Neįprastą savo siuntos judėjimą per bendrovę „Omniva“ pastebėjo vilnietė Agnė (tikrasis vardas redakcijai žinomas – aut. past.)
„Įdomumas tame, kad siunta buvo įteikta kurjeriui Vilniuje pirmadienį, o ketvirtadienį neva atsidūrė Kauno terminale. Vilniuje turėjusi būti siunta atsidūrė Kaune.
Tad man truputį pasidarė keista, kodėl jie iš Vilniaus nugabeno siuntą į Kauną, bet dabar jau matau pagal sekimo duomenis, kad ji vėl Vilniuje“, – susidomėjusi teiravosi skaitytoja.
Terminale – protrūkis
Kaip Agnę informavo įmonės klientų aptarnavimo specialistai, Vilniaus terminalo darbui sutrukdė koronaviruso protrūkis.
„Šiuo metu Vilniaus rūšiavimo ir skirstymo terminalas susiduria su laikinais procesų nesklandumais, kuriuos sukėlė terminalų darbuotojams patvirtinti Covid-19 atvejai ir kiti sveikatos sutrikimai. Tad šiuo metu Lietuvoje siuntų pristatymas gali užtrukti“, – klientę informuoja įmonė.
Atsakyme Agnei taip pat rašoma, kad šiuo metu Kauno skyrius padeda tvarkyti siuntas Vilniuje, todėl kai kuriais atvejais gali ir atrodyti, kad kliento siunta – kitame mieste.
Samdo naujus darbuotojus
„Omniva LT“ Generalinis direktorius Simonas Bielskis sako, kad Vilniaus siuntų rūšiavimo ir skirstymo terminalo veikla pradėjo strigti jau praėjusią savaitę, o apie laikinus nesklandumus ir dėl jų galimus siuntų vėlavimus klientai buvo informuoti iškart.
„Atsiprašome savo klientų už laikinus nepatogumus ir prašome jų supratimo. Ėmėmės papildomų priemonių, kad siuntos gavėjus pasiektų greičiau: dalį siuntų nukreipėme rūšiuoti į kitus Lietuvos terminalus, kurie jau padeda greičiau paskirstyti siuntas, taip patsamdome naujus darbuotojus, kurie darbus pradės nuo pirmadienio, balandžio 19 d.“ – prideda S. Bielskis.
Įmonės vadovo teigimu, planuojama, kad terminalo veikla į įprastas vėžes grįš per maždaug dvi savaites.
„Dabartiniai siuntų pristatymo terminai yra tokie:
· siuntos, surenkamos ir skirstomos Vilniaus terminale, gavėjams pristatomos per 1–4 darbo dienas;
· siuntos, kurios surenkamos kituose regionuose ir skirstomos Kauno, Klaipėdos, Šiaulių ir Panevėžio terminaluose, pristatomos įprastai, per 1–2 darbo dienas;
· siuntos į Latviją ir Estiją keliauja iki 7 darbo dienų“, – atkreipia dėmesį S. Bielskis..
Įmonė prideda, kad imasi visų galimų prevencijos priemonių tam, kad sustabdytų galimą koronaviruso plitimą įmonės viduje.
„Vilniaus siuntų rūšiavimo terminalas kartu su joje buvusiomis siuntomis buvo dezinfekuoti praėjusią savaitę po to, kai terminale buvo užfiksuoti Covid-19 atvejai. Visi galimą kontaktą su užsikrėtusiais asmenimis turėję darbuotojai nedelsdami saviizoliavosi. Darbuotojai dirba laikydamiesi atstumo, skirtingose pamainose, kurios tarpusavyje nesusitinka, dėvi apsaugines veido kaukes bei pirštines.
Kurjeriai neturi tiesioginio kontakto su siuntų rūšiavimo terminalo darbuotojais. Be to, prieš darbindami naujus darbuotojus ir prieš esamiems darbuotojams grįžtant į darbą profilaktiškai atliekame Covid-19 testus“, – portalui tv3.lt sakė įmonė.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad problemos su siuntomis dar nuo bene vasario mėnesio tęsiasi ir „Lietuvos pašte“. Nesklandumai šios įmonės veikloje prasidėjo po to, kai įmonė automatizavo siuntų skirstymą. Dėl to ėmė vėluoti nemažos dalies klientų siuntos, padaugėjo skundų, o įmonės veiklai kritikos negailėjo ir valdžios atstovai.
Tuo metu, antroje kovo pusėje, vienas po kito pasipylė klientų skundai, kuriuose teigiama, kad siuntų nesulaukiama dvi savaites ar net ilgiau. Tuo tarpu „Lietuvos paštas“ tikino, kad tuo metu siuntinių srautas buvo didesnis nei įprastai.
Tąkart įmonės komunikacijos departamento vadovė U. Bartašiūtė teigė, kad didžioji automatizavimo darbų dalis praėjo sklandžiai, tačiau buvo susidurta ir su trikdžiais, kuriuos pajuto klientai.
Naujasis skirstymo centras ir pokyčiai pašte buvo suplanuoti prieš trejus metus, tačiau, anot pašto atstovės U. Bartašiūtės, situaciją pašte sunkino ir pandemija.
„Šie pokyčiai buvo suplanuoti daugiau kaip prieš 3 metus. Pasaulinės tendencijos jau kelerius metus rodė augančius elektroninės prekybos siuntų kiekius. Negalėjome numatyti, kad būtent šiuo metu, kai įgyvendinsime vieną svarbiausių projektų per Lietuvos pašto istoriją, susidursime su pandemijos iššūkiais, išaugusiais siuntų srautais.
Su išaugusiais siuntų kiekiais taip pat įdarbinti papildomi darbuotojai ir kituose padaliniuose. Esame pasiruošę priimti daugiau papildomų darbuotojų, tačiau dėl COVID-19 jų paieška sudėtingesnė“, – komentavo atstovė spaudai.
Balandžio pradžioje po susitikimų su įmonės vadovybe ir valdyba ministerija įmonę įpareigojo, kad vėluojančių iš užsienio siuntų išskirstymas būtų suvaldytas ir išspręstas iki balandžio 15 d., skelbiama Susisiekimo ministerijos pranešime žiniasklaidai.
Visgi susisiekimo ministras Marius Skuodis konstatuoja, kad „Lietuvos paštas“ (LP) padėtį, skirstant išaugusį siuntų srautą, stabilizavo, tačiau visų suinteresuotų pusių lūkesčiai dar nėra patenkinti. Pasak ministro, visuomenės, darbuotojų ir kitų suinteresuotų pusių nepasitenkinimas aiškiai girdimas, o atotrūkis tarp rezultato ir lūkesčių – per didelis. Tai jis pareiškė penktadienį nuotoliniu būdu susitikęs su įmonės valdyba.
„Vertiname pašto darbuotojų bei vadovybės pastangas ir didžiulį darbą apdorojant stipriai išaugusius siuntų srautus pandemijos veikiamoje situacijoje. Padėtis stabilizuojasi, tačiau vis dar tebėra sudėtinga. Tebegirdime pernelyg daug klientų ir kitų suinteresuotų šalių nusiskundimų. Pašto vadovybei įgyvendinant situacijos suvaldymo planą, situacija turi keistis“, – sako ministras.