„Rail Balticos“ projekto įgyvendinimo progresas yra strateginės reikšmės uždavinys Lietuvai ir Baltijos regionui, todėl įsibėgėjančios europinės vėžės geležinkelio linijos statybos Panevėžio link – išties džiugi ir labai laukta žinia. Tai mums ypač svarbu, tiek siekiant kuo greičiau sujungti Baltijos šalis su bendru Europos geležinkelio tinklu, tiek karinio mobilumo tikslais“, – pranešime cituojama susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Pasak LTG grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko, ilgametę patirtį kelių statyboje turinti „Eurovia“ leidžia pasitikėti rangovo galimybėmis įgyvendinti tarptautinės reikšmės projektą.
„Tikimės sėkmingo bendradarbiavimo ir šiame „Rail Baltica“ plėtros etape, užtikrinant sklandų projekto įgyvendinimą ir ilgalaikę vertę regionui. Kiekvienas papildomas rangos darbų ruožas išplečia mums gyvybiškai svarbią infrastruktūrą siekiant labiau integruotos, tvarios ir konkurencingos Lietuvos bei Baltijos regiono ateities“, – teigė E. Lazauskas.
Šiuo metu „Rail Baltica“ geležinkelio sankasos statybos darbai vykdomi atkarpose Šveicarija–Žeimiai ir Žeimiai–Šėta. Ruožo Šėta–Ramygala pirmosios 17,1 km dalies darbai pratęs jau vykdomą 29,2 km sankasos statybą Panevėžio link. Anot LTG, viso ateinančių metų pradžioje bus statomas jau 65,2 km „Rail Baltica“ ruožas.
„Eurovia Lietuva“ generalinis direktorius Artūras Prichodka džiaugėsi tęsiamu bendradarbiavimu su „LTG Infra“ valstybinės svarbos projekto statybose.
Tos pačios įmonių grupės dalis „Eurovia CZ“, turinti patirties geležinkelių statybos projektuose, bus pagrindinis projekto rangovas. Kaip tvirtina „Eurovia CZ“ filialo Lietuvoje vadovas Julius Šimkevičius – bendrovė pasirengusi sėkmingai įgyvendinti šį „Rail Baltica“ etapą.
Anot LTG, po sutarties įsigaliojimo, rangovui susiplanavus darbus ir parengus darbo projektus, bus galima pradėti jų vykdymą. Planuojama, kad 17,1 km sankasos ruožas turėtų būti nutiestas iki 2027 m. pabaigos. Darbų vykdymui suplanuotas Europos Sąjungos ir valstybės biudžeto finansavimas.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.