Seimo prieigos laikinai virto senų, istorinių automobilių parodos podiumu, kur galima išvysti ir gerai žinomus, ir retus automobilius.
Daugiau apie tai – TV3 Žiniose.
Tiesa, automobilių entuziastai čia susirinko ne tik parodyti savo išskirtinių transporto priemonių. Tai protesto akcija, kurioje dalyvauja šimtai žmonių.

Susirinkusiems nepatinka socialdemokrato Antano Nedzinsko projektas, kuriam įsigaliojus istorinės vertės transporto priemonėmis būtų laikomi automobiliai, sulaukę 40 metų, o ne 30-ies kaip yra dabar.
„Jau 1995 metų automobilis tikrai gal ir senas, bet neturi istorinės vertės, todėl ir buvo pateiktos tokios pataisos, nes pasatai, „Audi“ A3, A4 tokių automobilių keliuose dar regionuose daug ir jie tikrai nėra verti istorinio statuso“, – teigė Seimo narys Antanas Nedzinskas.
„Labai keista valdžia nori padaryti vis kažką blogo žmonėms ir aš manau, kad labai daug žmonių nesutiktų su tuo, kad jiems pensinį amžių dar nutolintų 10 metų. Nuspręsta padaryti, kad pasendinkim juos 10 metų ir jie bus jau istoriniai, tada už 40 metų. Mums tai nepatinka ir mes norime, kad būtų taip kaip visame pasaulyje 30 metų plius minus.“
„Sako, kad Šaranas jau čia bus istorinis automobilis, ar Bulka liaudyje vadinama. Jeigu jis yra gerame stovyje, kodėl jis turėtų būti nebeistoriniu, jeigu jis pagal metus atitinka ir jeigu automobilio stovis yra idealus, atitinkantis istorinio automobilio statusą, kodėl ne.“
„Jeigu atsiras tvarkingas šaranas. Tie vaikai, kuriuos dabar senelis koks nors vežioja su tuo šaranu, po 10-ies metų į tą vieną likusį šaraną stebėdamiesi ir džiaugdamiesi. Tai tegul lieka tas vienas šaranas“, – teigė protesto dalyvis Vitoldas Milius.
„Juokingai atrodo, bet daug automobilių, kur čia stovi prieš 10 metų atrodė eiliniai automobiliai dabar jie yra istoriniai, tai viskas priklauso nuo to kaip jie sutvarkyti, kaip prižiūrimi“, – sakė protesto dalyvis.
“Antanas Nedzinskas iš Seimo tribūnos savo kolegoms sumelavo, kad tarėsi su visais automobilių klubais. Mes atlikom apklausą su niekuo jis nesitarė“, – kalbjėo Lietuvos žurnalistų autoklubo vadovas Valdas Valiukevičius.
Nedzinskas priduria, jog pasendinti istorinių automobilių kartelę siūloma tam, kad seni automobiliai nesinaudotų istoriniams suteikiamomis lengvatomis ir privalumais.
Istorinis automobilis, jeigu 1995 metų amerikietiškas jis tikrai bus dar labai gero stovio. Jeigu džipas jo tarša bus didelė, jis nemokės taršos mokesčio. Jo technikinė bus tik vizuali kas 5 metai“, – sakė A. Nedzinskas.
Istorinių automobilių savininkai su šiais politiko teiginiais nesutinka. Aiškina, kad gauti automobiliui istorinį statusą nėra paprasta ir prastos būklės, netvarkingos transporto priemonės privilegijomis naudotis negali.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio pradžioje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!