U. von der Leyen, kuri automobilių sektoriaus gelbėjimą įvardijo kaip vieną iš savo antrosios kadencijos prioritetų, pirmą kartą apie „strateginį dialogą“, kuriame dalyvaus pagrindiniai sektoriaus dalyviai, pranešė lapkritį.
„Turime paremti automobilių pramonę šiuo sudėtingų ir giluminių permainų laikotarpiu. Ir turime užtikrinti, kad automobilių ateitis liks tvirtai įsišaknijusi Europoje“, – sakė 66 metų Europos Komisijos pirmininkė.
Europos automobilių pramonę į krizę įstūmė didelės gamybos išlaidos, vangus perėjimas prie elektromobilių ir išaugusi konkurencija pagrindinėje Kinijos rinkoje.
Elektromobilių pardavimai buvo lėtesni, nei tikėtasi, automobilių gamintojams susiduriant su griežtesnėmis ES anglies taršos taisyklėmis.
Apie masinį etatų mažinimą jau pranešė daugelis pramonės įmonių ir tiekėjų tiek Vokietijoje, tiek kitose ES šalyse – nuo „Volkswagen“ ir „Ford“ iki „Bosch“, „Valeo“ ir „Michelin“.
Dialogo metu prie derybų stalo susės automobilių gamintojai, infrastruktūros teikėjai, profsąjungos ir kitos šalys. Jie pateiks rekomendacijas, padėsiančias „kurti holistinę ES strategiją“ šiam sektoriui, pranešė 27 narių blokas.
Taip pat bus siekiama paskatinti „inovacijas ir skaitmeninimą“, paremti sektoriaus dekarbonizavimą ir supaprastinti reglamentus.
Kelios ES šalys, įskaitant Prancūziją ir Italiją, ragina Briuselį atsisakyti baudų, numatytų Europos automobilių gamintojams, kuriems iki 2025 m. nepavyks pasiekti anglies emisijų mažinimo tikslų.