„Sakyčiau, kad jaučiamas santūrus optimizmas, – pirmadienį naujienų portalui „15min“ sakė VVT vadovas. – Randame sprendimus, kaip galėtume susitarti dėl kolektyvines sutarties.“
Pasak jo, pirmadienį susitikime su profesine sąjunga aptartas pagrindinis klausimas dėl darbo apmokėjimo sistemos.
„Radome eilę sutarimų. Dar keletą klausimų turime pasitikslinti ir grįžti rytoj“, – kalbėjo D. Aleknavičius.
Savo ruožtu VVT profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius sakė derybas vertinantis teigiamai.
„Šalys apsikeitė pagrindiniais nesutarimų klausimais ir nuomonėmis, matome tam tikrus sąlyčio taškus, tačiau šiandien konkrečių pasirašytų sutarimų neturime“, – sakė profsąjungos vadovas.
Tiek jis, tiek VVT direktorius negalėjo atsakyti, kada susitarimas bus pasiektas, o streikas – nutrauktas.
„Labai tikimės, kad mums pavyks tuos susitarimus pasiekti kaip įmanoma trumpiausiu laiku. Labai norėčiau, kad susitarimą pasiektumėme jau rytoj“, – sakė D. Aleknavičius.
Pasak jo, kitas derybų etapas numatytas antradienį popiet.
Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai pirmadienį pradėjo neterminuotą streiką VVT administracijai ir profesinei sąjungai nesutariant dėl darbo apmokėjimo sistemos. Į sostinės gatves neišvažiavo daugiau nei pusė autobusų.
Streikas buvo planuotas prieš metus, bet iš pradžių atidėtas dėl teisme vykusių ginčų, vėliau – dėl laikinai pasiekto susitarimo rugsėjo pabaigoje. Jį VVT galiausiai nutraukė nepavykus deryboms su profesine sąjunga.
Darbuotojų atstovai reikalauja atlyginimų sistemą įtraukti į kolektyvinę sutartį, joje įtvirtinti 10 proc. algų augimą ir iš esmės nebloginti 2018-ųju kolektyvine sutartimi pasiektų susitarimų.
Daugiausiai nesutarimų kyla dėl pakoreguotos darbo kokybės priedų tvarkos.
VVT sostinėje aptarnauja 76 iš 105 maršrutų: penkis greituosius, 17 troleibusų ir 54 autobusų. Keleivių vežimo paslaugas vykdo dar du vežėjai – „Transrevis“, ir „Kautra“, jos keleivius veš įprastu grafiku.
Iš viso VVT dirba 1830 darbuotojų, per 1100 iš jų – vairuotojai.