• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose vis dažniau paplinta įvairūs lėktuvų incidentų vaizdo įrašai. Šį kartą Norvegijoje žmonės užfiksavo akimirką, kai keleivių išlaipinimo metu, Lietuvoje registruoto orlaivio priekis pakilo į orą, o uodega trenkėsi į žemę.

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose vis dažniau paplinta įvairūs lėktuvų incidentų vaizdo įrašai. Šį kartą Norvegijoje žmonės užfiksavo akimirką, kai keleivių išlaipinimo metu, Lietuvoje registruoto orlaivio priekis pakilo į orą, o uodega trenkėsi į žemę.

REKLAMA

Lietuvoje įkurtai užsakomųjų skrydžių bendrovei „GetJet Airlines“ priklausantis lėktuvas buvo išnuomotas „Wizz Air“ ir vyko iš Gdansko (Lenkija) į Norvegijos miestą Haugesiundą.

Lėktuvui nusileidus, prasidėjo bagažo iškrovimas ir keleivių išlaipinimas, kai staiga orlaivio priekis pakilo į orą, o uodega trenkėsi į žemę. Norvegijos naujienų portalas Radioh.no nurodo, kad incidentas įvyko dėl nesėkmingai paskirstyto svorio.

REKLAMA
REKLAMA

Kitaip tariant, keleiviai išlipinėjo per galines orlaivio duris, o tuo pačiu metu iš priekio buvo iškraunamas bagažas. Dėl to galinė orlaivio dalis tapo labiau apkrauta nei priekinė, ir sutriko svorio balansas.

REKLAMA

Į

Šį įvykį pakomentavo ir užsakomųjų skrydžių bendrovės „Skyllence“ generalinė direktorė Vilma Vaitiekūnaitė, kuri vaizdo įrašu pasidalijo savo socialinių tinklų paskyroje. Moteris atkreipė dėmesį, kad iš pradžių situacija gali pasirodyti juokinga, tačiau aviacijos inžinerijos požiūriu tai labai rimta situacija, kurioje galėjo rimtai nukentėti keleiviai.

REKLAMA
REKLAMA

„Kai keleiviai į orlaivį įlipa tik pro galines duris, jų svoris padidėja už orlaivio svorio centro – kritinio pusiausvyros taško aplink sparną. Svorio centras turi neviršyti siauros ribos, kad būtų užtikrintas saugumas ant žemės ir skrydžio metu. Dauguma stovinčių lėktuvų sminga nosimi žemyn.

Jei priekyje nėra svorio ar balasto (pvz., krovinio ar pilotų kabinos įgulos), pridėjus masės į galą (keleiviai), uodega nusileidžia, o nosis pakrypsta į viršų. Mažai pakrautame arba tuščiame orlaivyje šis disbalansas gali sukelti uodegos pasvirimą, kuris gali pažeisti fiuzeliažą arba padaryti įlaipinimą nesaugų“, – komentavo V. Vaitiekūnaitė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji taip pat pridėjo, kad paprastai įlaipinimas turi būti subalansuotas – pro priekines duris arba vienu metu pro priekines ir galines duris. 

„Tokie orlaiviai kaip „Boeing 737“ ar „Airbus A320“ gali fiziškai apvirsti, jei įlipant į orlaivį svorio centras atsidurs per daug toli lėktuvo gale“, – dalijosi „Skyllence“ generalinė direktorė.

REKLAMA

V. Vaitiekūnaitė pasidalijo, kad tokių incidentų oro linijos gali išvengti naudodamos orlaivio nosies mechanizmo balastinius svorius, nuosekliai vykdydamos įlaipinimo procedūras ir kruopščiai stebėdami centrinę orlaivio padėtį. Kai kuriems lėktuvams gali būti naudojami antžeminiai užraktai arba uodegos stovai.

„Tai nebuvo tik klaida. Tai buvo įlaipinimo protokolo pažeidimas, dėl kurio orlaivis galėjo būti rimtai apgadintas arba pažeistas. Visada pasitikėkite procedūromis - jas sukūrė aviacijos inžinieriai, kurie galvoja apie viską“, – pažymėjo V. Vaitiekūnaitė.

REKLAMA

Visgi norvegų žiniasklaida pranešė, kad per incidentą niekas nenukentėjo.

Šis lėktuvas turėjo skristi į Gdanską, jo išskridimas buvo numatytas 12.30 val., tačiau dėl šio incidento buvo pavėlintas.

Galiausiai paaiškėjo, kad orlaivis buvo pažeistas ir keleiviai buvo skraidinami pakaitiniu „Wizz Air“ reisu, kuris išskrido 20.40 val.

Nurodoma, kad pažeistas orlaivis vėliau buvo pargabentas į Šiaulius remontuoti.

Norvegų žiniasklaida nurodė, kad lėktuvą iš lietuvių bendrovės išsinuomojusi „Wizz Air“ situacijos nekomentavo. Portalas tv3.lt taip pat kreipėsi į „Wizz Air“ dėl šios situacijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bendrovė patvirtino, kad išlaipinant keleivius iš GDN–HAU skrydžio, vykdyto pagal nuomos sutartį, lėktuvas pasviro dėl staigaus orlaivio pusiausvyros sutrikimo. Visi keleiviai liko nenukentėję. 

Tuo metu Inga Duglas, „GetJet Airlines“ generalinės direktorė patvirtino, kad toks incidentas įvyko, tačiau plačiau jo komentuoti negalėjo dėl vykstančio tyrimo.

REKLAMA

Visgi ji pabrėžė, kad šioje situacijoje prioritetas yra saugumas.

„Patvirtiname, kad birželio 10d. Norvegijos Haugesund oro uosto stovėjimo aikštelėje įvyko incidentas su „GetJet Airlines“ priklausančiu orlaiviu Boeing 737-800. Keleiviai, įgulos nariai ar oro uosto antžeminio aptarnavimo darbuotojai nenukentėjo. 

REKLAMA

Įvykis užfiksuotas keleivių išlaipinimo ir krovinio iškrovimo metu, kurie buvo vykdomi oro uosto antžeminio aptarnavimo įmonės darbuotojų. Pirminiais duomenimis, atliekant antžeminius darbus galėjo susidaryti laikinas svorio pasiskirstymo disbalansas, dėl kurio orlaivio uodega nusileido žemiau įprastos padėties ir palietė žemę.

Šiuo metu aiškinamės su antžeminių darbų bendrovės vadovybe, kodėl įvyko šis incidentas. Paprašėme pateikti žalos ataskaitą, siekdami visapusiškai išsiaiškinti aplinkybes. Pranešime visus tyrimo rezultatus bei suteiksime visą būtiną informaciją atsakingiems asmenims kaip numatyta taisyklėse ir reglamentuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Gavus gamintojo patvirtinimą techniniam skrydžiui be keleivių, orlaivis yra atskraidintas į techninio aptarnavimo bazę Šiauliuose, kur yra nuodugniai tikrinamas, konsultuojantis su lėktuvo gamintoju, siekiant tiksliai įvertinti techninę žalą ir pagal tai atlikti orlaivio remonto darbus. Saugumas visais atvejais išlieka absoliutus mūsų prioritetas.

Kol vyksta tyrimas, plačiau išsiplėsti negalime. Plačiau pakomentuoti galėsime gavus tyrimo išvadas”, – komentavo bendrovė.

REKLAMA
Nelabai tikisi situ egzperdu pasakymais, kad visi keleiviai staiga susigrudo gale. Kad ivyktu tai kas ivyko gale turi buti apie 5000 kg svorio skirtumas didesnis negu priekyje. Tai 50 zmoniu vienu metu atsidure prie isejimo? Turbut priezastys zymiai paprastesnes. Lektuvas greiciausiai buvo sugedes, todel igula neisjunge varikliu, galines bagazines turbut buvo pilnos atsarginiu daliu kokiu 1500 kilogramu, todel ju ir neiskraudinejo. Igula visiskai nebuvo pasiruose valdyti keleiviu islaipinimo, turbut mintys buvo apie kitus lektuvo gedimus. Tai turbut priezastys kodel ivyko incidentas, yra visai kitokios, negu kad pasakoja.
Yra ir privalumų. Niekada taip nuoširdžiai nesimeldžiu kai skrendant su jais. Dar galėtų vienas iš palydovų būti kunigas, galėtų įlipant išklausyti nuodėmes, o pavykus sėkmingai nusileisti, išdalinti komuniją
Ė viskas paprasčiau. Skrido kaišiadorietės (gerai visafa įmitusios :)) Tai štai kai trapu nusilipo, lėktuvas kaip Vytis, piestu prieš vykingus:)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų