Kaune prekybos centrą „Mega“ valdančios turto valdymo ir plėtros bendrovės „Baltic RED“ generalinio direktoriaus pavaduotoja Ieva Goštautaitė-Gedutė džiaugėsi, kad po daugiau nei 4 mėnesių pertraukos prekybos centrai sulaukė pozityvių žinių ir galės atverti duris savo lankytojams.
„Esame pasiruošę užtikrinti maksimalų prekybos centro darbuotojų ir lankytojų saugumą. Per pastaruosius metus daug kartų keitėsi lankytojui skirto ploto „lubos“, todėl lankytojų skaičiaus sekimas realiuoju laiku jau tapo savaime suprantamu. Tam prekybos centre įdiegti srauto skaičiavimo davikliai, kurie leidžia identifikuoti saugią ribą. Esame pasirengę didinti apsaugos darbuotojų skaičių srautui reguliuoti bei kitiems ribojimams užtikrinti“, – pasakojo prekybos centro atstovė.
Jos teigimu siekiant išvengti galimo pirkėjų susibūrimo vienoje vietoje ir padėti išlaikyti rekomenduojamą fizinį atstumą, bus sudaryta galimybė lankytojams naudotis visais įėjimais į prekybos centrą.
Esą nuolatos periodiškai bus transliuojami informaciniai pranešimai, primenantys laikytis saugaus atstumo, tinkamai dėvėti kaukes, nesibūriuoti, rinktis lankymosi prekybos centre laiką, kai pirkėjų srautas mažesnis.
Kritikuoja darbo dienų ribojimą
Direktoriaus pavaduotoja patikino, kad į prekybos centrą grįžtantys dirbti darbuotojai bus testuojami.
„Laikantis Sveikatos apsaugos ministerijos nustatytos tvarkos, kiekvienas į darbą grįžtantis darbuotojas privalomiems tyrimams galės registruotis tik savarankiškai – darbdaviui ar prekybos centro valdytojui to padaryti nebus galima.
Nepaisant to, mes, kaip prekybos centro valdytojai, dedame maksimalias pastangas ir siekiame sudaryti galimybę testavimą vykdyti specialiai tam laikinai dedikuotose uždarose prekybos centro patalpose. Dedame visas pastangas, kad pirmadienį pasitiktume maksimaliai atvertomis durimis“, – tikino I. Goštautaitė-Gedutė.
Tačiau pasak jos, valdžios sprendimas savaitgaliais riboti iki šiol negalėjusių dirbti prekybininkų veiklą atrodo nepagrįstas.
„Tikėtina, kad jei prekybininkams būtų leista dirbti neribojant darbo dienų skaičiaus, pirkėjų srautai natūraliai pasiskirstytų – prekybos centro lankytojai galėtų pasirinkti sau tinkamą apsipirkimo laiką, vengti valandų, kada pirkėjų srautas prekybos centre išauga labiausiai.
Manome, kad didesnis saugumas būtų pasiektas pirkėjų srautą paskirstant per 7 darbo dienas, nei stengiantis poreikius patenkinti per penkias dienas“, – pastebėjo I. Goštautaitė-Gedutė.
Atsidarys visos parduotuvės
Vilniaus prekybos centro „Panorama“ rinkodaros vadovė Eglė Ušinskienė, teigė, kad nuo pirmadienio atsidaro visos parduotuvės, o savaitgaliais darbą tęs tos, kurios turi tiesioginius įėjimus iš lauko, bei kitos prekybos ir paslaugų vietos, kurios galėjo dirbti iki šiol.
„Žengėme pirmą didelį žingsnį, kuris leis šiek tiek atsikvėpti visiems nuomininkams. Tikimės, kad mažais žingsneliais per tolesnius apribojimų laisvinimo etapus palengva sugrįšime ir į įprastą darbo ritmą.
Lankytojų ir nuomininkų saugumas ir toliau išliks pagrindiniu prioritetu. Nuomininkai turės užtikrinti, kad jų darbuotojai į darbus sugrįžtų su neigiamais testais, o to kontrolę vykdys kontroliuojančios valstybinės institucijos. Mūsų operatorių darbuotojai jau aktyviai testuojasi, esame su partneriu pasirengę pasiūlyti papildomus testavimo pajėgumus, jei pritrūktų vietų įprastuose testavimo punktuose“, – pasakojo E. Ušinskienė.
Anot jos, moderni srautų skaičiavimo sistema padeda kontroliuoti ir valdyti žmonių kiekį prekybos centre realiu laiku.
„Taip pat ir toliau bus dalijamos medicininės kaukės, nuolat dezinfekuojami liečiami paviršiai. Prekybos centre naudojame oro valymo filtrus, tualetuose bei darbuotojų patalpose įrengtos specialios aplinką dezinfekuojančios lempos, koridoriuose prie parduotuvių yra specialios žymos lankytojų srautams reguliuoti, viso bendrose erdvėse yra virš 50 dezinfekcijos stotelių“, – aiškino prekybos centro atstovė.
Didins apsaugos darbuotojų skaičių
Taip pat pirmadienį duris atvers ir visos Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“ dirbančios parduotuvės. Piko valandomis dirbs dvigubai daugiau apsaugininkų, medicininės kaukės bus dalinamos jų neturintiems lankytojams, o srautus kiekviename iš Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių prekybos centrų bus galima pasitikrinti internete.
Prekybos centrus valdančios bendrovės „Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas sako, kad dėl COVID-19 pandemijos įvykusi veiklos pauzė leido dar geriau pasiruošti saugiam darbo atnaujinimui.
Vadovaujantis galiojančiais reikalavimais, parduotuvės ir toliau stebės lankytojų skaičių atsižvelgiant į numatytą minimalų vienam asmeniui tenkantį prekybos plotą bei prižiūrės, kad neužeitų daugiau žmonių, nei leidžiama. Prie kai kurių maisto ir kitų būtinų prekių parduotuvių bus palikta tik tiek vežimėlių bei krepšelių, kiek galima įleisti žmonių.
„Apsaugos darbuotojai dalins medicinines kaukes jų neturintiems lankytojams, primins apie būtinybę laikytis saugių atstumų, pagal poreikį padės mažesnėms parduotuvėms reguliuoti srautus. Ir prie prekybos centrų, ir prie atskirų parduotuvių saugiu atstumu yra sužymėtos laukimo vietos – skatiname pirkėjus jų laikytis“, – pasakoja D. Mertinas.
Bendrose prekybos centrų erdvėse yra minimizuoti poilsio vietų ir suoliukų, kurie buvo skirti trumpam lankytojų poilsiui, kiekiai. Taip siekiama apriboti galimus kontaktus tarp svetimų žmonių ir paskatinti laiką prekybos centre išnaudoti efektyviai, skiriant jį iš anksto suplanuotam apsipirkimui.