• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Siekiant sumažinti nelaimių skaičių šalyje, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasižadėjo tęsti momentinių greičio matuoklių ir vidutinio greičio matavimo sistemų diegimą, o iki kitų metų planuojama įrengti 6 momentinio greičio matuoklius ir 54 vidutinio greičio matavimo sistemas. Tuo metu susisiekimo ministras užsimena, kad policija yra pateikusi ir daugiau pasiūlymų, kurie leistų sumažinti nelaimių skaičių keliuose.

Siekiant sumažinti nelaimių skaičių šalyje, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) pasižadėjo tęsti momentinių greičio matuoklių ir vidutinio greičio matavimo sistemų diegimą, o iki kitų metų planuojama įrengti 6 momentinio greičio matuoklius ir 54 vidutinio greičio matavimo sistemas. Tuo metu susisiekimo ministras užsimena, kad policija yra pateikusi ir daugiau pasiūlymų, kurie leistų sumažinti nelaimių skaičių keliuose.

REKLAMA

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) duomenimis, net 61 proc. tragiškų nelaimių priežastimi tampa nesaugus ar viršytas leistinas greitis, be to, tai – dominuojanti tragiškų įvykių keliuose priežastis.

LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas jau anksčiau teigė, kad vienas iš būdų sumažinti nelaimių skaičių – greičio matavimo prietaisų įrengimas.

REKLAMA
REKLAMA

„Lietuva yra išsikėlusi ambicingą tikslą – kad keliuose iki 2050 m. nežūtų nei vienas žmogus.

Nepaisant to, greitis vis dar yra viena pagrindinių žūčių keliuose priežastimi, tad kai kurios viešojoje erdvėje nuskambėjusios mintys ar pasiūlymai,  kokiu greičiu važiuoti, turėtų būti palikti pačių vairuotojų sąmoningumui, kad greičio matuokliai yra tik priemonė susirinkti baudoms ir papildyti valstybės biudžetą, mažų mažiausiai, yra gerokai nutolę nuo realybės“, – tąkart kalbėjo M. Švaikauskas.

REKLAMA

Siūlo dar griežtesnes priemones

Susisiekimo ministras Marius Skuodis lrt radijui teigė, kad šiuo metu įvairios institucijos diskutuoja ne tik apie tai, kokios yra pagrindinės nelaimių priežastys keliuose, bet taip pat užsimenama apie galimas sprendimo priemones.

M. Skuodis užsiminė, kad policijos ruožtu pateikti pasiūlymai yra rimti bei „gali nuskambėti net ir kardinaliai“.

„Policija jau yra pateikusi ant stalo tikrai pakankamai rimtus pasiūlymus, kurie gali nuskambėti net ir kardinaliai: kad už tam tikrą, na, didelį greičio viršijimą, pavyzdžiui, nuo 40 iki 50 km/val., būtų atimamos teisės vairuoti iki mėnesio laikotarpio, kad atsirastų tam tikri griežtinimai. Tai yra kol kas tik diskusijos, nieko nėra nuspręsta“, – radijo eteryje kalbėjo M. Skuodis.

REKLAMA
REKLAMA

Kelių policijos duomenimis, pirmąjį 2023 metų pusmetį šalies keliuose žuvo 72 žmonės, o tai 41 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu.

Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose įrengti 72 momentinio greičio matuokliai ir 131 vidutinio greičio matavimo sistema. Vietas, kuriose bus įrengti greičio matuokliai, galima rasti čia: LAKD greičio kontrolės priemonės (ktvis.lt)

Sprendimai, kuriuose vietose prioritetiškai statyti matuoklius, priimami pagal atskirą metodiką –  pirmiausia įvertinus žūčių statistiką.

Valstybinės reikšmės keliuose diegiama ir įranga, žymima informaciniu kelio ženklu Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“, kuri gali nurodyti ne tik, kad yra fiksuojami greičio režimo, bet ir kiti pažeidimai. Ši įranga taip pat fiksuoja, ar transporto priemonės turi galiojančią techninę apžiūrą, civilinės atsakomybės draudimą, sumokėtas kelių mokestis, o nustatytus pažeidimus perduoda į Administracinių nusižengimų registrą.

O kame problema įvesti Suomijos modelį? Kai baudos dydis priklauso nuo pajamų? Konservu milijonieriai neleidzia?
manau baudos turetu buti proporcingos atlyginui. Metinem pajamom. Arba turimam turtui.
Vis pagalvoju,kas vyksta Prancuzijoje,Graikijoje ,Ispanijoje ir kitose issivysciusiose Europos valstybese,kada valdzia ,teisesauga bando gyventojus ,,isprausti i remus,kurie neatitinka ju gyvenimo ritma,sukausto ju pilnateisi judejima,laisva mastyma,norima laika padoriai gyventi ir nieko nebijoti,tad musu ,,nezinau kokia negatyvi sistema,,varzo pilieciu laisva judejima,pabreziu,kazkiek laisva judejima,o manau ir Lietuviu jaunimo ,beipagyvenusiu zmoniu neberibe kantrybe,kad neivyktu tokios europines nelaimes reikia uzkirsti kelia,,besaikiui gyventoju laisves ignoravimui,kalbu is pavyzdziu ,o ne issigalvojimu,manau pareigunai nelinke bausti ,bet ,,kameru verslas juos spaudzia,,
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų