„Šiame etape paraiškų nesulaukėme, todėl, kaip ir numato Viešųjų pirkimų įstatymas, pirkimo procedūra laikoma pasibaigusi. Potencialūs rinkos dalyviai neteikė prašymų pratęsti konkursą ar kitaip neindikavo, jog reikėtų konkurso pratęsimo“, – BNS pranešė įmonė.
Pasak bendrovės, keli potencialūs tiekėjai teigė, jog „Klaipėdos nafta“ turi itin konkurencingą pasiūlymą išpirkti „Independence“.
„Įvertinus visas dedamąsias – projekto kainos „lubas“, technologinius aspektus ir kitas rinkos sąlygas, – potencialūs tiekėjai pripažino negalintys pasiūlyti ekonomiškai naudingesnio, inovatyvesnio sprendinio geresnėmis sąlygomis nei mūsų turima dabartinio laivo-saugyklos išpirkimo opcija, todėl konkurse siūlymų nepateikė“, – teigia „Klaipėdos nafta“.
Pasak jos, konkursas buvo paskutinis etapas po laivo-saugyklos su išdujinimo įrenginiu (angl. FSRU) rinkos tyrimo ir konsultacijos.
„Jų metu turėjome pokalbių su potencialiais konkurso dalyviais ir jau tuomet gavome aiškių indikacijų, jog esama galimybė įsigyti „Independence“ yra konkurencinga, todėl įsivertinome, jog konkursas gali sulaukti nedaug arba visai nesulaukti dalyvių“, – rašoma komentare.
Pasak „Klaipėdos naftos“, tolesni sprendimai bus priimami artimiausiu metu.
Paskelbus konkursą norėta patikrinti, ar atsirastų bendrovė, siūlanti geresnį ar pigesnį laivą nei dabar nuomojamas Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG“ laivas „Independence“. Pagal opciono sutartį su pastarąja šis laivas galės būti išperkamas, kai 2024 metais baigsis nuomos sutartis.
„Klaipėdos naftos“ SGD Reguliuojamos veiklos ir SGD projekto vadovas Arūnas Molis praėjusią savaitę sakė, kad jeigu geresnių pasiūlymų nebus, „Independence“ turėtų likti Klaipėdoje.
Praėjusią savaitę BNS kalbinti energetikos ekspertai svarstė, jog įmonė gali sulaukti pasiūlymų, tačiau jų nebūtų daug, nes tokių laivų pasiūlos rinka ribota. Nacionalinės Lietuvos energetikos asociacijos (NLEA) ekspertas Rytas Staselis manė, kad esama didelės tikimybės, jog Klaipėdoje liks būtent „Independence“.
Pasak jo, darbas su šiuo laivu jau yra įprastas, tad gabenti „kažkokį kitokį laivą“ gal nėra pats racionaliausias sprendimas.
Valstybės valdoma „Klaipėdos nafta“ konkursą paskelbė liepą. Kokį laivą-saugyklą įsigyti, Lietuva turi nuspręsti iki 2022 metų gruodžio.
Šiaurės investicijų bankas (NIB) yra paskolinęs „Klaipėdos naftai“ iki 160 mln. eurų SGD laivo įsigijimui.
„Independence“ į Klaipėdos jūrų uostą įplaukė 2014 metų spalį. Terminalas veikia nuo 2015 metų pradžios.