Šiuo metu kiekvienas šalies gyventojas reguliariai vartoja vidutiniškai po 4,5 skirtingų kanalų ar platformų, iš kurių
1,3 – mokamų, rašoma pranešime žiniasklaidai.Vis dėlto daugiau kaip 80 proc. lietuvių dažniausiai vartoja tradicinius lietuviškus TV kanalus ir „YouTube“. Tai rodo „Inspired UM“ užsakymu KOG instituto atliktas tyrimas.
Daugiausia žiūri įprastą TV ir lietuviškus kanalus
„Inspired UM“ projektų valdymo ir planavimo skyriaus vadovė Lina Dunauskaitė pastebi, kad Lietuvoje ir visame pasaulyje vis dar trūksta išsamių tyrimų apie tai, kaip žmonės vartoja skirtingas žiniasklaidos priemones.
„Yra daug tyrimų apie atskirus kanalus – įprastinę TV, „YouTube“ ar „Netflix“, tačiau apie multikanališkumą žinios yra gana ribotos.
Mes siekėme šią problemą bent iš dalies išspręsti ir turėti patikimų atsakymų, kaip žmonės vartoja žiniasklaida, ar vyraujantys įsitikinimai yra pagrįsti – pavyzdžiui, ar tikrai jau niekas nežiūri TV, nes turi „Netflix“ ir „YouTube“ be reklamų“, – komentuoja L. Dunauskaitė.
Tyrimas parodė, kad Lietuvos gyventojai vartoja vidutiniškai 4,5 video kanalo / platformos, iš kurių 1,3 yra mokama. Tiesa, jaunesni gyventojai (iki 28 m.) vartoja daug daugiau tiek mokamų, tiek nemokamų kanalų ir platformų nei vyresni.
84 proc. tyrimo dalyvių nurodė, kad per pastaruosius 12 mėnesių žiūrėjo lietuviškus TV kanalus, o 78 proc. – „YouTube“. Kiek mažiau buvo žiūrėjusių „Go3“ televiziją (36 proc.), „Netflix“ (27 proc.), „TikTok“ (26 proc.) arba naujienų portalų video (21 proc.).
Daugiausia Lietuvos gyventojų (80 proc.) video turinį žiūri per televizorių. Išmaniuoju telefonu ar kitais įrenginiais dažniausiai žiūrimas naujienų portalų ar „TikTok“ turinys.
Už turinį moka po 42 eurus per mėnesį
Tyrimas taip pat parodė, kad kone kiekvieno lietuvio namuose naudojama bent viena mokama vaizdo turinio platforma.
Tarp visų dominuoja „Go3“ ir „Netflix“, kartu turinčios 1 milijoną žiūrovų. Tiesa, šias platformas dažniau naudoja jaunesni gyventojai.
Beje, vos 5 proc. apklausos dalyvių pripažino žiūrintys tik „Netflix“ ir visiškai nevartojantys lietuviškų TV kanalų ar platformų. Ir tik 7 proc. gyventojų prenumeruojam mokamą „YouTube“ kanalą – likusieji jo turinį žiūri su reklamomis.
Tyrimas taip pat parodė, kad kiekvieną mėnesį už video turinį lietuviai išleidžia vidutiniškai po 42 eurus.
„Žmonės visuomet mielai vartos įdomų turinį. Kol kas panašu, kad lietuviškas turinys, kurį transliuoja TV kanalai yra labiausiai vartojamas, o kanalams seniai prognozuota liūdna pabaiga tikrai neateina – kaip tik priešingai.
Kalbant apie ateities perspektyvas, klausimas, ar sulauksime vis naujų turinio tiekėjų, o rinka toliau fragmentuosis, ar kaip tik konsoliduosis. Aktyviems vartotojams jau dabar yra nemažas galvos skausmas, kaip viską peržiūrėti, ką matė draugai, kolegos ir tuo pačiu neprenumeruoti šimto įvairių platformų“, – pastebi „Inspired UM“ verslo plėtros vadovas Domantas Gailius.
KOG institutas tyrimą atliko 2025 m. balandžio mėnesį. Jo metu internetu apklausti 808 respondentai.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!