dar rodomas Lietuvos kino teatruose.

Netrukus po premjeros jis tapo žiūrimiausiu ir daugiausia žiūrovų surinkusiu lietuvišku filmu.

REKLAMA

Projektą finansavo Lietuvos kino centras, filmą įgarsino Elena Katkutė, Giedrius Savickas, Inesa Stasiulytė, Džiugas Siaurusaitis, Vaidotas Valiukevičius ir kiti.

Filmo režisierius – M. Valkevičius, scenarijaus autoriai – M. Juzonytė ir L. Kaminskas, dailininkė G. Visockaitė. Filmą platina „NJ World“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų