Tai numatoma padaryti nauja redakcija išdėstant Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašą.
Jame detaliai nurodoma, ką turi mokėti vairuotojai, koks vairavimas yra saugus, o kokios klaidos laikomos kritinėmis ar nekritinėmis ir ką padarius prie vairo egzaminas tikrai neišlaikomas.
Tarp naujų pakeitimų yra kitokie reikalavimai automobilio parkavimui, saugaus atstumo ar greičio laikymuisi.
Pavyzdžiui pagal dabar galiojančią tvarką vairuotojai turi patikrinti, ar „paliekamos stovėti transporto priemonės priekiniai ratai tinkamai pasukti į šaligatvio kraštą (bortelį) ar kelkraštį.“
Naujoje tvarkoje šis reikalavimas gerokai detalizuojamas. Kai transporto priemonė paliekama stovėti įspėjamaisiais ženklais pažymėtoje nuokalnėje reikės pasukti priekinius ratus į bortelį ar kelkraštį; kai įkalnėje be bortelio – pasukti priekinius ratus į kelkraštį; o įkalnėje su borteliu – pasukti priekinius ratus nuo bortelio.
Paprastai kalbant, bus reikalaujama ratus pasukti taip, kad, jeigu paliktas automobilis pradėtų riedėti, tai kad jis riedėtų toliau nuo važiuojamosios dalies, o ne į jos vidų (ir taip sukeltų grėsmę).
Pagal dabartinę egzaminavimo tvarką nekritinę klaidą galima užsidirbti, jei vairuotojas laikosi mažesnio kaip per 2 sekundes, bet didesnio kaip per 1 sekundę nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonės.
Naujoje tvarkoje ši nekritinė klaida dėl saugaus atstumo laikymosi apibūdinama taip: vairuotojas laikysis mažesnio kaip pusės spidometro rodmens, paversto metrais, atstumo arba per dvi sekundes, bet didesnio kaip per vieną sekundę nuvažiuojamo atstumo iki priešais važiuojančios transporto priemonėse.
Yra ir viena nauja nekritinė klaida, susijusi su atstumo laikymusi. Ji bus fiksuojama, kai vairuotojas sustabdys transporto priemonę, palikdamas nepakankamą tarpą iki priešais sustabdytos transporto priemonės, kad prireikus galėtų ją apvažiuoti, nevažiuodamas atbuline eiga.
Naujoje tvarkoje taip pat numatoma naujovė ir dėl eismo reguliavimo signalų, kelio ženklų ir kelių ženklinimo reikalavimų vykdymo.
Nekritinė klaida bus fiksuojama, kai vairuotojas automobiliu (ar keturračiu arba junginiu su priekaba) vienos pusės ratais pervažiuos ištisinę horizontaliojo ženklinimo liniją, skiriančią tos pačios krypties eismo juostas.
Naujoje aprašo redakcijoje siūloma keisti ir vienos kritinės klaidos apibūdinimą.
Dabar kritine klaida laikoma, kad vairuotojas važiuoja per lėtai konkrečioje situacijoje, t. y. daugiau kaip 15 km/h mažesniu, nei leistina, greičiu, kai eismo situacija to nereikalauja.
Ši kritinė klaida nevertinama, jei egzaminuojamasis saugiai greitėja su transporto srautu arba jei per lėtas važiavimas trunka mažiau kaip 3 sekundes.
Naujoje tvarkoje kritine klaida būtų fiksuojama, kai vairuotojas važiuotų daugiau kaip 15 km/h mažesniu, nei leistina, greičiu, kelio atkarpose, kuriose leistinas ne didesnis kaip 50 km/h važiavimo greitis ir daugiau kaip 20 km/h mažesniu, nei leistina, greičiu kelio atkarpose, kuriose leistinas didesnis kaip 50 km/h važiavimo greitis, kai eismo situacija to nereikalauja.
Ši klaida irgi nebūtų nevertinama, jei egzaminuojamasis saugiai greitėja su transporto srautu arba jei per lėtas važiavimas trunka mažiau kaip 3 sekundes.
Paprastai kalbant, jeigu egzamino metu važiuosite, pvz., 34 km/h, kai leidžiama važiuoti 50 km/h arba 64 km/h, kai leidžiama važiuoti 80 km/h, tuomet bus fiksuojama kritinė klaida ir egzamino neišlaikysite.
Dabar galiojančią egzaminavimo tvarką galima rasti čia. Jos naujos redakcijos projektas skelbiamas čia.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
Koks DEBILAS ten sumąsto visokuas nesąmones,