Transporto priemonių istorijos patikros platformos „carVertical“ atstovai dalinasi patarimais, kaip renkantis naudotą automobilį įgauti derybinį pranašumą, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dauguma automobilių turi savo silpnas vietas
Kiekvienas modelis turi jam būdingų trūkumų, apie kuriuos reikėtų žinoti iš anksto. Pirkėjai turėtų susipažinti su juos dominančio automobilio atsiliepimais internete vien tam, kad suprastų jo silpnas vietas.
Net jei transporto priemonė kelia didelę simpatiją ir pirkėjas rimtai planuoja ją įsigyti, nereikėtų to kuo greičiau parodyti pardavėjui. Įgudęs pardavėjas pirkėjo nusiteikimą pirkti gali pastebėti labai anksti vien iš bendravimo ir tuomet į jokias derybas nebesileis.
Net ir puikiai atrodantis naudotas automobilis dažniausiai turi trūkumų. Korozija, problemos su elektronika, nusidėvėjusios ar nevienodai nudilusios padangos, skysčių pravarvėjimas, kėbulo defektai – dalykai, kuriuos pastebės tiek profesionalai, tiek mažiau patyrę vairuotojai.
Apžiūrėję automobilio vidų ir išorę, pirkėjai turėtų atlikti bandomąjį važiavimą – jis gali suteikti daug naudingos informacijos. Idealiausia automobilį išbandyti ant skirtingos dangos ir važiuojant skirtingu greičiu. Taip pat, prieš bandomąjį važiavimą reikėtų įsitikinti, kad automobilis gerai užsiveda šaltas, o tuo įsitikinti nesunku – išmetimo sistema variklio skyriuje turėtų būti šalta.
Vairuotojai taip pat turėtų įsitikinti, kad tinkamai veikia stabdžiai ir įsiklausyti, ar iš variklio ir važiuoklės nesklinda pašaliniai garsai. Net ir menkiausius transporto priemonės trūkumus reikėtų aptarti su pardavėju, nes tai leis sutarti dėl geresnės galutinės kainos.
Automobilio istorija gali suteikti derybinį pranašumą
Pardavėjai beveik visada žino apie automobilį daugiau nei pirkėjai – informacijos asimetrija suteikia jiems derybinę persvarą. Tačiau atskleisti transporto priemonės istoriniai įrašai gali apversti situaciją aukštyn kojomis.
Patikrinę transporto priemonės istoriją internete pirkėjai gali pastebėti suklastotą ridą, žalos įrašus, savininkų kaitą, techninių aptarnavimų istoriją ar netgi pamatyti nuotraukų, kurios buvo darytos prieš kelis metus. Kartais nuotraukos gali parodyti daugiau nei bet kokie įrašai.
„Pirkėjui sužinojus, jog jį dominantis automobilis buvo patekęs į rimtą avariją, derybos turėtų kaip mat palengvėti. Transporto priemonės istorijos patikrinimas yra svarbus ankstyvas žingsnis perkant automobilį.
Netikrindami istorijos pirkėjai dalyvauja savotiškoje loterijoje – lyg pirktų mėsą, ant kurios pakuotės nenurodyta galiojimo data. Taip galima pataikyti ant šviežio daikto, bet yra rizika įsigyti ir nebevartotino ar kenksmingo produkto“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
15,2 proc. iš visų „carVertical“ tikrintų automobilių turėjo suklastotą ridą, o daugiau nei pusė (52,3 proc.) buvo su istoriniais įrašais apie anksčiau patirtą žalą. Tai tik parodo, kad tikimybė įsigyti transporto priemonę su pakeistais odometro rodmenimis arba prastai atliktais remonto darbais yra didelė.
Derėtis su profesionalais sunkiau
Derėtis su privačiais pardavėjais daug lengviau nei su automobilių prekyba užsiimančiomis įmonėmis arba tiesiog savo srities profesionalais. Gera reputacija besirūpinančios transporto priemonių prekybos kompanijos nuodugniai įvertina savo parduodamų automobilių techninę būklę ir dažniausiai jie tiksliai žino, kiek konkretus modelis vertas bei ką apie konkretų automobilį gali sužinoti smalsiausi pirkėjai. Neretai jie besidominčius pirkėjus patys supažindina su konkrečių modelių istorijomis.
„Priklausomai nuo automobilio stovio ir pradinės kainos, galima tikėtis nusiderėti iki 20 procentų transporto priemonės vertės. Tačiau renkantis automobilį iš sąžiningų prekeivių nereikėtų turėti iliuzijų, nes profesionalai tik išimtinais atvejais gali taikyti tokio dydžio nuolaidas“, – aiškina M. Buzelis.
Pirkėjai turėtų suprasti ir tai, kad net ir pardavėjui sutinkant parduoti automobilį pigiau, kartais transporto priemonės geriau išvis nepirkti.
Naudoto automobilio pirkime didelį vaidmenį vaidina emocijos, tačiau reikėtų nepamesti šalto proto ir paskaičiuoti, kokios galimos konkrečios transporto priemonės eksploatacinės išlaidos – kartais tiesiog neverta rinktis automobilio, jeigu jis ir parduodamas žemesne nei rinkos kaina.