Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenimis, baterijomis varomi elektromobiliai sudarė 12,1 proc. naujų automobilių pardavimų, palyginti su 9,1 proc. 2021 metais ir 1,9 proc. 2019 metais.
ES susitarė uždrausti prekybą naujais benzininiais ir dyzeliniais automobiliais nuo 2035 metų, siekdama iki 2050-ųjų sukurti anglies dioksido atžvilgiu neutralią ekonomiką.
Elektromobilių pardavimai pernai išaugo 28 proc., pardavus daugiau nei 1,1 mln. tokių transporto priemonių.
Prie prieaugio ypač prisidėjo Vokietijos rinka, kur pardavimai paspartėjo metų pabaigoje, prieš pat panaikinant specialias lengvatas.
Norvegijoje fiksuotas rekordinis skaičius – čia keturi iš penkių pernai parduotų naujų automobilių (79 proc.) buvo elektra varomi.
Skandinavijos šalis siekia jau iki 2025 metų nutraukti prekybą naujais iškastiniu kuru varomais automobiliais – likus dešimtmečiui iki ES tikslo.
Italijos rinka vienintelė 2022 metais nepasiekė pardavimų augimo – čia pardavimai sumažėjo 26,9 procento.
2022-ieji buvo stiprūs metai ir hibridinių automobilių pramonei, kurie užėmė 22,6 proc. rinkos dalį.
Tradicinių benzinu ir dyzelinu varomų automobilių pardavimai toliau traukėsi, nepaisant to, kad 2022 metais jie vis dar sudarė daugiau nei pusę ES automobilių pardavimų (52,8 procento).
Dyzelinu varomų automobilių pardavimai, mažinami griežtų baudų ir mažėjančios pasiūlos, toliau smuko žemyn, susitraukdami beveik 20 proc. – tokių transporto priemonių parduota 1,5 milijono.
Europos automobilių gamintojai į elektrifikavimą investuoja 250 mlrd. eurų (272 mlrd. JAV dolerių), pažymėjo ACEA prezidentas ir Prancūzijos automobilių gamintojos „Renault“ generalinis direktorius Luca de Meo .
„Automobilių pramonė sparčiai juda“, – antradienį sakė jis.
Visgi L. De Meo teigė, kad Europai reikia daugiau viešųjų įkrovimo stotelių, kurių ES įrengiama iki 2 tūkst. per savaitę, tačiau sparčiam žemyno perėjimui užtikrinti skaičius turi siekti 14 tūkst. per savaitę.
„Nepaisant daugybės pranešimų ir pastarojo meto pažangos, infrastruktūros plėtra atsilieka nuo pramonės pastangų“, – pažymėjo L. De Meo.
Dėl didelių kainų elektromobilius šiuo metu gali įpirkti tik „turtingi“ namų ūkiai, tačiau, pasak ACEA prezidento, tai turėtų pasikeisti plečiant elektromobilių gamybą.
Nors rinkos lyderė „Tesla“ 2023 metų pradžioje smarkiai sumažino kainas, L. De Meo perspėjo, kad įsitraukti į kainų karą būtų neproduktyvu, ir pridūrė: „Reikia investicijų“.