„Nuo 2028 metų rėmimo sporto renginių nebebūtų. Iki 2028 metų parama būtų su reklaminiu ženklu. Paskui būtų be to ženklo“, – antradienį komiteto posėdyje sakė jo vadovas Mindaugas Lingė.
Vyriausybė siūlė išimtį taikyti lažyboms, bet komitetas tam nepritarė ir nusprendė, kad visiškas lažybų reklamos draudimas, jeigu Seimas tam pritars, įsigaliotų irgi nuo 2028 metų.
„Į visas priklausomybes turim žiūrėti vienodai“, – teigė M. Lingė.
Nacionalinės lošimų ir žaidimų verslo asociacijos prezidentas Liutauras Ulevičius komitete siūlė drausti ir nuotolines loterijas: „Jeigu draudžiam, tai draudžiam viską.“
Jis taip pat pabrėžė, kad B kategorijos salonai, bingo, totalizatoriai yra mažesnės rizikos lošimai nei lažybos.
Koncertų, renginių, muzikos projektų organizatorius, vadybininkas Martynas Tyla įsitikinęs, kad nauja tvarka neduos teigiamų rezultatų: „Joks rėmimas nevyks“.
Lietuvos krepšinio lygos (LKL) vykdomasis direktorius Justinas Liaudinskas apgailestavo, kad uždraudus skleisti informaciją apie rėmimą kiltų „neteisingos konkurencijos“ problema.
LKL generalinė direktorė Rasa Liuminienė įsitikinusi, kad žmonėms, turintiems lošimo problemų, padėtų ne reklamos draudimas, o efektyvi socialinė reklama, minčių nukreipimas kita linkme.
Tuo metu Vilniaus universiteto Psichologijos instituto atstovė Laimutė Bulotaitė siūlė labiau atsižvelgti „ne kiek į verslą, o į tuos žmones, kurie nukenčia“. Pasak jos, Lietuvą garsina ne tik sportas, bet ir tai, kad šalis pirmauja pagal savižudybių skaičių.
Futbolo klubo „Žalgiris“ vadovė Vilma Venslovaitienė mano, kad uždraudus reklamą priklausomybę turintys žmonės toliau loš per nelegalias svetaines: „Draudimai nieko nesprendžia, reikia ieškoti kompromisų.“
Lietuvos krepšinio federacijos prezidentas Vydas Gedvilas tikino, kad apribojus reklamą įpratę lošti ir toliau loš.
Komitetas trečiadienį nutarė, kad reklama nebūtų laikomas lošimų organizatoriaus pavadinimo ar prekės ženklo skelbimas ant jo buveinės ar lošimų vietos pastato. Informacija apie lošimų rūšis galėtų būti skelbiama tik lošimų vietoje ar įmonės svetainėje, leidiniuose, skirtuose tik lošimų verslo specialistams.
Lažybų reklama būtų galima, tik jeigu nebūtų jokių sąsajų su kitų rūšių lošimais, ženklu, svetaine. Jos laikas televizijoje, radijuje ir internete nuo 6 iki 18 val. negalėtų viršyti 20 proc. viso reklamai skirto laiko, nuo 18 iki 24 valandos – 10 proc.
Komitetas siūlo drausti lažybose naudoti įrenginius ir siūlyti lažintis dėl realiu laiku specialiai kuriamų įvykių.
Taip pat siūloma neleisti skleisti informacijos apie lošimų bendrovės bet kokius viešus renginius, veiklas, fizinių ir juridinių asmenų rėmimą, išskyrus sporto renginių, organizacijų ir sportininkų rėmimą.
Komitetas anksčiau yra pritaręs pataisoms, numatančioms didesnes baudas už pažeidimus: 3-5 proc. įmonės bendrų metinių pajamų, o už pakartotinį pažeidimą – 8-10 proc.
Žalai viršijus 500 bazinių socialinių išmokų (BSI), arba apie 27 tūkst. eurų, tai būtų laikoma sunkinančia aplinkybe, todėl baudos didėtų.
Dabar numatytos baudos už pirmą kartą padarytą pažeidimą yra 6-25 tūkst. eurų, už pakartotinai – dukart didesnės.