Kaip BNS teigė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, šiuo metu vis dar vyksta vežėjų, Vyriausybės ir darbuotojų atstovų derybos ieškant kompromisų.
„Deja, nepaisant to, kad visi kalbamės prie vieno bendro stalo ir reguliariai vykstame į susitikimus, mums nežinant ir net iš mandagumo neinformavus, Vyriausybė šiandien planuoja priimti sprendimą dėl tolesnio koeficiento taikymo transporto sektoriui. O tai yra vienas iš derybinių klausimų“, – BNS sakė Z. Buivydas.
Tuo metu socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė sako, jog Vyriausybė savo ankstesnio sprendimo nekeičia – koeficientas lieka toks pat, koks galioja nuo 2020 metų.
„Vyriausybė niekam už nugaros nieko nesprendžia. Koeficientas nedidėja. Jis koks buvo, toks ir yra, ir Finansų ministerijos teikime yra išlaikomas toks pat koeficientas“, – prieš Vyriausybės posėdį žurnalistams sakė ministrė.
Anot Z. Buivydo, piketavę keliolika vežėjų atstovų norėjo išreikšti nepritarimą Vyriausybės sprendimams.
„Tai įspėjamoji protesto akcija. Jei ir toliau bus nesikalbama, neįsiklausoma į transporto sektoriaus problemas, neatmetame galimybės organizuoti didesnę protesto akciją ir prašyti jai savivaldybės leidimo“, – pridūrė „Linavos“ vadovas.
Koeficientą, kuris nuo 2020 metų pradžios naudojamas apskaičiuojant vairuotojų dienpinigius (komandiruočių į užsienį kompensacijas), Vyriausybė 2019 metų spalį padidino nuo 1,3 iki 1,65 MMA. Tai reiškia, kad dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,65 MMA.
Pasak vežėjų atstovų, tokia tvarka didina įmonių mokestinę naštą ir mažina jų konkurencingumą. Pasak „Linavos“, šis Vyriausybės sprendimas yra viena priežasčių, dėl kurių transporto bendrovės traukiasi į užsienį.
Konstitucinis Teismas (KT) šiemet birželį paskelbė, kad Vyriausybės 2019-ųjų spalio nutarimo priėmimo tvarka prieštarauja Konstitucijai ir įstatymams.
Kaip teigia Finansų ministerija, KT nekvestionavo Vyriausybės sprendimo turinio – anot KT, ji nesilaikė procedūrų jį priimant. Todėl dabar tai ištaisoma.