Portalo tv3.lt redakciją pasiekė skaitytojo Dariaus (tikras vardas ir pavardė redakcijai žinomi) laiškas, kuriame jis neslėpė pasipiktinimo neva „melagingomis“ prekių akcijomis prekybos tinkle „Lidl“.
Jis nurodė, kad vakar lankėsi „Lidl“ parduotuvėje ir vos tik įėjus žvilgsnį patraukė ryškios naujos etiketės prie kainų, su užrašu „Dar pigiau!“.
„Priėjus arčiau įsitikinti, ar tikrai pigiau, supranti, kad čia melagiena. Rodos, dar ne tokia prasta atmintis, kai prieš keletą dienų jau buvo pirkta už tokią kainą, tik tuomet etiketė buvo balta. Šiuo metu uždėta ta pati kaina, kuri buvo prieš tai, tik jau raudoname fone“, – rašė skaitytojas.
Dariaus teigimu, viskas aiškiai matosi jo padarytame vaizdo įraše.
Pirkėjas tikino, kad tas pats su kainomis padaryta neva prie daugumos prekių: „Jeigu žmones tokiais mulkiais laikote, kad gal neprisimins kainų, tai bent senas etiketes išimkite.“
Vis tik vaizdo įraše galima matyti, kad prie etiketėje nurodytos dabartinės kainos nėra pridėta senoji nubraukta kaina, kaip yra įprasta vykstant akcijai.
„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė atkreipė dėmesį, kad raudonos spalvos kainolapiai „Lidl“ parduotuvėse rodo ne tik akciją ribotam laikui, tačiau ir nuolatinės kainos sumažinimą.
Taip, anot atstovės, yra šiuo atveju – prekės kaina neseniai buvo sumažinta nuo 2,19 iki 1,99 euro.
„Ir informuojant klientus apie tai, prekė buvo pažymėta ryškesniu raudonu kainolapiu bei papildomu informaciniu ženklinimu. Tokią sumažintą kainą ketiname išlaikyti ir ateityje, todėl raudonas kainolapis artimiausiu metu bus išimtas ir liks įprastas baltas kainolapis.
Jie buvo įdėti vienu metu, taupant darbuotojų laiką kainolapių spausdinimui ir siekiant išvengti galimų žmogiškų klaidų“, – dėstė L. Skersytė.
Apie netikras nuolaidas galima pranešti
Nuo 2021 m. liepos įsigaliojo Civilinio kodekso pakeitimai, pagal kuriuos pardavėjas privalo suteikti pirkėjui informaciją apie taikomą daiktų kainų sumažinimą.
T. y. bet kuriame pranešime apie daikto kainos sumažinimą turi būti nurodoma ankstesnė daikto kaina – mažiausia kaina, kurią pardavėjas taikė per 30 dienų laikotarpį iki kainos sumažinimo.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skelbė, kad šių nuostatų tikslas – užtikrinti, jog vartotojai nebūtų klaidinami dėl netikrų (fiktyvių) nuolaidų taikymo. Daugiau informacijos skelbiama tarnybos interneto svetainėje.
„Dažnai yra tokios situacijos, kai kelioms dienoms arba dienai užkeliama kaina, ji palaikoma tą trumpąjį laikotarpį ir po to ilgąjį laikotarpį demonstruojama, kaip kad didelė nuolaida ir šalia kažkokia sumažinta kaina.
Bet netgi kartais paanalizavus tą sumažintą kainą, tu gali pastebėti, kad ji niekuo ypatinga, o netgi kartais yra aukštesnė“, – yra sakęs Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas.
Pastebėjus „reklamines“ nuolaidas galima kreiptis į VVTAT. Tarnyba prižiūri, kaip laikomasi šių reikalavimų vartotojų informavimui ir kainų nurodymui bei nagrinėja vartotojų nusiskundimus dėl klaidinimo nuolaidomis.