Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, net 61 proc. tragiškų nelaimių priežastimi tampa nesaugus ar viršytas leistinas greitis, be to, tai – dominuojanti tragiškų įvykių keliuose priežastis.
LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas jau anksčiau teigė, kad vienas iš būdų sumažinti nelaimių skaičių – greičio matavimo prietaisų įrengimas.
„Lietuva yra išsikėlusi ambicingą tikslą – kad keliuose iki 2050 m. nežūtų nei vienas žmogus.
Nepaisant to, greitis vis dar yra viena pagrindinių žūčių keliuose priežastimi, tad kai kurios viešojoje erdvėje nuskambėjusios mintys ar pasiūlymai, kokiu greičiu važiuoti, turėtų būti palikti pačių vairuotojų sąmoningumui, kad greičio matuokliai yra tik priemonė susirinkti baudoms ir papildyti valstybės biudžetą, mažų mažiausiai, yra gerokai nutolę nuo realybės“, – tąkart kalbėjo M. Švaikauskas.
Siūlo dar griežtesnes priemones
Susisiekimo ministras Marius Skuodis lrt radijui teigė, kad šiuo metu įvairios institucijos diskutuoja ne tik apie tai, kokios yra pagrindinės nelaimių priežastys keliuose, bet taip pat užsimenama apie galimas sprendimo priemones.
M. Skuodis užsiminė, kad policijos ruožtu pateikti pasiūlymai yra rimti bei „gali nuskambėti net ir kardinaliai“.
„Policija jau yra pateikusi ant stalo tikrai pakankamai rimtus pasiūlymus, kurie gali nuskambėti net ir kardinaliai: kad už tam tikrą, na, didelį greičio viršijimą, pavyzdžiui, nuo 40 iki 50 km/val., būtų atimamos teisės vairuoti iki mėnesio laikotarpio, kad atsirastų tam tikri griežtinimai. Tai yra kol kas tik diskusijos, nieko nėra nuspręsta“, – radijo eteryje kalbėjo M. Skuodis.
Kelių policijos duomenimis, pirmąjį 2023 metų pusmetį šalies keliuose žuvo 72 žmonės, o tai 41 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.
Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose įrengti 72 momentinio greičio matuokliai ir 131 vidutinio greičio matavimo sistema. Vietas, kuriose bus įrengti greičio matuokliai, galima rasti čia: LAKD greičio kontrolės priemonės (ktvis.lt).
Sprendimai, kuriuose vietose prioritetiškai statyti matuoklius, priimami pagal atskirą metodiką – pirmiausia įvertinus žūčių statistiką.
Valstybinės reikšmės keliuose diegiama ir įranga, žymima informaciniu kelio ženklu Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“, kuri gali nurodyti ne tik, kad yra fiksuojami greičio režimo, bet ir kiti pažeidimai. Ši įranga taip pat fiksuoja, ar transporto priemonės turi galiojančią techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą, sumokėtas kelių mokestis, o nustatytus pažeidimus perduoda į Administracinių nusižengimų registrą.