Europos Komisijos pirmininkės pavaduotojas Fransas Timmermansas (Fransas Timermansas) tviteryje parašė, kad „su Vokietija pasiekėme susitarimą dėl elektrodegalų naudojimo automobiliuose ateityje“.
Vokietijos transporto ministras Volkeris Wissingas (Volkeris Visingas) tviteryje savo ruožtu pranešė, kad sudarytos sąlygos ir po 2035-ųjų registruoti transporto priemones su vidaus degimo varikliais, naudojančiais tik klimatui neutralų kurą.
„Užtikriname Europos galimybes, išsaugodami svarbias galimybes užtikrinti klimato kaitai neutralų ir įperkamą judumą“, – rašė V. Wissingas.
Pirminis Europos Sąjungos šalių narių pasiūlymas dėl naujų automobilių išmetamo anglies dioksido kiekio standartų buvo atidėtas, nes tam prieštaravo Vokietija. ES norėjo nuo 2035 metų uždrausti parduoti visus naujus automobilius su vidaus degimo varikliais.
Vokietija reikalavo taikyti išimtį automobiliams, varomiems elektrodegalais, argumentuodama, kad tokie degalai gali būti gaminami naudojant atsinaujinančiąją energiją ir iš oro sugaunant anglies dioksidą, todėl jie neskleidžia į atmosferą daugiau klimato kaitą sukeliančių teršalų.
V. Wissingas sakė, kad susitarta dėl konkrečių procedūrinių veiksmų ir kad nustatytas konkretus tvarkaraštis bus privalomas laikytis.
„Norime, kad procesas būtų baigtas iki 2024 metų rudens“, – pridūrė jis.
F. Timmermansas taip pat nurodė, kad „dabar stengsimės kuo greičiau priimti reglamentą dėl automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekio standartų“.
Šis klausimas Vokietijos vyriausybėje įvarė ideologinį pleištą tarp V. Wissingo libertarinės Laisvųjų demokratų partijos ir aplinkosaugininkų Žaliųjų partijos, kuri pasisakė už visišką vidaus degimo variklių draudimą.
Pagrindinė Vokietijos opozicinė partija, centro dešiniųjų Sąjungos blokas, taip pat nepritarė visą ES apimančiam vidaus degimo variklių transporto priemonių draudimui, įspėdama, kad tai pakenks šalies svarbiai automobilių pramonei.
Kritikai teigia, kad elektromobilių baterijų technologija geriau tinka lengviesiems automobiliams, o sintetiniai degalai turėtų būti naudojami tik tais atvejais, kai nėra kitų galimybių, pavyzdžiui, aviacijoje.