„Ukrainietiškų grūdų tranzitas per Lietuvą nelabai vyksta, o būtų gerai (kad vyktų – BNS), būtų gerai uostui, bet kaina nulemia“, – antradienį opozicinėje Seimo demokratų frakcijoje „Vardan Lietuvos“ teigė ministras.
„Eksportas nevyksta – per mus pervežti gerokai brangiau. Ukrainos pusė už toną gali mokėti apie 65 eurus, o „Lietuvos geležinkelių“ kaina sudaro iki Klaipėdos uosto apie 100-120 eurų. Skirtumas yra. Patys ukrainiečiai, kaip ir Europos Komisija, rodo mažesnius skaičius (grūdų gabenimo – BNS)“, – pridūrė K. Navickas.
Nuo karo Ukrainoje pradžios, K. Navicko teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 87 tūkst. tonų ukrainietiškų grūdų: „Tai pusantro laivo“.
Europos Komisija praėjusią savaitę nusprendė nepratęsti draudimo į ES importuoti ukrainietiškus grūdus, tačiau Lenkija pirmadienį pareiškė, kad ir toliau laikysis draudimo juos importuoti, nors Kyjivas užginčijo šią priemonę Pasaulio prekybos organizacijai.
Rusijai įsiveržus į Ukrainą, buvo uždaryti iki karo naudoti Juodosios jūros laivybos keliai, todėl Europos Sąjunga tapo pagrindiniu ukrainietiškų grūdų tranzito ir eksporto maršrutu.
Visgi prieš tris mėnesius ES susitarė apriboti grūdų importą iš Ukrainos į penkias kaimynines Bendrijos nares – Bulgariją, Vengriją, Lenkiją, Rumuniją ir Slovakiją, kad būtų apsaugoti pastarųjų ūkininkų, kaltinusių, kad importas sukėlė kainų griūtį jų rinkose, interesai.