Panašu, kad automobilių statymą siūloma branginti net iki 4 eurų už valandą. Taip pat 0,2 euro apmokestinti iki šiol nemokamomis buvusias vietas.
Statymą siūlo branginti 66 proc.?
Apie tai asmeninėje paskyroje socialiniame tinkle praneša Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys Vydūnas Sadauskas iš partijos „Laisvė ir teisingumas“, taip pat kiti tarybos nariai.
Panašu, kad naują 0,2 euro už valandą rinkliavą planuojama įvesti visame mieste arba visuose kiemuose, kur bendruomenės prašymu apmokestintas automobilių statymas neturint leidimo.
Paprastai tariant, sprendžiant iš pasiūlymo, gyventojai patys galės nuspręsti apmokestinti visas teritorijas aplink savo namus panašiai kaip uždrausti rūkymą daugiabučiuose.
„Rinkimai baigėsi, o Vilniaus Ekonomikos ir finansų komitetą iškarto pasiekė daugumos siūlymai drastiškai didinti parkavimo įkainius Vilniaus mieste.
Atrodo, kad ir tuo dar neapsiribota, nes kartu siūloma apmokestinti ir daugiabučių namų kiemus įvedant naują „baltąją“ zoną su tam tikromis išimtimis“, – rašo minėto savivaldybės komiteto narys V. Sadauskas.
Pasak jo, šioje zonoje siūlomas įkainis yra 0,2 euro už 1 val. Bet čia automobiliai esą ir stovi ilgiausiai.
Raudonoji zona taip pat būtų gerokai išplečiama mieste, o įkainis šioje zonoje būtų toks, koks dabar yra mėlynojoje zonoje.
Dvi valandos mėlynojoje zonoje kainuos 8 eurus, kas tikrai yra nemažai.
„Taigi, parkavimas gali brangiau kainuoti nei teatro bilietas ar susitikimo pietūs“, – skaičiuoja sostinės tarybos narys.
Siūlomi vietinės rinkliavos pokyčiai:
- Mėlynoje zonoje – nuo 2,5 Eur. padidinti iki 4,0 Eur. už valandą;
- Raudonoje zonoje – nuo 1,5 Eur. padidinti iki 2,5 Eur. už valandą;
- Geltonoje zonoje – nuo 0,6 Eur. padidinti iki 1,0 Eur. už valandą;
- Žalioje zonoje – nuo 0,3 Eur. padidinti iki 0,5 Eur. už valandą.
„Nepavadinsi vien „higieniniais“ pataisymais, kaip bandoma pateisinti. Atrodo, kad noras išvaryti automobilius iš centro yra didžiulis, nors kompleksinių sprendimų kaip didinti parkavimo vietų skaičių nėra“, – apibendrina V. Sadauskas.
Permainos ir elektromobiliams
Pasak tarybos nario, pristatant automobilių statymo branginimą Vilnių bandyta lyginti su Amsterdamu, Kopenhaga, nors mūsų sostinėje nėra nei metro, nei tramvajaus. Be to, Vilnius yra labai išsiplėtęs į priemiesčius.
„Su paspirtuku irgi vargiai nuveši vaikus iš Balsių į Užupį, nes vietoje kaip taisyklė vietų vaikams mokyklose ar darželiuose pakankamai nėra priemiesčiuose“, – ironizavo politikas.
Pasak jo, automobilių dalijimosi (ang. car sharing) įkainius taip pat siūloma didinti, todėl labai tikėtina brangtų ir car sharing paslaugų kainos (numatoma, kad nuo 2025 m. liepos 1 d. 89 eurų mokestis galioja iki kol el. dalis pasiekia 10 proc. parko).
Be to, nepamirštami ir elektromobilių vairuotojai. Esą kai tik elektromobilių procentas mieste pasieks 3 procentus, jų parkavimas taip pat bus apmokestinamas.
Kol kas nepavyko gauti Vilniaus miesto savivaldybės komentaro, ar tikrai ir kodėl tiek siūloma branginti automobilių statymą Vilniuje.