Skambių lietuviškų interneto adreso vardų - domenų rinka dar tik formuojasi, tačiau verslininkai jau meta dešimtis tūkstančių litų į šią sritį tikėdamiesi, kad po kelerių metų gaus dešimteriopą grąžą, kuri viršys potencialias investicijas į akcijas ar fondus.
„Mūsų praktika rodo, kad dauguma domenų savininkus keičia, kai būna parduodami, nes įmonės keičia pavadinimus ar būna reorganizuojamos rečiau nei keičiami interneto vardai. Per metus Lietuvoje perparduota daugiau nei 1 tūkst. domenų“, - „Verslo žinioms“ sakė Kauno technologijos universiteto Informacinių technologijų plėtros instituto, administruojančio visus lietuviškus domenus, Interneto paslaugų skyriaus vedėja Daiva Tamulionienė.
Ji neslėpė, kad daugėja atvejų, kai dėl vardų kyla ginčų. Šiais metais bent penkios įmonės pradėjo bylinėtis dėl domenų.
Kiek Lietuvoje yra tokia prekyba užsiimančių žmonių ir įmonių, niekas nežino, nes buvo supaprastinta savininko keitimo tvarka ir dabar tai galima padaryti internetu, neaiškinant apie pasikeitimų motyvus. „Per 100 vardų įregistravę apie 20 žmonių, trys iš jų valdo daugiau nei 300-400 domenų“, - sakė „Vardas.lt“ savininkas Marius Pareščius.
Jo teigimu, kol kas prekyba domenais nėra pelninga, tačiau perspektyvi, nes kasmet vardas pabrangsta bent 25 proc. Keli šimtai žmonių, užregistravę po kelis domenus, mėgina uždirbti juos perparduodami po kelis šimtus litų. Verslininko skaičiavimu, prekybai užregistruota ir laikoma iki 10 tūkst. vardų.
Svetainėje „Estibot.com“ brangiausiai Lietuvoje įvertinta svetainė „One.lt“ - 4 mln. litų. „Delfi.lt“ - 1,3 mln. litų, „Alfa.lt“ - 410 tūkst. litų. Vertinant atsižvelgta tik į domeną ir lankytojų skaičių, tai nėra svetainės rinkos kaina.