Vienas iš būdų tai padaryti – tarptautinė darbuotojų rotacijos programa, kurios tikslas – skatinti komandos narių tobulėjimą ir karjeros galimybes. Stažuotės trukmė svyruoja nuo 6 iki 24 mėnesių, o į ją gali pretenduoti visi „Lidl“ darbuotojai, sukaupę bent dvejų metų darbo patirtį įmonėje. Kiekvienas rotacijos atvejis parenkamas individualiai, atsižvelgiant į darbuotojo patirtį ir kompetencijas, taip pat atviras pozicijas, galimybes įvairiose šalyse bei komandose. Stažuotės vyksta skirtinguose padaliniuose centriniame biure ar logistikos centruose, dažnai jos organizuojamos su prekių tiekėjais bendraujančiose pirkimų komandose.
Tokiomis galimybėmis pastaruoju metu pasinaudojo ir du „Lidl Lietuva“ vadovai – Domantas Vizbaras bei Valdemaras Štulcas. Pasak jų, tarptautinė stažuotė padėjo ne tik pagilinti profesines žinias ir geriau suprasti kitų šalių darbo specifiką, bet ir dar kartą įsitikinti, kad „Lidl“ yra augimą skatinanti ir į žmones investuojanti įmonė.
Stažuotė sustiprino pasitikėjimą savimi
Valdemaras tikina, kad tarptautinė stažuotė buvo vienas esminių žingsnių jo profesiniame kelyje. Per dvejus metus „Lidl“ centrinėje būstinėje Vokietijoje įgyta patirtis praplėtė jo žinias apie tai, kaip veikia didelė tarptautinė bendrovė.
„Ši stažuotė leido dar geriau suprasti, kokia kompleksiška yra tiekimo grandinė tarptautinėje bendrovėje. Dirbau prie projekto, kuris sustiprino bendradarbiavimą tarp tai pačiai mūsų įmonių grupei priklausančių maisto gamyklų ir skirtingų šalių padalinių. Tai apėmė procesų ir IT sprendimų kūrimą, bendravimą su įvairių šalių komandomis, pristatymų ir diskusijų organizavimą. Teko bendrauti su kolegomis iš Švedijos, Ispanijos, Balkanų šalių. Nors visi dirbame toje pačioje įmonių grupėje, kultūriniai skirtumai tarp mūsų – dideli. Tai leido suprasti, kaip stipriai kultūra lemia bendradarbiavimą, problemų sprendimo būdų parinkimą“, – pasakoja V. Štulcas.
Stažuotė Vokietijoje jam tapo asmeninio augimo etapu. Jis turėjo progą iš arti pamatyti, kaip mąsto ir dirba aukščiausio lygio vadovai – tie, kurie planuoja ne mėnesiui ar metams, bet žvelgia dešimtmečiais į priekį ir brėžia gaires, kaip atrodys „Lidl“ 2030 metais ir dar vėliau.
„Atmintyje įstrigo ne tik vadovai, bet ir ilgametę patirtį turintys kolegos iš skirtingų šalių – tikros vaikštančios enciklopedijos. Vienas jų karjerą pradėjo dar 1989-aisiais kaimo parduotuvėje Vokietijoje, kai kainolapiai buvo pildomi ranka. Per kelis dešimtmečius sukaupęs vertingų žinių apie sparčiai tobulėjančias technologijas, šiandien jas perduoda jaunesniems komandos nariams. Tokie žmonės primena, kad „Lidl“ nėra tik darbdavys – tai bendruomenė, kurią jungia ne tik procesai, bet ir pagarba, dalijimasis bei bendros vertybės“, – teigia V. Štulcas.
Grįžęs į Lietuvą, jis jautėsi pasirengęs naujam profesiniam etapui. „Ši stažuotė man davė ne tik profesinių žinių, bet ir vidinę ramybę bei pasitikėjimą savimi. Pamačiau, kaip viskas veikia tarptautiniu mastu, supratau savo stipriąsias puses ir įgijau aiškumo, kokią vertę galiu kurti. Jei ne ši patirtis, galbūt nebūčiau taip tvirtai tikėjęs savimi“, – sako Valdemaras.
Pažintis su viena stipriausių Vidurio ir Rytų Europos rinkų
Domantas įmonėje dirba jau vienuoliktus metus. Karjerą jis pradėjo dar prieš pirmųjų „Lidl“ parduotuvių atidarymą Lietuvoje – tuomet būdamas jaunesniuoju pirkimų vadybininku stažavosi Lenkijoje, kur gilinosi į tai, kaip veikia viena didžiausių „Lidl“ Pirkimų komandų Vidurio ir Rytų Europoje. Būtent čia, pasak jo, ir prasidėjo pažintis su tarptautiniu „Lidl“ tinklu, kurią vėliau pratęsė jau kaip patyręs darbuotojas. Prieš žengdamas į departamento vadovo pareigas, Domantas išvyko į dar vieną 6 mėnesių trukmės stažuotę Lenkijoje.
„Tai buvo galimybė iš vidaus pamatyti, kaip veikia didelės apimties pirkimų veiklos organizavimas – nuo tiekėjų parinkimo iki duomenų analizės. Lenkija yra viena didžiausių šalių, kuriose veikia „Lidl“. Tos pačios kategorijos produktus tiekia itin daug tiekėjų, nuolat teikiančių savo siūlymus, kuriančių naujoves, o tai leidžia specialistui daug greičiau perprasti visus procesus“, – pasakoja Domantas.
Stažuotė padėjo giliau suprasti, kaip valdomi procesai šalyse, kuriose apyvartos, konkurentų ir tiekėjų skaičiai yra ženkliai didesni. Domantas turėjo galimybę dirbti su svarbiausiomis maisto produktų kategorijomis. Darbas su tiekėjais ir analizė neapsiribojo viena šalimi, tai buvo galimybė susipažinti su Vidurio ir Rytų Europos rinkų dinamika, palyginti tendencijas, matyti vartotojų elgsenos pokyčius ir priimti sprendimus remiantis didelės apimties duomenimis.
„Stažuotė leido ne tik pagilinti žinias apie produktų kategorijas, bet ir iš esmės suprasti pirkimų strategijas bei verslo kultūrą tarptautiniu mastu. Tai buvo puiki proga mokytis analizuoti, greitai reaguoti į pokyčius ir įvertinti sprendimų poveikį plačiame kontekste. Tokia patirtis motyvuoja augti ir padeda tapti stipresniu profesionalu“, – sako D. Vizbaras.
Šiuo metu „Lidl Lietuva“ dirba daugiau nei 2,8 tūkst. darbuotojų. Jų patirtis ir sėkmingas komandinis darbas užtikrina kasdienes žemas kainas klientams 81 „Lidl“ parduotuvėje 29 Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.
Straipsnį parengė: „LIDL“.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!