• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pirkdami naują striukę ar batus, nedažnai susimąstome apie poveikį aplinkai ir padaromos žalos dydį – teigiama, kad aprangos ir avalynės pramonė atsakinga net už 310 proc. pasaulinių anglies dvideginio emisijų.

Pirkdami naują striukę ar batus, nedažnai susimąstome apie poveikį aplinkai ir padaromos žalos dydį – teigiama, kad aprangos ir avalynės pramonė atsakinga net už 310 proc. pasaulinių anglies dvideginio emisijų.

REKLAMA

Pirkimo terapija ir naujo daikto teikiamas trumpalaikis pasitenkinimas užgožia mintis apie tai, kiek gamtos resursų išnaudojama jam pagaminti. Kelionė nuo medvilnės laukų iki galutinio produkto ir lentynos yra ilga, tad pirkti naujus daiktus svarbu tik atsakingai įvertinus, ar jų tikrai reikia.

Siekdamos atkreipti gyventojų dėmesį į sąmoningą vartojimą, TV3 ir elektroninė prekyvietė „Vinted“ pradeda partnerystę, kurios rezultatus gyventojai išvys televizijos ekranuose. Prisijungti kviečiami visi Lietuvos gyventojai –  net ir mažiausias kiekvieno iš mūsų žingsnis atsakingo vartojimo link yra be galo svarbus.

Nuo 1996 metų, smarkiai sumažėjus drabužių kainoms, vidutinis ES gyventojas jų įsigyja net 40 procentų daugiau. Dėl to apranga dėvima trumpiau ir greičiau atsiduria šiukšliadėžėse. Kasmet vidutinis europietis įsigyja apie 26 kg tekstilės gaminių ir dar 11 kg atsisako. Ir nors didžiąją dalį tų gaminių vis dar būtų galima panaudoti, 87 proc. jų atsiduria sąvartynuose arba būna sudeginami.

REKLAMA
REKLAMA

Siekiant didinti sąmoningesnį aprangos ir aksesuarų vartojimą, raginti visuomenę jau nebenaudojamus daiktus ne išmesti, o suteikti jiems antrą gyvenimą ir paskatinti atsakingesnę bei gamtai draugiškesnę pirkimo iš antrų rankų galimybę, TV3 stiprina partnerystę su kompanija „Vinted“.

REKLAMA

„Milžiniški perkamų ir išmetamų drabužių kiekiai yra tamsioji apsipirkimo džiaugsmo pusė, kuri yra žalinga planetai. Suprasdami, kad Žemė yra tik viena, negalime negalvoti apie tai, kaip joje gyvens mūsų vaikai ir anūkai. Dėl to stipriname partnerystę su įmone „Vinted“.

Kartu ieškosime būdų didinti tvaresnius aprangos vartojimo sprendimus bei apie tai informuosime visuomenę. Skatinsime jau dėvėtiems drabužiams suteikti antrą gyvenimą. Kartu sieksime parodyti, kad net ir maži kasdieniai mūsų pasirinkimai veda link tvaresnės ateities“, – pranešime cituojama Laura Blaževičiūtė, TV3 generalinė direktorė.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmasis Lietuvos vienaragis „Vinted“ jau 14 metų stiprina atsakingą aprangos, avalynės ir aksesuarų vartojimo kultūrą, suteikdamas platformą parduoti jau nebenaudojamus daiktus ir taip prailginti jų gyvavimo ciklą. Dabar jau 18 pasaulio rinkų dirbanti įmonė padeda net 80 milijonams narių kasdien parduoti ir nusipirkti milijonus naudotų daiktų, kurie gali teikti džiaugsmą ir būti naudingi kitiems savininkams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Bendradarbiaudami su TV3 tikimės pasiekti platesnę auditoriją ir įkvėpti vis daugiau žmonių Lietuvoje suteikti savo nebenaudojamiems daiktams antrą ar trečią gyvenimą. Tikime, kad kiekvienas žingsnis yra svarbus ir gali tapti reikšmingu indėliu į naudotų prekių rinką, nes kokybiški daiktai nusipelno tarnauti ilgai.

Suteikus žmonėms galimybę vartoti jau pamėgtus, o ne naujus drabužius, galime padėti susidoroti su kai kuriais neigiamais mados pramonės poveikiais aplinkai, nes prekės ilgiau išlaikomos apyvartoje bei išvengiama dalies išmetamų teršalų, sukeltų naujo daikto gamybos procese. „Vinted“ misija – kad iš rankų į rankas keliaujantys drabužiai taptų pirmu pasirinkimu visame pasaulyje“, – sako Vinted atstovė spaudai Lilly Berns. 

REKLAMA

Pakilus energijos, šilumos bei maisto kainoms, suteikdami savo daiktams antrą gyvenimą, Lietuvos gyventojai gali ir sutaupyti – tiek nebenaudojamus drabužius parduodami, tiek ir pirkdami kokybiškus daiktus iš antrų rankų.

Daugeliui tai taptų ekonomiškai naudingu sprendimu, kuris dar turėtų ir pridėtinę vertę – padėtų daryti atsakingus vartojimo pasirinkimus. Būtent tai įrodys ir prie projekto prisidėję žinomi veidai. Atsakingesnio vartojimo idėjos TV3 grupės televizijos kanaluose bus skleidžiamos įvairiose laidose.

Jų vedėjai, herojai ir stilistai dalinsis savo patirtimi renkantis drabužius bei įvairius daiktus iš „Vinted“. Laidų dalyviai vieni kitiems mes su atsakingu vartojimu susijusius iššūkius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų