Departamento pareigūnų parengtoje atmintinėje išsamiai pristatomas automobilių stabdymo ir tikrinimo procesas, pateikiama informacija, kaip reikės elgtis vairuotojui, jei aplinkosaugininkai nustatys taršos viršijimo atvejus, atsakoma į kitus aktualius klausimus.
Ketvirtadienį Aplinkos apsaugos departamento specialistai parodė, kaip bus stabdomi ir tikrinami automobiliai.
Techninės apžiūros dokumento galiojimas
Nustačius, kad transporto priemonės išmetamųjų dujų kiekis viršija ribines vertes arba esant bet kokiam skysčio (pvz., tepalų, kuro) nuotėkiui, dėl kurio gali būti padaryta žala aplinkai arba sukeltas pavojus kitiems kelių eismo dalyviams, bus naikinamas privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros dokumento galiojimas.
Techninės apžiūros dokumentas baigs galioti po 48 val. nuo sprendimo surašymo momento, tačiau jeigu bus nustatytas skysčių nuotėkis – techninės apžiūros dokumentas baigs galioti iš karto ir tokia transporto priemonė nebegalės dalyvauti eisme.
Mojuos lazdele, skrituliu, naudos švyturėlius
Transporto priemones stabdančius departamento pareigūnus atpažinti kelyje nebus sudėtinga.
Departamento pareigūnai vilkės tarnybinę uniformą su užrašais „Aplinkos apsauga“, siuvinėtomis emblemomis su užrašu „Lietuvos aplinkos apsauga“, o paprašius pateiks aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūno pažymėjimą.
Ekipaže bus ne mažiau kaip 2 pareigūnai, kurie šviesiuoju paros metu stabdys transporto priemonę modami šviečiančia lazdele arba šviesą atspindinčiu skrituliu su raudonu atšvaitu skersai judėjimo krypties, arba per garsiakalbį liepdami sustoti ar įjungę mėlynos spalvos švyturėlius.
Transporto priemonės nebus stabdomos tamsiuoju paros metu.
Daiktus tikrins turėdami pagrįstų įtarimų
Departamentas ramina, kad pirmieji automobilių taršos kontrolės reidai bus prevencinio pobūdžio.
Per šias „akcijas“ bus tikrinama stabdomų automobilių tarša, bet vairuotojams nebus taikoma administracinė atsakomybė ir naikinamas transporto priemonių techninės apžiūros dokumento galiojimas.
Departamento pareigūnai sustabdę transporto priemonę dėl taršos kontrolės, netikrins joje esančių vairuotojo daiktų.
Tik turint pagrįstų įtarimų, kad tikrinamame automobilyje esantys daiktai yra susiję su nelegalia medžiokle, žvejyba ir pan., pareigūnai turi teisę daiktus patikrinti.
Kada tiksliai pradės įgyvendinti galiojantį įstatymą ir tikrinti rimtai, departamentas neatskleidžia.
Tiesa, kai kuriose socialinių tinklų grupėse galima rasti publikuotų protokolų, iš kurių atrodo, kad kai kur patikrinimai jau yra prasidėję.
Gresia nemažos baudos teršėjams
Už transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija ribines vertes, ar su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema eksploatavimą numatyta atsakomybė: asmenims – 100–300 eurų (už pakartotinį nusižengimą – 300–500 eurų), juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 300–500 eurų (už pakartotinį nusižengimą – 600–900 eurų).
Už aplinkos teršimą pavojingosiomis cheminėmis medžiagomis ir mišiniais numatyta atsakomybė: asmenims – 60–120 eurų, juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – 150–300 eurų. Už pakartotinį nusižengimą – 550–1 200 eurų
Primename, kad nuo šių metų pradžios departamento pareigūnai įgijo pareigą tikrinti į aplinką išmetamų teršalų – anglies monoksido (transporto priemonių su benzininiais vidaus degimo varikliais), dūmingumo (transporto priemonių su dyzeliniais vidaus degimo varikliais) atitiktį nustatytiems ribiniams dydžiams, pavojingų eksploatacinių skysčių (tepalų, degalų) nuotėkį į aplinką.
O tada tikrai Lietuvos ekonomika "pakils" ir mokesčių surinks 'daugiau". BUS SUŽLUGDYTA IR NUVARYTA.... . Vienu žodžiu norėjom švarint orą ir surinkti baudų, o gavom špyga taukuotą ir gavos šnipštas.. Gentvilas turėtu prisiimti atsakomybe su Šimonyte ir su visais kitais kurie pritarė ir balsavo jau dabar kol nepabėgo nuo valdžios lovio