• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karantino metu augo gyventojų skolos už komunalines paslaugas. Vieni prarado pajamas, o kiti, ypač vyresni žmonės, vengė lankytis parduotuvėse ir kaip įpratę negalėjo atlikti mokėjimų. Vandens, elektros ir šilumos tiekėjai tikina, kad su skolininkais stengiasi susitarti. Tačiau kraštutiniu atveju gali atjungti elektrą, vandenį ar šildymą.

Karantino metu augo gyventojų skolos už komunalines paslaugas. Vieni prarado pajamas, o kiti, ypač vyresni žmonės, vengė lankytis parduotuvėse ir kaip įpratę negalėjo atlikti mokėjimų. Vandens, elektros ir šilumos tiekėjai tikina, kad su skolininkais stengiasi susitarti. Tačiau kraštutiniu atveju gali atjungti elektrą, vandenį ar šildymą.

REKLAMA

Lietuvos vandens tiekėjų ir Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos (LŠTA) informavo, kad karantino metu ne visos įmonės sulaukė gyventojų prašymų atidėti mokesčius už šildymą ar vandenį.

Tiesa, LŠTA prezidentas Valdas Lukoševičius teigdamas, kad karantino laikotarpiu skolininkų nepadaugėjo, taip pat pridūrė, kad rudenį sąskaitos už šildymą dar nebuvo didelės.

„Sausis ir vasaris šaltesni mėnesiai, tad ir sąskaitos už šildymą bus didesnės. Kai gyventojai mokės už šiuos mėnesius, tada ir matysime ar daugės skolininkų.

REKLAMA
REKLAMA

Įmonės gyventojams leidžia atidėti mokėjimus. Finansinių sunkumų turintys žmonės turėtų kreiptis į įmonę ir susitarti per kokį laikotarpį susikaupusią sumą išmokės“, – aiškino V. Lukoševičius.

REKLAMA

„Vilniaus šilumos tinklų“ komunikacijos vadovė Indrė Trakimaitė-Šeškuvienė tikino, kad COVID-19 pandemijos metu įmonė sulaukia, kiek daugiau nei įprastai oficialių klientų prašymų atidėti mokėjimus.

Su dauguma tokių klientų buvo pasirašyti skolos grąžinimo dalimis grafikai. Šiuo metu turime 10 tūkst. klientų, kurie vėluoja susimokėti už paslaugas.

Vidutinė gyventojų skola siekia nuo 60 eurų iki 300 eurų. O vidutinė vėlavimo trukmė nuo 3 iki 6 mėnesių“, – teigė įmonės atstovė.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, jei klientai turi finansinių sunkumų atsiskaityti už šildymo paslaugas, jie turi kreiptis į Klientų aptarnavimo centrą, kur bus aptartos mokėjimo dalimis galimybės ir apmokėjimo terminai.

„Esame socialiai atsakinga įmonė, todėl ieškome kompromiso ir siūlome klientams, turintiems finansinių sunkumų, skolą apmokėti dalimis. Tačiau kraštutiniais atvejais turime galimybes atjungti šildymą ar karštą vandenį“, – perspėjo I. Trakimaitė-Šeškuvienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skolos už vandenį irgi augo

Įmonės „Vilniaus vandenys“ komunikacijos skyriaus vadovė Renata Smalskė teigė, kad karantino metu keitėsi dalies vartotojų finansinė padėtis, todėl šiuo periodu bendrovė sulaukė daugiau gyventojų ir verslo prašymų atidėti mokėjimus.

„Pirmojo karantino laikotarpiu į bendrovę su prašymu atidėti mokėjimus už suteiktas paslaugas kreipėsi 82 juridiniai ir 77 fiziniai asmenys. Juridinių asmenų skolos svyravo nuo 100 iki 1 tūkst. ir daugiau eurų. Bendra juridinių asmenų skolos suma siekė beveik 84 tūkst. eurų. Fizinių asmenų skolos buvo mažesnės: nuo vos kelių iki keliasdešimties eurų. Bendra fizinių asmenų susidariusi skola už suteiktas bendrovės paslaugas siekė kiek daugiau nei 3 tūkst. eurų.

REKLAMA

Pastebėjome tendenciją, kad prašydami atidėti mokėjimus į bendrovę dažniau kreipėsi vyresnio amžiaus asmenys, patenkantys į rizikos grupę, motyvuodami ne lėšų stoka, bet apribota fizine galimybe atlikti mokėjimus taip, kaip jie buvo įpratę – susimokant parduotuvių kasų terminaluose, pašto skyriuose“, – komentavo įmonės atstovė.

Kalbėdama apie juridinius asmenis, R. Smalskė pastebėjo, kad kai kurie jų naudojosi susidariusia situacija. Bendrovei žinomi skolininkai, kurių skolos tęsiasi jau ne vieną mėnesį ir siekia ne vieną šimtą ar net tūkstantį eurų, kreipėsi su prašymais mokėjimus atidėti ir skolos neišieškoti.

REKLAMA

„Atsižvelgusi į karantino metu suprastėjusią dalies gyventojų finansinę padėtį ir solidarizuodamasi su Vilniaus miesto savivaldybės raginimu padėti miestiečiams išgyventi šį nelengvą laikotarpį, bendrovė pirmojo karantino laikotarpiu nevykdė skolų išieškojimo veiksmų, o karantinui pasibaigus – klientams sudarė galimybę susidariusias skolas išsimokėti iki šių metų rugpjūčio 31 dienos. Mūsų duomenimis, daugiau nei 70 proc. bendrovės klientų, turėjusių skolas, jas grąžino.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

O kalbant apie dabartinę situaciją, prasidedant antrajai karantino bangai, prašymų atidėti mokėjimus už suteiktas paslaugas dar negavome. Bet prašymus dėl mokėjimų atidėjimų priimsime ir spręsime klausimus individualiai“, – tikino bendrovės atstovė.

Anot jos, prašymų dėl mokėjimų atidėjimo įmonė gauna nuolat, nepriklausomai nuo karantino.

„Tai natūralu, nes su finansiniais sunkumais dėl vienokių ar kitokių priežasčių gali susidurti visi. Savo ruožtu visad stengiamės atsižvelgti į mūsų klientų prašymus, išsakytus argumentus ir rasti abiem pusėm priimtiną sprendimą“, – aiškino R. Smalskė.

REKLAMA

Taip pat ji pastebėjo ir kitokių karantino tendencijų.

Bendrovės duomenimis įprastai per parą Vilniaus mieste ir aplinkiniuose rajonuose sunaudojama apie 94 tūkst. kubinių metrų vandens, tačiau per pirmąjį karantiną jo sunaudota maždaug 7 proc. mažiau.

Karantinui įpusėjus, fiksavome apie 5 proc. mažesnį vandens suvartojimą lyginant su laikotarpiu iki karantino, o karantinui einant į pabaigą, sumažėjimas išaugo iki 7 proc. Didžiausias vandens suvartojimo kritimas buvo jaučiamas centrinėje miesto dalyje – Senamiestyje ir Naujamiestyje – kur vyrauja paslaugų sektorius, o gyvenamuosiuose rajonuose priešingai – vandens suvartojimas išaugo, labiausiai – Kalnėnuose, Trakų Vokėje, Gulbinuose, Verkiuose“, – komentavo. R. Smalskė.

REKLAMA

Vidutinė skola už elektrą siekia 55 eurus

„Ignitis“ ryšių su visuomene projektų vadovas Lukas Zadarackas pastebėjo, kad naujausiais duomenimis, ilgalaikiai skolininkai sudarė apie 3,75 proc. bendrą klientų skaičiaus, t.y. apie 60 tūkst. klientų.

„Ilgalaikiais skolininkais laikomi klientai, kurie neatsiskaito ilgiau kaip 60 dienų.

Palyginti 2019 ir 2020 metus, klientų, turinčių įsiskolinimus, skaičius išliko stabilus. Tačiau praėjusių metų pavasarį, pirmosios pandemijos bangos metu, ilgalaikių skolininkų skaičius buvo padidėjęs apie penktadaliu, tačiau per vasaros ir rudens mėnesius susikaupusios skolos buvo išmokėtos. Jeigu palyginsime 2019 ir 2020 m. pabaigą, matysime, kad bendras skolas turinčių klientų skaičius beveik nepakito“, – aiškino įmonės atstovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, vidutinė privačių vartotojų mėnesio skola už elektros energiją 2020 metais siekė apie 55 eurus.

„Elektros atjungimas yra taikomas tik kraštutiniais atvejais. Suėjus sąskaitos apmokėjimo terminui, jeigu klientas jos neapmoka, po 10 dienų pirmiausiai jam yra siunčiamas tai primenantis pranešimas. Jeigu klientas nereaguoja arba nesikreipia dėl skolos atidėjimo sąlygų, vėliau klientų aptarnavimo specialistai jam siunčia įspėjimus dėl galimo elektros atjungimo. Patys įspėjimai klientams, turintiems skolų, taip pat yra siunčiami ne vieną kartą.

REKLAMA

Tuo atveju, jeigu klientas neturi finansinių galimybių susimokėti ir kreipiasi į mus, jam taikome iki 30 dienų skolos mokėjimo atidėjimą. Jeigu 30 dienų terminas klientui yra per trumpas, kliento prašoma pateikti dokumentus, įrodančius jo sunkią finansinę padėtį ir tuomet kiekvienu atveju apie skolos atidėjimo ir išmokėjimo sąlygas sprendžiame individualiai“, – komentavo L. Zadarackas.

Pasak įmonės atstovo, skolos apmokėjimo dalimis terminas gali siekti ir iki 6 mėnesių, prieš tai susitarus dėl avansinės įmokos sumokėjimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų