Prieš kurį laiką viešėdama tv3.lt studijoje VMI viršininkė Edita Janušienė atskleidė, kas buvo tie žmonės ir įmonės, kurie buvo pamiršę sumokėti, taip pat ko bus imtasi prieš tuos, kurie mokestinių prievolių taip ir neįvykdė.
Viršininkė patikino, kad nors vėlavusių sumokėti mokesčius ir buvo nemažai, prieš juos nebus imtasi jokių priemonių, jie patys nebus viešinami.
„Tai iš tikrųjų buvo anoniminė priemonė, nei mes skelbėme sąrašų, nei viešinome, gink Dieve – to nedarysime. Kas gi tas klientas, kuris ryžosi deklaruoti ir sumokėti pamirštus mokesčius? Galvoju, kad tai tas verslininkas, tas gyventojas, kuriam tiesiog pritrūko paskatų.
Jis jau norėjo tapti skaidresniu ir štai atsirado tokia galimybė. Plius buvo paskata iš mūsų – mes ir kreipėmės laiškais, raginome visur ir žmogus ryžosi žengti tą žingsnį, deklaruoti, sumokėti pamirštus mokesčius, nes mums gyvenime kartais pritrūksta tų tokių rimtų paskatų“, – kalbėjo E. Janušienė.
Anot jos, vadinama mokesčių amnestija pasinaudojo po lygiai gyventojų ir verslo įmonių. VMI vadovė tikino ir toliau džiaugsis gerais klientais, mokesčių mokėtojais, kokių tikrai yra ir tai esą parodo planą viršijantis mokesčių surinkimas. Tačiau nesąžiningi esą jau turėtų ruoštis.
„Antrą šių metų pusmetį mūsų planuotas patikrinimų skaičius yra toks, kaip įprastai per metus. Mes anksčiau labiau taikydavome mokestinio tyrimo instrumentą, kuris yra švelnesnis, be baudų ir sankcijų.
Dabar iš karto eisime į patikrinimus, jų padarysime tiek, kiek esame nuplanavę. Į ką bus nukreipti mūsų patikrinimai? Tai, žinoma, į tuos, kur mes raginome amnestuotis, atsiskleisti per tą pusmečio, taip vadinamą, švelnųjį langą, ir kurie neatsiskleidė, į tuos, kur mes buvome pradėję mokestinius tyrimus ir kurie neištaisė savo klaidų ir trūkumų ir, žinoma, būsime labai reiklūs taikydami prekybos ir paslaugų teikimo vietose administracines nusižengimo kodekso nuostatas“, – įspėjo E. Janušienė.
Jos teigimu, iš viso yra suplanuota apie 500 tokių patikrinimų. Tai bus griežčiausios kontrolės priemonės. Tuo metu mažiau griežtesnių tyrimų ir operatyvinių patikrinimų per šiuos metus iš viso bus apie 10 tūkst.
„Mes jau nuo metų pradžios turime baigtų beveik 400 patikrinimų. Praėjusiais metais atlikome, per visus metus, 497 ir priskaičiuota papildomai mokesčių suma yra virš 40 mln. eurų ir tai yra daugiau negu per visus praėjusius metus jau dabar“, – skaičiavo VMI viršininkė.
Paklausta, į kokius gyventojus labiausiai kryps VMI inspektorių akys, ji atskleidė, kad neslėpė, kad tokių bus kelios grupės.
„Pirmiausia tai tie gyventojai, kurių pajamų ir išlaidų balansas yra neigiamas (t.y. kurių išlaidos buvo didesnė nei pajamos, – aut. past.), tie gyventojai, apie kuriuos mes esame gavę informacijos iš užsienio“, – aiškino pašnekovė.
Taip pat suklusti turėtų įmonės, kurių rodikliai gerokai skiriasi nuo kitų tokią pačią veiklą vykdančių bendrovių.
Paklausta, kaip dėl prastų rodiklių teisinasi įmonės, VMI viršininkė kalbėjo:
„Nesiseka verslas. Ir taip nesiseka dešimt metų. Bet jie gerai gyvena. Tai tada mes ir einame į įmonių vadovų turtus, jų išlaidas ir tada apmokestinami gyventojai.“
E. Janušienė taip pat atskleidė, kad informaciją apie lietuvių turtus svetur mokesčių administratorius gauna iš daugiau nei 70 valstybių.
Daugiausia sandorių lietuviai yra sudarę ES šalyse: Didžiojoje Britanijoje, Kipre, Bulgarijoje ir kt.
Nemalonumai dėl klaidingų laiškų
Šią savaitę buhalteriai, įmonės, taip pat nemažai gyventojų gavo laiškus iš VMI. Juose raginama sumokėti pridėtinės vertės mokestį, nors laikotarpis, už kurį jį prašoma sumokėti dar nesibaigęs. VMI teko dėl to viešai atsiprašinėti.
„Puikiai suprantame, kad sklandus VMI informacinių sistemų ir elektroninių paslaugų veikimas yra būtinas, kai kalbame apie savarankišką ir savanorišką mokesčių mokėjimą.
Sprendžiant nesklandumus su kuriais pastaruoju metu teko susidurti mūsų klientams ir siekdami, kad panašios klaidos nesikartotų ateityje, šiuo metu peržiūrime veiklos procesus, planuojame technologinius ir elektroninių paslaugų teikimo stebėjimo pokyčius.
Kalbant paprastai – ieškome geriausių organizacinių ir technologinių sprendimų, kurie padėtų galimus nesklandumus identifikuoti ir pašalinti laiku, nesukeliant nepatogumų gyventojams ir nespėjus padaryti žalos klientui bei VMI reputacijai“, – komentavo E. Janušienė.
Anot jos, šiuo metu automatinis kai kurių laiškų siuntimas mokesčių mokėtojams sustabdytas ir dalis proceso atliekama rankiniu būdu.
„Tik įsitikinę, jog mūsų siunčiama informacija yra korektiška, o laiškai pasieks mūsų klientus tada, kai turi pasiekti ir tiek, kiek turi pasiekti, atnaujinsime pilnai automatizuotą procesą.
Kalbant apie mūsų siunčiamos informacijos turinį, taip pat išgirdome savo klientus. Šiuo metu jau keičiame jų turinį, į žmogiškus ir suprantamus, planuojame gerokai sumažinti jų kiekį, paliekant tik svarbiausius“, – žadėjo viršininkė.