Seimas antradienį priėmė tai numatančius įstatymus, kurie leistų efektyviau kontroliuoti transporto priemonių taršą.
Už Saugaus eismo automobilių keliais įstatymų pataisas balsavo 73 parlamentarai, prieš buvo trys, o susilaikė 42, o už Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymo pakeitimus – atitinkamai 64, 20 ir 32.
Pakeitimai numato, kad aplinkos apsaugos pareigūnai matavimus operatyviai atliktų vietoje – sustabdžius automobilį kelyje.
„Valstietis“ Valius Ąžuolas mano, kad tai keliuose gali sukelti chaosą.
„Kai dabar stabdo kelyje, (...) pavyzdys, nestoja pažeidėjas ir bėga, tada policijos pareigūnas turi ginklą, turi visus reikiamus įgaliojimus jį vytis, sustabdyti. Dabar aplinkos inspektorius taps ir pareigūnu, kuris gaudys nusikaltėlius gatvėse? Nedarykime tų klaidų, ant kokio grėblio buvome užlipę (...) Jeigu dabar leistume ant kiekvieno kampo stabdyti, tai tuoj pamatysite, kokį chaosą turėsite ir tada viena institucija bus galingesnė už visas kitas“, – kalbėjo jis.
Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ narys Kęstutis Mažeika tvirtino, kad tokiomis pataisomis 21-ojo amžiaus problemas bandoma spręsti 19-tojo amžiaus metodais.
„Reikėtų pagalvoti pirmiausia apie inovacijas, o ne apie tai, kad tiesiog dar vieną funkciją užmesti aplinkosaugininkams ir galiausiai jokio rezultato nepasiekti“, – aiškino parlamentaras.
Pasak jo, iš „Regitros“ apskritai neturėtų išvažiuoti taršūs automobiliai.
„Jeigu ten yra korupcija, galbūt reikėtų ten daryti kažkokius prevencinius darbus, reformas ar kažkokius pokyčius, nes vis tiek institucijų prasme priemonių yra pakankamai, bet jeigu institucijos nedirba, tai reikėtų įvertinti iš aukščiau, kas yra padaryta blogai“, – kalbėjo K. Mažeika.