Pastebėjusi didesnį žmonių susidomėjimą maisto prekių pristatymo paslaugą į namus, taksi bendrovė „A2B“ nusprendė – reikia patenkinti šį poreikį ir jau antrą karantino savaitę pradėjo teikti tokią paslaugą.
„Startuoti su internetine prekyba maisto ir buitinėmis prekėmis planavome jau ilgą laiką ir pastaruosius tris mėnesius kryptingai dirbome – ieškojome prekių tiekėjų, tam reikalingų sandėlių, transporto priemonių, dėliojome galimą veiklos modelį ir planavome šią paslaugą Vilniaus mieste pradėti šių metų rugpjūtį – prieš rudens sezoną suaktyvėjančią prekybą, todėl eiti į šį sektorių nebuvo spontaniškas sprendimas“, – sako bendrovės „A2B“ Vykdantysis direktorius Tomas Peleckas.
Pagrindinė šios bendrovės veikla – taksi paslaugos Vilniaus mieste. Tačiau T. Peleckas pasakoja, kad pasaulyje pradėjus plisti virusui, daugelyje šalių buvo įvestas karantinas, apribotos žmonių galimybės keliauti, atšauktos konferencijos ir kiti renginiai, pastebėta, kad pajamos iš pagrindinės veiklos krito dviženkliais skaičiais kiekvieną dieną. Siekiant išsaugoti darbo vietas, teko greičiau persiorientuoti.
„Mūsų tikslinis sektorius yra verslo klientai, todėl mes pirmieji pajutome ištuštėjusius viešbučius, sumažėjusius turistų srautus mieste, atvykstančių turistų skaičius krito labai staigiai, o mūsų verslo klientai esantys Lietuvoje, taip pat nustojo keliauti į oro uostą, nes buvo atšaukti jų skrydžiai ar rekomenduojama nevykti.
Taip pat buvo atšauktos didelės konferencijos, kurių dalyvius mes turėjome aptarnauti. Pajamos krito daugiau kaip 90 proc., todėl siekdami išsaugoti darbo vietas šiuo sudėtingu laikotarpiu, nusprendėme eit į sektorių, kuris jau buvo mūsų planuose – tik į šį sektorių mes galėjome persiorientuoti taip greitai, kaip tai padarėme, per 3–4 dienas, nes tam tikri namų darbai jau buvo daromi iki šiol“, – pasakoja T. Peleckas.
Anot jo, būtent maisto pristatymo į namus paslaugų poreikis dabar yra didžiulis, todėl tikimasi, kad taksi paslaugas teikiančios įmonės įėjimas į šią sritį padės pasiekti pagrindinio tikslo – išsaugoti darbo vietas ir vykdyti savo įsipareigojimus.
Parduodamas prekes bendrovė šiuo metu dar yra surenkamos pas tiekėjus, tačiau greitu metu planuojama atidaryti savo sandėlį Vilniaus mieste.
„Taip dar labiau pagerinsime visą šios paslaugos procesą, nes startuojant taip greitai, tiesiog nebuvo įmanoma padaryti taip, kaip planavome rugpjūčio mėnesį, todėl tam tikri būtini dalykai atsiras veiklos eigoje“, – teigia internetinės maisto prekių parduotuvės vadovas.
Jis pasakoja, kad greitos pradžios metu nebuvo išvengta ir klaidų – jau pirmą veiklos pradžios dieną nuo neapskaičiuoto srauto užlūžo internetinės parduotuvės sistema, buvo vėluojama pristatyti prekes, o dalies prekių trūko, tačiau T. Peleckas tikina – šios problemos jau yra išspręstos.
„Klientų skaičius mus tikrai nustebino – žinojome, kad ši paslauga šiuo metu yra aktuali rinkoje, tačiau tikrai nesitikėjome, kad paklausa bus tokia, kad pirmą dieną neatlaikys mūsų internetinė parduotuvė, tačiau dabar srautas įgauna stabilumo“, – sako „A2B“ Vykdantysis direktorius.
Bendrovės teikiama paslauga šiuo metu kainuoja 4,99 Eur. Minimalus krepšelio dydis – 35 Eur.
Vairuotojai sulaukia prašymų
Tai, kad prekių pristatymo į namus paslaugos poreikis yra išaugęs pastebi ir kiti taksi vairuotojai be pavėžėjai, tačiau „eTaksi“ rinkodaros vadovė Eglė Norkaitienė teigia, kad šiuo metu tokios paslaugos neteikia.
„Prekių pristatymas su pavėžėjų ar taksi vairuotojų pagalba dažniausiai yra vienetiniai atvejai ir tai yra tiesioginis keleivio ir vairuotojo susitarimas, todėl sunku komentuoti, kaip tiksliai tai vyksta ar kiek tokia paslauga kainuoja.
Prekių pristatymo poreikis paskelbus karantiną ženkliai išaugo ir iš vairuotojų tikrai girdime, kad keleiviai kreipiasi su prašymais nupirkti prekes pagal sąrašą ir pristatyti, teiraujasi tik pristatymo paslaugos“, – sako E. Norkaitienė.
Jos teigimu, iš verslo taip pat sulaukiama nemažai užklausų dėl maisto ar kitų prekių pristatymo, todėl ieškoma, kaip tokią veiklą būtų galima organizuoti.
„Šiuo metu įmonė „Oryo“, kuri valdo „eTaksi“ prekės ženklą pati ieško būdų ir galimybių kaip savo veiklą, turint vieną didžiausių taksi ir pavėžėjimo paslaugas teikiantį tinklą penkiuose Lietuvos miestuose, perorientuoti į maisto ar kitų prekių pristatymą.
Šiuo laikotarpiu, kai dėl paskelbto karantino pastebimai sumažėjo kelionių skaičius, alternatyvių pajamų šaltinis vairuotojams tapo ypač aktualus“, – pasakoja rinkodaros vadovė.
Pastebima, kad kelionių skaičius sumažėjo gana stipriai, dienomis vis dar keliauja verslo klientai – žmonės, kurie priversti keliauti darbo reikalais, tačiau savaitgaliais beveik nebeliko užsakymų iš centro, o pagrindiniai maršrutai dabar tarp miegamųjų rajonų – žmonės keliauja iš namų į svečius ar iš svečių į namus.
E. Norkaitienė pabrėžia, kad sumažėjo ir dirbančių vairuotojų skaičius, o visi dirbantieji imasi visų galimų priemonių, kad keleiviams galėtų užtikrinti saugias keliones: dėvi kaukes, vėdina ir dezinfekuoja automobilius po kiekvienos kelionės. Neseniai startavo ir nauja vairuotojų grupė „Saugiai su „eTaksi“, kurią pasirinkus atvyksta automobilis su visiškai nuo vairuotojo izoliuotomis keleivių vietomis.