Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Birželį Kinijos valdžia bandė paskelbti paliaubas negailestingame elektromobilių kainų kare, ragindama gamintojus nutraukti „žiurkių lenktynes“. Tačiau praėjus keliems mėnesiams akivaizdu – gamintojai, esantys fronto linijose, šį įsakymą didžiąja dalimi ignoruoja.

Birželį Kinijos valdžia bandė paskelbti paliaubas negailestingame elektromobilių kainų kare, ragindama gamintojus nutraukti „žiurkių lenktynes“. Tačiau praėjus keliems mėnesiams akivaizdu – gamintojai, esantys fronto linijose, šį įsakymą didžiąja dalimi ignoruoja.

REKLAMA

Naujausi „Bloomberg“ duomenys rodo, kad nuolaidos ne tik nesumažėjo, bet kai kuriais atvejais netgi išaugo, atskleisdamos, kokia desperatiška tapo kova didžiausioje pasaulio automobilių rinkoje.

Daugiau naujienų apie elektromobilius – specialioje „Elektromobilis“ rubrikoje.

Liepos mėnesio duomenys iš „China Auto Market“ atskleidė, kad net septyni iš 20 didžiausių prekių ženklų, palyginti su birželiu, padidino parduodamų elektromobilių nuolaidas.

REKLAMA
REKLAMA

Rinkos lyderė BYD, kurios agresyvi kainodara ir paskatino valdžios įsikišimą, vidutinę elektromobiliui suteikiamą nuolaidą sumažino tik simboliškai – nuo 7,9 proc. iki 7,5 proc. Maža to, vidutinė BYD automobilio pardavimo kaina toliau krito, o tai rodo, kad pirkėjai renkasi dar pigesnius modelius.

REKLAMA

Kaip gamintojai apeina taisyklės?

Pasak „Bloomberg“ kalbintų analitikų, gamintojai rado būdų, kaip apeiti valdžios raginimą.

„Jie greičiausiai vengs tiesiogiai mažinti automobilių kainas, tačiau yra daugybė kitų skatinimo būdų“, – teigia „Bloomberg Intelligence“ analitikė Joanna Chen.

Tai gali būti papildomos įrangos paketai, draudimo subsidijos ar kitos paslėptos nuolaidos.

Elektromobilių kainų karo priežastis – milžiniška konkurencija ir gamybos perteklius. Rinkos senbuviai, tokie kaip BYD ir „Tesla“, kaunasi su nauja agresyvių žaidėjų banga, įskaitant technologijų milžinę „Xiaomi“.

REKLAMA
REKLAMA

Be to, tokie gamintojai kaip „Nio“ ir „Xpeng“ išleidžia vis naujus modelius, bandydami atsiriekti savo rinkos dalį.

Netikėta išimtis – gamintojai iš Europos

Vis dėlto, bent jau Europos prabangių automobilių prekių ženklai, atrodo, į Pekino raginimą sureagavo.

Mercedes-Benz“, BMW ir „Audi“ vidutinės automobilių pardavimo kainos pakilo. Manoma, kad tai lėmė ne tik noras laikytis taisyklių, bet ir valdžios sprendimas apriboti neskaidrias automobilių paskolų schemas, per kurias atstovybės finansuodavo papildomas nuolaidas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu vietos gamintojai viešai palaiko valdžios iniciatyvą, tačiau pabrėžia, kad savo strategijos nekeis.

„Leapmotor“ teigia, kad ir toliau siūlys „geriausią įmanomą vertę“ ir mažins kaštus, o „Xpeng“ prezidentas mano, kad valdžios kritika labiau skirta masinio segmento žaidėjams, o ne į inovacijas orientuotoms įmonėms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų