Štai portalo tv3.lt skaitytojas kaunietis Tomas pasakojo, kad pernai, gruodžio pabaigoje „Avitelos“ parduotuvėje įsigijo televizorių. Šio kaina su akcija siekia 869,99 euro.
„Šiuo metu elektronikos prekių parduotuvės prekiauja tik internetu. Todėl negalėjau televizoriaus apžiūrėti gyvai ar patikrinti jo funkcionalumo. Tai padariau tik parsivežęs pirkinį namo.
Nors televizorius rodė puikiai, tačiau buvau nepatenkintas jo valdymu, jis buvo nepatogus ir lėtas. Tad kol dar nesibaigė 14 dienų grąžinimo terminas nusprendžiau prekę grąžinti parduotuvei“, – sakė Tomas.
Tačiau, anot jo, susisiekus su parduotuvės atstovais, buvo pasakyta, kad prekę galima grąžinti tik tokiu atveju, jeigu ji buvo nenaudota.
„Bet kaip patikrinti prekės funkcionalumą jos neišbandžius? Manau, kad prekybininkai naudojasi susidariusia situacija. Pirkėjai perka internetu, išbando prekę namuose ir jeigu ji netinka ar nepatinka, negali jos grąžinti, nes tokios taisyklės.
Juk turėtų būti priešingai, šiuo metu pirkėjai neturi galimybės prekių apžiūrėti gyvai, tad jiems turėtų būti suteiktos visos visos teisės grąžinti prekę per numatytą laiką“, – piktinosi pirkėjas.
Vyras tikino, kad daug kartų yra apsipirkinėjęs užsienio internetinėse parduotuvėse ir tokioje situacijoje atsidurti dar neteko.
„Liūdna, kad lietuviškų internetinių parduotuvių pardavėjai neturi supratimo apie gerą klientų aptarnavimą ir nežino kaip reikia prekiauti internetu“, – teigė Tomas.
Parduotuvė jau susitarė su pirkėju dėl grąžinimo
Parduotuvės „Avitelos prekyba“ internetinėje svetainėje nurodyta, kad pirkėjas, pirkęs internetinėje parduotuvėje, turi teisę atsisakyti pirkimo – pardavimo ar paslaugų teikimo sutarties, sudarytos naudojant ryšio priemones, pranešdamas raštu apie tai pardavėjui ar paslaugos teikėjui per 14 kalendorinių dienų nuo daikto pristatymo dienos.
Tačiau kai Tomas susisiekė su parduotuvės atstovais ir pranešė, kad nori grąžinti televizorių, jis gavo parduotuvės vadybininkės atsakymą, kad grąžinti prekę galima tik laikantis tam tikrų sąlygų ir galiausiai, kad išpakuoto televizoriaus parduotuvė atgal nepriims:
„Apgailestaujame, bet naudotos prekės nėra grąžinamos ar keičiamos kitomis. Jei manote, kad tai gali būti gedimas, prašome kreiptis į mūsų garantinį servisą.“
O kai portalas tv3.lt pasiteiravo apie šią situaciją, įmonės „Avitelos prekyba“ klientų aptarnavimo vadovė Vaida Kučinskienė tikino, kad ši situacija su klientu jau išspręsta.
„Sutarėme, kad klientui lūkesčių neatitikusį televizorių pakeisime kitu.
Parduotuvė vadovaujasi visais numatytais prekių grąžinimo įstatymais. Tad šiuo atveju pirkėjas nusipirkęs televizorių ir jį išbandęs gali jį gražinti, jeigu televizorius yra tvarkingas ir nesugadintas“, – aiškino klientų aptarnavimo vadovė.
Tomas pripažino, kad pirmadienį ji iš tiesų profesionaliai jį aptarnavo ir televizorių parduotuvė pakeitė, tačiau jos darbuotojų veiksmai iki tol buvę nekokie.
Prekes išbandyti galima
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) komentuodama šią situaciją teigė, kad pirkėjo reikalavimas pakeisti arba grąžinti daiktą tenkinamas, jeigu prekė nebuvo naudojama.
„Daiktas turi būti nepraradęs prekinės išvaizdos ir pirkėjas turi turėti įrodymus, patvirtinančius, kad jis prekę pirko iš konkretaus pardavėjo.
Tačiau daiktą galima patikrinti tiek, kiek tai būtų galima padaryti fizinėje parduotuvėje, kad pardavėjas, nepatirdamas papildomų išlaidų, galėtų juos parduoti kitam pirkėjui. Sprendžiant dėl būtinų veiksmų prekei apžiūrėti ir patikrinti, kiekviena situacija yra vertinama individualiai“, – komentavo VVTAT.
Anot VVTAT, šiuo konkrečiu atveju, televizoriaus įjungimas turėtų būtų laikomas būtinais veiksmais siekiant įvertinti prekės pobūdį ir tokiu atveju prekė turėtų būti grąžinama.
„Jei televizorius naudojamas tam tikrą laiką, į jį įdiegiamos papildomos funkcijos bei programėlės, tokie veiksmai nebūtų laikomi būtinais prekei įvertinti ir tokia prekė neturėtų būti grąžinama. Nebent pardavėjas geranoriškai sutinka.
Primename, kad kilus ginčui, vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Pardavėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais. Vartotojas, nesutikdamas su gautu atsakymu arba negavęs atsakymo per nurodytą terminą, turi teisę kreiptis į VVTAT dėl vartojimo ginčo sprendimo ne teismo tvarka“, – aiškino VVTAT.