Automobilių gamintojų federacijos VDA duomenimis, praėjusiais metais didžiausioje Europos ekonomikoje buvo užregistruota 2,9 mln. naujų automobilių – 19 proc. mažiau nei pernai, o 3,5 mln. pagamintų transporto priemonių skaičius buvo mažiausias per 45 metus.
Šaliai mėginant sustabdyti koronaviruso plitimą, gamyklos metų pradžioje buvo uždarytos, o pastarasis karantinas, pratęstas iki sausio pabaigos, apima fizinių atstovybių uždarymą.
„Tikimės, kad 2021 metais Vokietijos lengvųjų automobilių rinka atsigaus“, – sakoma VDA prezidentės Hildegard Mueller pranešime.
„Nepaisant to, ikipandeminio lygio greitu metu nepasieksime“, – pridūrė ji.
Automobilių registracijos lygis nukrito iki lygio, kokio nebuvo nuo Vokietijos suvienijimo. Paskutinį kartą mažiau nei 3 mln. automobilių buvo užregistruota 1989 metais.
19 proc. nuosmukis, užfiksuotas 2020 metais, prilygo tik 2010 metais fiksuotam nuosmukiui, kai metais anksčiau į metalo laužą atiduotus automobilius buvo mokamos išmokos.
Visgi vilties teikia tai, kad paskutinį 2020 metų mėnesį Vokietijoje buvo užregistruota daugiau nei 310 000 automobilių – 10 proc. daugiau nei 2019 metų gruodį.
Vokietijos vyriausybė liepą įvedė laikiną PVM lengvatą, kuria gyventojai suskubo pasinaudoti metų pabaigoje, prieš baigiant galioti lengvatai, pranešė VDA.
Vokietijoje pagamintų automobilių eksportas sumažėjo 24 proc. ir sudarė 2,6 mln. transporto priemonių.
Tuo tarpu elektromobilių rinkos dalis toliau auga ir per metus patrigubėjo, o naujų registracijų lygis siekė 6,7 procento.
Įskaitant hibridus, elektroninės transporto priemonės sudarė 13,5 proc. naujų registracijų – 395 000. Tai reiškia, kad paskutinį metų ketvirtį jų skaičius padidėjo daugiau nei penktadaliu.