Motociklininkai keliuose dažnam automobilio vairuotojui kelia stresą: jie staigiai manevruoja, juos kur kas sunkiau pastebėti. Bet jie yra ir kur kas labiau pažeidžiami. Vien šiemet eismo įvykių, į kuriuos pateko motociklininkai, yra kone 2 kartus daugiau nei pernai – per 40. Patys motociklininkai siūlo šią problemą taisyti ir leisti jiems važiuoti viešajam transportui skirta „A“ juosta.
Idėja pasekti kitų Europos šalių pavyzdžiu kilo daugkartiniam Dakaro ralio dalyviui Baliui Bardauskui. Šiuo metu motociklininkas keliauja po Italiją po paskutinio Dakaro ralio metu patirtų abiejų rankų lūžių.
„Pagrindinis dalykas, dėl ko mūsų motociklininkų bendruomenė norėtų, kad būtų leidžiama važiuoti „A“ juosta yra ta, kad motociklininkas išvažiavęs iš namų sveikas, į namus grįžtų taip pat sveikas“, – teigė B. Bardauskas.
Jam antrina ir kitas žymus Lietuvos motociklininkas, daugkartinis Lietuvos plento žiedinių lenktynių čempionas Šarūnas Pladas. Motociklu miesto gatvėmis jis važiuoja kiekvieną dieną:
„Jie būtų gerai matomi, jie galėtų išnaudoti tą, dažniausiai laisvą eismo juostą ir tuo pačiu tai būtų kaip skatinamoji priemonė pereiti daugiau eismo dalyvių prie dviračių transporto priemonių. Taip laisvėtų gatvės, mažėtų kamščiai, užterštumas.“
KET pakeitimų iniciatoriai sako, kad tam pritartų ir daugybė šalies motociklininkų klubų. Bet štai automobilių vairuotojai siūlymą vertina prieštaringai.
Taksi vairuotojas, paklaustas, jeigu „A“ juosta būtų leista važiuoti motociklininkams, ar būtų saugiau, jis sakė: „aš galvoju, kad tai iš viso neįtakotų eismo, jų nėra tiek daug, ir jie niekam netrukdytų tiesiog".
„Nežinau, man atrodo, kad gal ir nelabai gerai, nes motociklininkai vis tiek važiuoja bendra juosta su visais, tai gal čia taip ir turėtų būti. Yra daug vietų, kur autobusai sustoja neįvažiuodami į tą nišą, tai gaunasi, kad jie užkemša eismą. Motociklininkai nebegali aplenkti ar grįžti atgal į automobilių juostą“, – pridūrė kitas automobilio vairuotojas.
„Man labai retai pasitaiko tokia situacija, kai kelyje sutinku motociklininką, bet dažniausiai, kai sutinku, tai jis važiuoja ramiai savo juosta ir nėra taip, kad jis važiuoja tarp mašinų. Tai net nežinau", – savo mintis dėstė eisme dalyvaujanti mergina.
Vilniaus miesto merui motociklininkų pasiūlymai patiko, todėl Remigijus Šimašius su šiuo pasiūlymu kreipėsi į Susisiekimo ministeriją:
„Elektromobiliai gali važiuoti „A“ juosta ir kol kas jų nėra tiek daug, kad jie sudarytų kliūtis viešajam transportui. Akivaizdu, kad kai elektromobiliai neišvengiamai plėsis, reikės tą persvarstyti. Na, dviratės transporto priemonės, jos iš viso užima mažiau vietos. Ir dėl to mes patys puikiai matome, kaip elgiamasi gatvėje, kaip elgiamasi, kai kitos transporto priemonės didesnės sustoje, natūralu, kad žmonės per tarpą pravažiuoja. Tai, mano vertinimu, žymiai saugiau būtų, jei kur „A“ juosta – būtų važiuojama „A“ juosta.“
„Šį siūlymą detaliai išnagrinėsime, pasitelksime ir policijos duomenis, padiskutuosime su motociklininkais, kokie jų norai, lūkesčiai. Dar kartą pasiaiškinsime dėl „A“ juostų plėtros, tolimesnio vystymo, kaip mato savivaldybė „A“ juostas, kam bus skirti prioritetai ir įvertinus visų šalių nuomonę, manau, kad priimsime bendrą sprendimą. Nebus kategoriškas atsakymas nesikalbant su kitom pusėn", – tikino Susisiekimo ministerijos vyr. patarėjas Vidmantas Pumputis.
Tuo metu šalies kelių policija, skelbianti, kad šiemet motociklai į avarijas pakliuvo kone du kartus daugiau nei pernai ir neretai ne dėl savo kaltės, siūlymą svarstytų, teigė kelių policijos atstovė Marija Kazanovič:
„Jeigu specialistai, jeigu profesionalai nustatys, kad šis sprendimas padarys teigiamą įtaką avaringumui, prisidės prie eismo įvykių keliuose skaičiaus mažinimo, tikrai iniciatyviai šitam pakeitimui pritarsime.“
Ar dėl motociklininkų siūlymų leisti jiems važiuoti „A“ juosta, bus inicijuojami KET pakeitimai – Susisiekimo ministerija žada atsakyti per mėnesį.