Seimas antradienį balsuos dėl tokių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo pataisų.
Apeliacinis teismas birželio pabaigoje nusprendė, kad Vilniaus apygardos teismas turės iš naujo nagrinėti, ar „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) teisėtai pasirinko Vilniaus programinės įrangos kūrimo bendrovę „ProIT“ kurti ir diegti kelių dešimčių milijonų vertės e. tollingą.
Tačiau nelaukdama teismų pabaigos „Via Lietuva“ dar šią vasarą ketina paskelbti sistemos nuomos konkursą, kurio laimėtojas nuomotų jau sukurtą produktą. Taip, pasak „Via Lietuvos“, būtų sutaupyta laiko, o rangovė nebūtų įpareigota tapti sistemos eksperte – kaupti ir išlaikyti kompetencijas, valdyti rizikas.
Anksčiau buvo planuota, kad nauja sistema pradės veikti nuo 2023 metų pradžios, tačiau 2022-ųjų pabaigoje Seimas jos diegimą atidėjo iki 2024 metų liepos. Dar vėliau jos veiklos pradžia atidėta iki 2025-ųjų sausio.
Šiuo metu taikant vinječių (pagal nuvažiuotą laiką) apmokestinimo sistemą, per metus surenkama apie 50 mln. eurų. Įdiegus e. tollingo sistemą, planuojama surinkti per 110 mln. eurų.