Vilnietis Gintas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi daugiabučio, kuriame gyvena, administratoriaus savivale.
„Gyvenu 2006 metais pastatytame daugiabutyje, čia įsikūriau vos tik jis buvo pastatytas. Todėl negaliu žiūrėti pro pirštus į namo administratoriaus bandymus pasipelnyti. Už bet kokį darbą ateina didžiulės sąskaitos.
Pavyzdžiui, neseniai buvo keičiamos skardos prie įvažiavimų požeminėje stovėjimo aikštelėje, buvo atliekami dažymo darbai. Tačiau darbas buvo padarytas atmestinai. Viena fasado pusė buvo nudažyta, o kita – ne. Tačiau už tai susimokėti turėjome“, – piktinosi vyras.
Pasak jo, namo administratorius „Civinity“ darbus atlieka nepasitaręs su gyventojais.
„O kainos užkeltos. Pernai ir šiemet požeminėje stovėjimo aikštelėje reikėjo tvarkyti lietaus kanalizaciją, nes ten viskas užsikimšdavo. Tai šis darbas irgi nebuvo atliktas kokybiškai, o sumokėjome kelis tūkstančius eurų. Daugelį darbų galime atlikti patys, tačiau namo administratorius kažkodėl samdo įmones, kurioms moka didžiausius pinigus“, – skundėsi vyras.
Ginto teigimu, susisiekti ir pasikalbėti su namo administratoriumi neįmanoma.
„Skambinu įmonei, tačiau iš pradžių gražiai kalbėję specialistai ėmė ignoruoti mano skambučius. Vadybininkai įmonėje vis keičiasi, tačiau padėti nė vienas negali. Jie net ignoruoja mano grasinimus, kad skųsiuosi savivaldybei. Liepia ir skųstis, jeigu taip noriu.
Įmonei mes, gyventojai, esame aukso kasykla. Daugiabutyje gyvena daug žmonių, kurie nuomojasi butus. Tad nuomininkai sumoka sąskaitas net nesigilindami, už ką reikia tiek mokėti. O butų savininkai irgi nesidomi sąskaitomis, jiems svarbu, kad nuomininkai jas apmokėtų“, – piktinosi vyras.
Gyventojai patys pasirinko dalinį remontą
Įmonės „Civinity“ Pastatų administravimo vadybininkas Anton Boguckij sakė, kad pastarąjį kartą remonto darbai minimame daugiabutyje buvo atlikti dar 2020 m. Šiais metais jokie remonto darbai nebuvo atliekami.
„Buvo tvarkomi požeminės automobilių stovėjimo aikštelės įvažiavimai. Lietaus nuvedimo sistemos dalinis remontas taip pat buvo atliktas 2020 metais. Tačiau be gyventojų nutarimo darbų atlikti negalime. Jiems buvo siūloma sutvarkyti visą sistemą, tačiau jie atsisakė, todėl ir buvo atliktas dalinis remontas.
Vėliau buvo atliktas vandens išsiurbimas, daugiau jokių remonto darbų neatlikome“, – tikino daugiabutį administruojančios įmonės atstovas.
Anot jo, patys gyventojai skundėsi, kad vienas daugiabučio gyventojas sugadino lietaus nuvedimo sistemos groteles ir jas išmetė.
„Dėl šio įvykio kreipėmės į policija“, – sakė A. Boguckij.
Gyventojai dėl daugiabučio administratorių skundžiasi kasdien
Vilniaus savivaldybė teigė, kad kasdien sulaukia vienokių ar kitokių skundų dėl namų administratorių.
„Specialistai nagrinėja situacijas, atlieka patikrinimus ir, jei to reikia, imasi atitinkamų priemonių.
Kalbant apskritai apie darbus ir jų kainas, administratorius organizuoja ir vykdo remonto ir atnaujinimo darbų pirkimus. Jei pirkimo suma yra iki 3 tūkst. eurų, pirkimas vykdomas apklausos būdu, o jei viršija – organizuojamas konkursas. Administratorius taip pat turi teisę teikti su namo priežiūra, naudojimu ir atnaujinimu susijusias paslaugas, jeigu šių paslaugų sąmatai ir tarifui pritaria patalpų savininkai“, – komentavo savivaldybė.
Anot jos, gyventojams pranešus apie atsiradusius namo defektus, administratorius turi nedelsdamas atlikti apžiūrą, nustatyti to priežastis ir atlikti defektų šalinimo darbus.
„Defektų šalinimas galimas be butų savininkų sutikimo, kai defektų nepašalinus kiltų pavojus žmonių sveikatai arba aplinkai.
Jeigu daugiabučio namo butų savininkai mano, kad administratoriaus atliekamų arba nupirktų darbų kaina yra per didelė, jie gali kreiptis į administratorių dėl supažindinimo su dokumentais. Administratorius supažindinti gali tiek žodžiu, tiek raštu, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Jei šio termino nesilaikoma arba jei atsakymas netenkina, gyventojai gali kreiptis į savivaldybę, kad būtų patikrinta, kaip administratorius vykdo namo techninę priežiūrą“, – patarė savivaldybė.
Jos teigimu, namo patalpų savininkai taip pat turi teisę keisti administratorių.
„Ne mažiau kaip ketvirtadalis butų savininkų tokiu atveju turėtų kreiptis į savivaldybę, kad būtų organizuojamas visų savininkų balsavimas dėl administratoriaus keitimo ir naujo pasirinkimo.
Svarbu pabrėžti, kad namo administravimas yra tik laikina priemonė, kol daugiabučio namo butų savininkai įsteigia savininkų bendriją. Tik įsteigus bendriją savininkai gali rinkos kainomis rinktis pastato priežiūros paslaugas ir spręsti dėl administravimo paslaugų apimties, taip užsitikrinant mažiausią kainą ir geriausią kokybę. Savivaldybė apmoka naujų bendrijų steigimo išlaidas“, – sakė savivaldybė.