Metų pradžioje galiojęs karantinas smarkiai paveikė VVT rezultatus. Uždarytos mokslo, pramogų, maitinimo ir kt. įstaigos, įsibėgėjęs nuotolinis darbas smarkiai sumažino viešuoju transportu keliaujančių vilniečių srautą. Ikipandeminiais 2019 m., kai vis daugiau Vilniečių ėmė naudotis VVT paslaugomis, bendrovė pervežė 165,5 mln. keleivių, o per pirmąjį šių metų pusmetį jų pervežta vos 38,6 mln.
Su keleivių srautu mažėjo ir VVT pajamos, o išlaidas augino pabrangęs kuras – vien jo kainų didėjimas lėmė 1,2 mln. Eur nuostolį.
Didins konkurencingumą
„Patekome į nepalankų laikotarpį ‒ bendrovės pajamos sumažėjo bent 15 proc., o kuras – ypač suskystintos dujos ‒ bendrai brango 17 proc. Dėl to per pirmus 6 šių metų mėnesius VVT nuostolis pasiekė beveik 2 mln. Eur. Prognozuojame, kad iki metų pabaigos jis galėtų išaugti iki 3 mln. Eur.
Stebime ir gerų ženklų – keleivių srautas atsistato, tačiau, kol pandemija nesibaigė, situacija lieka neapibrėžta. Pandemijos iššūkiai parodė, kad, nepaisant sudėtingos situacijos, VVT būtina spartinti strateginius pokyčius“, – sako birželio pabaigoje vadovavimą VVT perėmęs Darius Aleknavičius.
Jo teigimu, vežėjas privalo auginti savo konkurencingumą, mat pandemija parodė, kad menkas lankstumas, ilgi vidiniai procesai, efektyvumo stoka valdant turto bazę bei palyginti žemas skaitmenizacijos lygis ypač paveikia dideles įmones ‒ tokias kaip beveik 2 tūkstančius darbuotojų turinčią VVT.
„Laikai pasikeitė. VVT nėra vienintelis vežėjas mieste – turime konkuruoti su kitomis bendrovėmis ir, reikia pripažinti, kol kas tai sekasi sunkiai. Neseniai VVT pralaimėjo konkursą ir dėl to mieste atsiras jau trečias vežėjas. Tad dabar atėjo laikas apsispręsti: su kiekvienu nauju konkursu netekti keleivių ir pajamų arba keistis patiems“, – teigia VVT vadovas.
Strateginiai pokyčiai
Pasak jo, vilniečių pasitenkinimas VVT paslaugų kokybe po truputį auga, gerėja ir vairuotojų darbo kokybės vertinimas – šie rodikliai ir toliau turi aukgti. Vis dar išlieka būtinybė gerinti vairuotojų darbo sąlygas, naujinti transporto parką, efektyvinti pačios organizacijos veiklą, didinti jos lankstumą.
Vienas didesnių dabar vykdomų projektų – beveik 10 ha užimančio Verkių autobusų parko atsisakymas. Vietoje jo bus statomi 2 nauji parkai skirtingose miesto vietose: Pilaitėje ir Liepkalnyje. Arčiau maršrutų įkurti parkai leis mažinti degalų sąnaudas, atvers geresnes transporto remonto galimybes, padės racionaliau išnaudoti turimą infrastruktūrą.