Kaip „Žinių radijo“ laidoje „Ekspertai pataria“ teigė keleivių teisių gynėjas Balys Rimkus, nenumatytų situacijų metu gyventojams oro linijų bendrovės taip pat privalo suteikti ir kitas paslaugas nemokamai.

„Turi parūpinti kitą skrydį artimiausiu metu, jeigu keleivis to pageidauja, taip pat parūpinti nakvynę, jeigu jos reikia laukiant to skrydžio“, – kalbėjo jis, ko galite reikalauti, jei yra atšaukiamas skrydis.
Nesirinkite pirmo pasitaikiusio pasiūlymo
Pasak B. Rimkaus, pasitaiko atvejų, kai neretai žemų sąnaudų oro linijų bendrovės savo klientams pasiūlo susigrąžinti pinigus už neįvykusį skrydį.
Tačiau, jo teigimu, tikroji tiesa ta, kad jeigu norėsite skristi į tą pačią vietą artimiausiomis dienomis, bilietų kainos gali ženkliai skirtis, t.y. susigrąžintų pinigų už neįvykusį skrydį gali nepakakti naujo bilieto įsigijimui.
„Bilietas pirktas prieš porą mėnesių, kainavo, tarkime, 30 eurų, žmogus spaudžia tą mygtuką ir susigrąžina tuos 30 eurų.
Čia yra tamsieji šablonai vadinamieji. Ir tada nueina nusiperka tų pačių oro linijų skrydį kitą dieną už 300–500 eurų“, – komentavo pašnekovas.
Pasak specialisto, sutikti su avialinijų pasiūlyta galimybe susigrąžinti pinigus už neįvykusį skrydį vertėtų tuo atveju, jeigu pasikeitė jūsų asmeniniai planai arba skristi prasmės tiesiog nebelieka.
„Oro linijų bendrovės turi pasiūlyti artimiausią skrydį. Jeigu to nedaro, reikėtų tai užsifiksuoti, taip pat ir skambučius, galbūt parašyti irgi per chat‘us ir nusifotografuoti, kad buvome.
Ir tada pirkti savo lėšomis, neprašyti sugrąžinti pinigų už tą atšauktą skrydį, o vertėtų paprašyti sugrąžinti pinigus už tą naują skrydį“, – patarė B. Rimkus.
Vis tik kitos avialinijų bendrovės, kurios vykdo reguliarius skrydžius, pašnekovo teigimu, iš tiesų pasirūpina savo klientais, mat dalis jų turi savo partnerius, kurie gali nuskraidinti (nebūtinai ta pati avialinijų bendrovė).
B. Rimkus gyventojams taip pat pataria išsisaugoti ne tik čekius, bet ir dažniau fotografuoti su bilieto pirkimu susijusią informaciją.
Pavyzdžiui, jei bilietas buvo įsigytas per mobiliąją programėlę ir pasibaigė skrydis, pasitaiko atvejų, kai informacija pradingsta.
„Todėl visą laiką pasidarykime ekrano nuotraukas. <...> Geriau turėti kelis kartus nusifotografavus, nes šios informacijos reikės įvairiuose aprašymuose ar pateikiant skundus.
„Reikia išsisaugoti ir čekius. <...> kur tikrai svarbu, ypač, kad dabar dažniau naudoja programėles visokias pačių oro linijų. Nes dingsta bilietai, pasibaigia skrydis – jie, būna, pradingsta iš programėlės. Tai visą laiką ekrano nuotraukas pasidarykime“, – patarė B. Rimkus.
Populiariausi skrydžiai iš Lietuvos
Gegužę Lietuvos oro uostų (LTOU) tinklas aptarnavo daugiau kaip 678 tūkst. keleivių ir antrą mėnesį išliko lyderis tarp Baltijos šalių oro uostų.
Vilniaus oro uosto keleivių skaičius siekė beveik pusę milijono ir buvo 6,6 proc. didesnis lyginant su praėjusių metų geguže. Kauno ir Palangos oro uostuose keleivių srautai irgi auga.
Keleivių statistika rodo, kad Lietuvos oro uostų tinklas antrą mėnesį iš eilės lenkia Rygos oro uostą, o gegužę atotrūkis viršijo 6 procentus: Rygoje aptarnauta 638,4 tūkst. keleivių, o Lietuvos oro uostuose – 678,4 tūkstančio.
LTOU atstovai teigia, kad augusius keleivių srautus praėjusį mėnesį labiausiai lėmė vasaros atostogų skrydžių (užsakomųjų) pradžia.
Gegužės mėnesį taip pat startavo naujos reguliarių skrydžių kryptys į Prahą (Čekija), Kataniją (Italija), Bergeną (Norvegija).
Lietuvos oro uostų (LTOU) duomenimis, Vilniaus oro uosto paslaugomis gegužę pasinaudojo 497 tūkst. keleivių (+6,6 proc. augimas, lyginant su tuo pačiu mėnesiu praėjusiais metais), Kauno – beveik 143 tūkst. (+1,9 proc), Palangos – 38,6 tūkstančio (+12,7 proc.).
Palyginti su praėjusių metų gegužės rodikliais, visuose oro uostuose pasiektas keleivių skaičiaus augimas, nors bendras skrydžių skaičius išliko panašus.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!