Valstybinė ne maisto produktų inspekcija praneša 2010 metų pirmąjį pusmetį išnagrinėjusi 983 vartotojų skundus dėl ne maisto prekių ir paslaugų. Ištyrus šių metų pirmąjį pusmetį gautus vartotojų skundus, nustatyta, kad 65 proc. vartotojų skundų pagrįsti ir vartotojų teisės buvo apgintos.
Pagrįstų vartotojų skundų procentas, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, išliko stabilus. Manoma, kad vartotojai atidžiau renkasi prekes ir paslaugas. Pastaruosius keletą metų taip pat ryškėjo tendencija daugiau skundų sulaukti po šventinių išpardavimų, nuolaidų sezono, tačiau šiemet šių reiškinių įtaka nėra tokia ryški.
Šių metų pirmąjį pusmetį pastebimas ir skundų skaičiaus santykio pokytis tam tikrose gaminių ir paslaugų grupėse. Kaip ir įprastai, didžioji gautų skundų dalis buvo dėl netinkamos kokybės prekių: elektros prietaisų, odos gaminių ir avalynės, baldų, tekstilės gaminių, cheminio valymo ir autoservisų teikiamų paslaugų. Kai kuriose gaminių ir paslaugų srityse skundų buvo gauta mažiau nei įprasta, kitose pastebima ryški skundų augimo tendencija.
2010 pirmąjį pusmetį daugiausiai vartotojų kreipėsi dėl įsigytų elektrotechnikos gaminių kokybės – 422, lyginant su 2009 metų tuo pačiu laikotarpiu, skundų dėl elektrotechnikos gaminių gauta 28 proc. mažiau. Mažiau skundų šiemet gauta ir dėl baldų – 66 skundai. Tačiau dėl odos ir avalynės šių metų pirmąjį pusmetį skundų gauta 10 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu – 194 skundai. Šiemet 24 proc. daugiau skundų gauta ir dėl tekstilės gaminių.
Paslaugų srityje 2010 metų pirmąjį pusmetį dažniausiai skųstasi dėl autoservisų paslaugų – gauti 29 skundai, tačiau lyginant su 2009 metų tuo pačiu laikotarpiu – skundų sumažėjo 25 proc. Tačiau skundų dėl cheminio valymo ir skalbimo paslaugų šių metų pirmąjį pusmetį gauta 46 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais.
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos duomenimis, 2010 metų pirmąjį pusmetį 29 proc. vartotojų, įsigiję netinkamos kokybės prekę, nutraukė pirkimo pardavimo sutartį ir susigrąžino sumokėtus pinigus, 8 proc. – nekokybišką prekę pakeitė kokybiška, 7 proc. vartotojų buvo neatlygintinai pašalinti prekės trūkumai, 1 proc. – sumažinta prekės kaina.
2010 metų pirmąjį pusmetį pagrįstų skundų vertė viršijo 1 milijoną litų, iš jų – grąžinti pinigai už netinkamos kokybės produktus sudarė 165 tūkst., pakeistų prekių vertė siekė 135 tūkst. litų, neatlygintinai pašalinti prekės trūkumai sudarė 308 tūkst. litų sumą, sumažinta prekės kaina sudarė 4 tūkst. 250 litų sumą.