Tyrimų agentūros „Nielsen IQ“ Baltijos šalių pirkėjų tendencijų tyrimo duomenimis, 77 proc. Lietuvos gyventojų apsipirkimui įtaką daro siūlomos akcijos ir nuolaidos. Labiausiai nuolaidos masina 15–24 m. jaunuolius ir 25–34 m. amžiaus gyventojus (atitinkamai 88 ir 85 proc.). Tuo metu mažiausiai akcijos vilioja 50–65 metų amžiaus gyventojus. Jų gretose 69 proc. apklaustųjų teigė, kad nuolaidos vaidina lemiamą vaidmenį apsiperkant.
„Parduotuvių siūlomos akcijos yra pagrindinė gyventojų taupymo forma. Jauniems pirkėjams prekių ir paslaugų nuolaidos aktualiausios dėl to, kad ši grupė yra jautriausia kainoms. Patys jauniausi dar nėra spėję įžengti į darbo rinką ar tik žengia pirmuosius žingsnius, tad ne tik negauna didelių pajamų, bet ir neturi sukaupę santaupų. Tuo metu kiek vyresnė jaunimo grupė, nors ir gauna, palyginti, nemažas pajamas, bet tuo pačiu patiria labai daug išlaidų. Pavyzdžiui, dalis jų turi būsto paskolas, kurių įmokos pastaruoju metu išaugo“, – sako Edita Asakavičienė, „Nielsen IQ“ vartotojų tyrimo skyriaus vadovė Baltijos šalyse.
Mažiausiai akcijomis besidomintys 50–65 m. amžiaus gyventojai, pasak E. Asakavičienės, įprastai turi stabilias pajamas, santaupų bei daugiau patirties valdant asmeninius finansus. Be to, dalies jų vaikai jau yra suaugę, tad nebereikia rūpintis ir jų išlaikymu. Ši grupė, ekspertės teigimu, yra mažiau paveiki ekonominiams pokyčiams ir nuolaidos jai yra ne tiek daug aktualios, kiek jaunesniems asmenims. Kita vertus, „Nilesen IQ“ tyrimas rodo, kad kainų akcijos vis tiek yra svarbios daugumai – beveik 7 iš 10 – šios grupės dalyvių.
Populiarus tarp jaunimo
Žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ rinkodaros vadovė Lietuvoje Kristina Mažeikytė teigia taip pat pastebinti, kad jaunimas akyliau seka, kur galima gauti geriausias prekių kainas.
„Mūsų visos pastangos yra dedamos tam, kad galėtume savo pirkėjams pasiūlyti geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje. Matome, kad šias mūsų pastangas ypatingai vertina jauni žmonės. Tyrimų duomenimis, didžioji dalis jaunimo, kuris siekia apsiperkant sutaupyti, renkasi būtent mūsų prekybos tinklą“, – sako K. Mažeikytė.
Tyrimų bendrovės „Norstatׅׅ“ šį liepos mėn. atliktos reprezentatyvios apklausos duomenimis, net 63 proc. 18–24 m. amžiaus žmonių, norėdami išleisti mažiausiai, renkasi prekybos tinklą „Lidl“. Taip pat 54 proc. 18–24 m. jaunuolių rekomenduotų šį prekybos tinklą žmonėms, siekiantiems sutaupyti.
Reguliariai vykdo įvairias akcijas
K. Mažeikytės nuomone, viena iš priežasčių, kodėl sutaupyti norintis jaunimas renkasi būtent prekybos tinklą „Lidl“, yra daugybė reguliariai siūlomų įvairių akcijų ir nuolaidų.
„Kas savaitę skelbiame „Superinius“ kainų pasiūlymus įvairioms prekėms. Nuolaida joms „Superinių“ pasiūlymų metų gali siekti net iki 60 procentų. Be to, kiekvieną savaitę „Lidl“ vyksta „Superšeštadienio“ akcija, kurios metu daliai prekių taikomos išskirtinės kainos“, – pasakoja K. Mažeikytė.
Taip pat kas mėnesį „Lidl“ prekybos tinkle būna „Superšvara už superkainą!“ pasiūlymai, kuomet dalis žinomų švaros prekių ženklų produktų yra pardavinėjami už specialią kainą. Reguliariai vykdomos ir „Daugiau kainuoja mažiau“ akcijos, kurių metu, perkant kai kurių prekių didesnį kiekį, yra pritaikoma reikšminga nuolaida.
„Jaunesni mūsų pirkėjai yra aktyviausi mobiliosios lojalumo programėlės „Lidl Plus“ naudotojai. Joje kiekvieną savaitę laukia vis nauji kuponai bei pasiūlymai, žaidimas „Trink ir laimėk“, kurio metu galima laimėti papildomas nuolaidas produktams. Be to, programėlėje galima rasti bei pasinaudoti ir įvairių „Lidl“ partnerių pasiūlymais, pavyzdžiui, nuolaidomis kelionėms, draudimui ir t.t.“, – sako K. Mažeikytė.
Geresnę kainą padeda pasiūlyti ir privatūs prekės ženklai
„Lidl Lietuva“ rinkodaros vadovė prideda, kad jaunimas įvertina ir tai, jog „Lidl“ prekybos tinkle net ir ne akcijų metu galima rasti itin patrauklias kainas. Jas užtikrinti „Lidl“ padeda tai, kad jis yra didelio tarptautinio tinklo dalis bei net 90 proc. prekybos tinklo asortimento sudaro paties gaminami arba užsakomi privačių prekės ženklų produktai.
„Pateikdami užsakymus itin dideliais kiekiais su visa „Lidl“ grupe 32 šalyse, galime sutarti su gamintojais dėl geresnių kainų. O patys gamindami privačių prekės ženklų produktus sutaupome, tuo pačiu išlaikome aukštą jų kokybę bei rūpinamės šių produktų tvarumu. Jaunesni mūsų klientai yra smalsiausi išbandant privačių prekės ženklų produktus ir išlieka jiems lojalūs ne tik dėl žemos kainos, bet ir dėl geros kokybės“, – pažymi K. Mažeikytė.
„NielsenIQ“ pirkėjų tendencijų tyrimas buvo atliktas 2023 m. vasario mėn, apklausoje dalyvavo 1500 15–65 m. amžiaus respondentų, gyvenančių gyvenvietėse virš 10 000 gyventojų.