• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos teismas galutinai atsisakė atnaujinti bylą dėl  Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ ir „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) šių metų vasarį nutrauktos sutarties – birželį tas pats teismas pripažino, kad sutartis kėlė grėsmę šalies nacionaliniam saugumui.

Lietuvos teismas galutinai atsisakė atnaujinti bylą dėl  Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ ir „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) šių metų vasarį nutrauktos sutarties – birželį tas pats teismas pripažino, kad sutartis kėlė grėsmę šalies nacionaliniam saugumui.

REKLAMA

Atnaujinti bylą prašė „Belaruskalij“.

Pasak Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo (LVAT) atstovės Neringos Lukoševičienės, teismas praėjusią savaitę atsisakė atnaujinti procesą, tačiau negalėjo atskleisti sprendimo motyvų, nes byla nagrinėta neviešai. 

„Kadangi byla, dėl kurios buvo gautas prašymas atnaujinti procesą, buvo nevieša, nevieša yra ir nutartis dėl proceso atnaujinimo“, – BNS sakė LVAT atstovė. 

LVAT birželį konstatavo, kad Nacionalinio saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos išvada ir Vyriausybės nutarimas, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartis neatitinka nacionalinio saugumo interesų, yra pagrįstas ir teisėtas. 

REKLAMA
REKLAMA

Teisėjų kolegija tuomet pabrėžė, kad Europos Sąjungos teisės kontekste nacionalinį saugumą užtikrinti turi išimtinai  Lietuvos valstybė, jos nacionalinio saugumo bei gynybos ir kitos institucijos, taip pat piliečiai, jų bendrijos ir organizacijos, tai nėra ES funkcijų sritis. 

REKLAMA

LVAT birželį panešė, jog Lietuva ne tik galėjo, bet, kaip Europos Sąjungos valstybė narė, privalėjo įvertinti „Belaruskalij“ sandorius, potencialiai sudarančius grėsmes ir riziką Lietuvos nacionaliniam saugumui.

Pasak LVAT, kadangi ES apribojo kalio chlorido prekybą Bendrijoje, o „Belaruskalij“ gamina ir parduoda būtent tokias trąšas, įmonė turėjo patirti tokius ribojimus pagal sutartį su „Lietuvos geležinkeliais”. Priešingu atveju ribojančios priemonės taptų neveiksmingos, net menamos.

REKLAMA
REKLAMA

LVAT taip pat netenkino „Belaruskalij“ prašymų sustabdyti bylos nagrinėjimą ir kreiptis į Konstitucinį Teismą bei Europos Sąjungos Teisingumo Teismą.

Į JAV ir Europos Sąjungos sankcijų sąrašus įtraukta „Belaruskalij“ sausį teismui apskundė Vyriausybės ir komisijos sprendimus, pagal kuriuos „Lietuvos geležinkeliams“ buvo nurodyta nuo vasario 1-osios nutraukti ilgalaikę sutartį su „Belaruskalij“ dėl jos trąšų tranzito per Lietuvą, nes ji neatitinka šalies saugumo interesų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Belaruskalij“ trąšų tranzitas per Lietuvą tęsėsi dar beveik tris mėnesius po to, kai pernai gruodžio 8 dieną įsigaliojo JAV sankcijos šiai įmonei. Šis tranzitas nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto vyko ilgiau nei dešimtmetį ir pagal sutartį turėjo tęstis iki 2023 metų pabaigos.  

Krovinių vežimo geležinkeliais įmonė „LTG Cargo“ per metus perveždavo apie 11 mln. tonų „Belaruskalij“ trašų, kurias Klaipėdos uoste krovė verslininko Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ kontroliuojamas Birių krovinių terminalas.   

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų