Transporto sektoriui tenka apie 30 proc. šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijų Europos Sąjungoje.
Tai yra didžiausias minėtų teršalų šaltinis bloke.
Sunkiosios transporto priemonės, tokios kaip sunkvežimiai ir autobusai, išmeta apie ketvirtadalį šių emisijų.
Antradienį paskelbti nepriklausomos organizacijos Tarptautinės ekologiško transporto tarybos (ICCT) tyrimo rezultatai parodė, kad visiškai elektrinis 40 tonų vilkikas su priekaba išmeta 63 proc. mažiau teršalų, palyginti su dyzeliniu vilkiku, matuojant daugiau nei 1,3 mln. kilometrų nuvažiuotą atstumą.
Šiuose skaičiavimuose atsižvelgiama į išmetamųjų teršalų kiekį, susijusį su žaliavų gavyba, transporto priemonės konstravimu ir priežiūra.
„Problema yra ne gamykloje, o kelyje“, – pažymėjo ICCT atstovas Nikita Pavlenko.
„Didelis šiltnamio efektą sukeliančių dujų išsiskyrimas naudojant sunkvežimį visą jo eksploatavimo laiką nusveria (šiltnamio efektą sukeliančių dujų) emisijas, susidarančias gaminant ar gaunant kurą, arba sunaudojamą energiją.“
Tyrimas parodė, kad išmetamųjų teršalų kiekis sumažės, ES toliau dekarbonizuojant elektros tinklus, todėl naudojant tik atsinaujinančius energijos šaltinius išmetamųjų teršalų kiekis bus sumažintas 84 procentais.
Taip pat nustatyta, kad gamtines dujas naudojantys sunkvežimiai ir autobusai sumažina išmetamųjų teršalų kiekį nežymiai – vos 4–18 proc. mažiau, nei lyginant su dyzelinėmis transporto priemonėmis.
Metanas, kuris išsiskiria iš transporto priemonių, naudojančių gamtines dujas, taip pat gaminant bei tiekiant dujas, yra svarbus šių teršalų išmetimo veiksnys.
Nors visoje ES keliuose važinėja daugėja elektrinių autobusų ir lengvųjų transporto priemonių, 2021 metais 99 proc. Europoje parduotų sunkvežimių vis dar buvo varomi dyzelinu.