• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visiems vairuotojams Lietuvoje neva dėl jų pačių ir aplinkinių saugumo tenka reguliariai tikrintis savo sveikatą. Netrukus ši tvarka bus sugriežtinta, kadangi negaliojant medicininei pažymai nebegalios ir vairuotojo pažymėjimas.

Visiems vairuotojams Lietuvoje neva dėl jų pačių ir aplinkinių saugumo tenka reguliariai tikrintis savo sveikatą. Netrukus ši tvarka bus sugriežtinta, kadangi negaliojant medicininei pažymai nebegalios ir vairuotojo pažymėjimas.

REKLAMA

Vis tik ne pačia tvarka, o jos išpildymu besiskundžiančių yra nemažai – esą 3 minučių patikra neužtikrina saugumo kelyje, be to, už tai reikia mokėti kosminius pinigus.

Tuo piktinosi ir komunikacijos specialistas Jaunius Špakauskas, asmeninėje socialinio tinklo paskyroje pasidalinęs įrašu „Už 3 minutes – 40 eurų arba 800 eurų už valandą. Va čia tai atlyginimas!“.

40 eurų už 30 sekundžių?

Vyras nurodė, kad 40 eurų kainuoja profilaktinis vairuotojo „patikrinimas“ privačioje „tipo“ klinikoje. 

REKLAMA
REKLAMA

Ir pridūrė, kad pas savo gydytoją patektų tik po 3 savaičių, o ten dar reikėtų ir nuotoliu pasirodyti psichiatrui.

„Psichikos, sako, netikrina, užtat pažiūri per kamerą ir išrašo pažymą už 20 eurų. Į valdišką įstaigą – neprisiskambinsi, išvis neįmanoma, užtat visi privačių klinikų savininkai riebiai riebiai išsiriebaluoja pirščiukus.

REKLAMA

Oi, pardon (liet. atleiskite), patikrina vairuotojų sveikatą! Čia tam, kad nevažinėtų žabali (neprimatantys – aut. past.) duobėtomis miestų gatvėmis ir kiaurais šalies keliais“, – rašė J. Špakauskas.

Jis pabrėžė, kad specialiai iš anksto sekė laiką ir jo sveikatos „patikrinimas“ tetruko lygiai 3 minutes. Tiksliau – sveikatos „patikrinimui“ buvo skirtos kokios 30 sekundžių, kitkas – darbas su popieriais. 

REKLAMA
REKLAMA

„Paklausė, ar aš sveikas, ar nevartoju kokių vaistų, ir prietemoje, uždengus rankele, paprašė įžiūrėti keturias raides: dvi – kaire, dvi – dešine.

Man tas, žinoma, nesudėtinga po lazerinės akių korekcijos, bet neva daktaras nesivargino nė patikrinti, ar būsimasis kelių erelis nesukčiauja“, – prisimena J. Špakauskas.

Tai esą neturi nieko bendro su vairuotojų saugumu

Anot jo, šita iki koktumo absurdiška sveikatos „patikrinimo“ sistema, kurią privalu įrašyti į žavingų privačių sveikatos įstaigų lobistų darbų aukso fondą, absoliučiai neturi nieko bendra su sveikata, eismo dalyvių saugumu, net su gausybe popieriukų, kuriuos paskubomis reikia užpildyti internetuose. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vyro vertinimu, čia yra įžūlios ir begėdiškai atviros korupcijos schema tam, kad F klasės ofisą primenančiuose kabinetuose susirinktų pinigus mainais į beverčius popieriukus, be kurių jos didenybė „Regitra“ neišduoda leidimo pilotuoti mašiną:

„Vakar galėjau, o šiandien jau reikia skirti 3 minutes ir 40 savo sąžiningai užkaltų eurų.“

J. Špakauskas ironizavo, kad šita paslauga turbūt labai praverčia, kai nei akys dirba, nei rankos veikia, nei psichika stabili. Esą tada tie 40 eurų yra solidi investicija – galima būtų ir daugiau susimokėti.

REKLAMA

„Bet absoliučiai sveikam ir sąžiningam žmogui..? Bent jau sužinojau, kad turint šlapinimosi sutrikimų irgi, pasirodo, negalima vairuoti. 

Užtat turėjau pakankamai gudrumo į jautrų klausimą oriai atsakyti „ne“, – įraše kalbėjo J. Špakauskas.

Kas kiek laiko vairuotojams privalu tikrintis sveikatą?

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) primena, kad 2023 m. pabaigoje pasikeitė vairuotojų sveikatos patikros periodiškumas.

REKLAMA

Vairuotojams iki 65 metų sveikatos patikrą reikia atlikti tik kas dešimt metų, 66–79 metų amžiaus vairuotojams sveikatą pasitikrinti reikia kartą per 5 metus, o vyresniems nei 80 – kas 2 metus.

„Vairuotojo sveikatos patikrinimas gali būti atliekamas sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje pacientas yra prisirašęs, arba bet kurioje kitoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, teikiančioje šias paslaugas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sveikatą tikrina šeimos gydytojas arba vidaus / vaikų ligų gydytojas, teikiantis pirminės sveikatos priežiūros paslaugas. Vairuotojo psichikos sveikatą privaloma tvarka įvertina ir gydytojas psichiatras“, – rašoma ministerijos svetainėje.

Taip pat svarbu prisiminti, kad nuo 2025 m. sausio 1 d., baigus galioti medicininei pažymai, nebegalios ir vairuotojo pažymėjimas.

Kitaip tariant, vairuotojo medicininė pažyma turės galioti nuolat, o ne tik vairuotojo pažymėjimo keitimo metu.

REKLAMA

Kaip rašoma SAM svetainėje, siunčiant vairuotojams priminimus el. laiškais matoma pozityvi tendencija – sveikatą jau pasitikrino beveik 50 proc. vairuotojų, kuriems tai reikia padaryti iki kitų metų sausio 1 d.

Sveikatą ragina pasitikrinti kuo skubiau

Anot ministerijos, nuo 2023 m. lapkričio sveikatą pasitikrino daugiau nei 200 tūkst. vairuotojų, tačiau beveik tiek pat jų to dar nepadarė.

REKLAMA

Primenama, kad vairuotojai, kurie dar nepasitikrino, iki kada galioja jų medicininė pažyma, yra kviečiami tai padaryti kuo skubiau. O tai padaryti galima 2 būdais: 

  • identifikavus save per el. valdžios vartus „Vairuotojų portale“; 
  • suvedus vairuotojo pažymėjimo numerį ir asmens kodą „Regitros“ el. sistemoje.

Vis tik SAM pastebi, kad pasyviausiai sveikatą tikrinasi 30-mečiai (12 proc. nuo visų vairuotojų) ir 65-erių metų amžiaus vairuotojai (11 proc.).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tad šių ir kitų amžiaus grupių vairuotojai turėtų suskubti ir nenukelti sveikatos patikros paskutinei dienai.

Pasak „Regitros“ generalinio direktoriaus Vaido Dominausko, bendrovė jau išsiuntė daugiau kaip 200 tūkst. el. laiškų, kviečiančių atsinaujinti savo medicinines pažymas:

„Nuo praėjusių metų lapkričio negaliojančių medicininių pažymų skaičius sumažėjo beveik per pusę.“

SAM antrino, kad pastaruoju metu sparčiai auga išduodamų vairuotojų medicininių pažymų kiekiai: 2022 m. buvo išduota 243 tūkst., 2023 m. – 352 tūkst., o per pirmus keturis 2024 m. mėnesius jų išduota 163 tūkst. 

REKLAMA

Kodėl vairuotojams svarbu tikrintis sveikatą?

„Labai dėkoju sveikatos priežiūros specialistams, kurių indėlis akivaizdžiai matosi augančiame išduodamų pažymų skaičiuje.

Žinoma, tai rodo ir Lietuvos vairuotojų sąmoningumą, ir rūpestį tiek savo, tiek kitų eismo dalyvių saugumu“, – sako sveikatos apsaugos viceministras Aurimas Pečkauskas.

Šeimos gydytoja Alma Astafjeva atkreipė dėmesį, kad vairuotojų sveikatos būklė yra tiesiogiai susijusi su eismo saugumu, todėl yra labai svarbu pasitikrinti sveikatą. 

REKLAMA

Ji vardijo, kad sveikatos problemos – ypač regos ar klausos sutrikimai – tiesiogiai daro įtaką vairuotojo elgesiui kelyje.

O tokios nekontroliuojamos ligos, kaip cukrinis diabetas, aukštas kraujo spaudimas, miego sutrikimai, gali lemti pablogėjusią reakciją ar staigų sveikatos pablogėjimą vairuojant.

„Reguliarus vairuotojų sveikatos tikrinimas gali padėti laiku nustatyti sveikatos sutrikimus, juos koreguoti, kad visi galėtų saugiai vairuoti“, – kalbėjo A. Astafjeva.

tv3.lt

Tai čia juk ne dabar prsidėjo
Tai čia juk ne dabar prsidėjo
Man keista, kad stebities. Taigi tikslas ne sveikta, o surinkti pinigų.
Tokio falšo nei kalbose, nei darbuose kaip dabar dar nebuvo ir tik bujoja
jau aplenkė net ukrojiną
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų