• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įsivaizduokite – nutraukiate sutartį dėl interneto, susimokate gana nemažą nutraukimo mokestį, tačiau įmonė toliau jums siunčia sąskaitas, kol galiausiai antstoliai nuskaičiuoja iš jūsų neva prisikaupusias skolas.

Įsivaizduokite – nutraukiate sutartį dėl interneto, susimokate gana nemažą nutraukimo mokestį, tačiau įmonė toliau jums siunčia sąskaitas, kol galiausiai antstoliai nuskaičiuoja iš jūsų neva prisikaupusias skolas.

REKLAMA

Rietave gyvenanti Brigita (tikras vardas ir pavardė – redakcijai žinomi) naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kad dar 2020 m. su „Tele2“ sudarė sutartį dėl interneto, kuri vėliau prieš moters valią buvo pratęsta.

2024 m. liepą Brigita nusbrendė sutartį nutraukti – už tai iš jos pareikalavo 128 eurų mokesčio.

REKLAMA
REKLAMA

Vis tik net ir sumokėjus 128 eurus dar 3–4 mėnesius bendrovė buvusiai klientei siuntė sąskaitas neva už suteiktas paslaugas, kurių moteris negavo.

REKLAMA

Išieškojo antstoliai, nors sutartis – nutraukta 

Brigita pasakojo, kad daug kartų skambino ir ėjo į „Tele2“ saloną gyvai, tačiau visus kartus darbuotojai tikino, kad jokios informacijos apie klientę nemato, nes sutartis su ja – nutraukta.

„Buvau rami, kol gruodžio mėn., prieš pat Kalėdas, užšaldė mano sąskaitas. Pasirodo, bendrovė padavė mane į teismą dėl nemokėjimo už paslaugas ir teismo sprendimu antstoliai nuskaičiavo 120 eurų“, – prisimena skaitytoja.

REKLAMA
REKLAMA

Ji pabrėžė, kad prieigos prie operatoriaus sistemos neturėjo ir jokių paslaugų negavo jau nuo liepos mėn. – pas ją buvo likęs tik „Wi–Fi“ modemas, kuris neveikė.

Tačiau net ir po to, kai antstoliai iš moters sąskaitos nuskaičiavo neva susikaupusią skolą, įmonės darbuotojai negalėjo paaiškinti, kodėl taip įvyko.

Neseniai, praėjus keliems mėnesiams, moteris vėl gavo pranešimą iš antstolių, kad „Tele2“ vėl reikalauja grąžinti skolą, tik šįkart – jau 318,37 euro. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jie juk mato, kad žmogus nesinaudoja paslaugomis, kad yra atjungtas internetas, bet vis tiek yra siunčiami išieškojimo dokumentai. Man tai – logiškai nesuprantama. 

Pakalbėjau su advokatais, jie patarė raštiškai aiškintis su bendrove. Tai išsiunčiau, bet jokio atsakymo negavau“, – piktinosi Brigita.

REKLAMA

Prisikaupusi skola – nesusipratimas?

„Tele2“ viešųjų ryšių vadovė Asta Buitkutė teigė apgailestaujanti dėl nepatogumų, su kuriais susidūrė klientė. 

Ji aiškino, kad nesusipratimų pradžia tapo klientės klaida – atsiskaitydama už paslaugas ji nurodė neteisingą mokėtojo kodą.

„Mokėjimų apskaitos sistema yra automatinė, todėl mokėjimas nebuvo užskaitytas. Dėl to klientės vardu atsirado skola.

REKLAMA

Pagal skolų valdymo procedūras ši skola po kurio laiko buvo perduota specializuotai skolų administravimo įmonei“, – kalbėjo A. Buitkutė.

Po žiniasklaidos kreipimosi „Tele2“ galiausiai atrado nesusipratimų priežastį ir situaciją išsprendė.

„Užtikrinome, kad klientė nepatirtų nuostolių. Kartu buvo panaikinti visi įrašai apie įsiskolinimą ir nutraukti su tuo susiję skolų administravimo veiksmai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Savo iniciatyva klientei kompensavome ir visus anksčiau pritaikytus papildomus mokesčius“, – kalbėjo A. Buitkutė.

Nutraukiant sutartį teks grąžinti gautas nuolaidas

„Tele2“ atstovė pabrėžė, kad, norint išvengti tokių nesusipratimų ateityje, ypač svarbu apmokant sąskaitas tiksliai nurodyti mokėtojo kodą, nes būtent pagal jį yra identifikuojami klientų mokėjimai:

REKLAMA

„Kilus abejonėms ar įtarus klaidą, kviečiame kreiptis į mūsų klientų aptarnavimo profesionalus – pokalbis su jais privatiems klientams nieko nekainuoja.“

Naujienų portalas tv3.lt taip pat pasiteiravo, kodėl sutartys su klientais yra automatiškai pratęsiamos be jų žinios, o norint jas nutraukti tenka dar ir susimokėti.

REKLAMA

A. Buitkutė aiškino, kad kliento įsipareigojimų terminas paprastai yra 2 metai arba 18 mėn., kurio metu klientas gauna nuolaidų įrangai ar paslaugoms.

„Nusprendus atsisakyti paslaugų nesibaigus terminui reikia kompensuoti arba neišmokėtą likutį už įsigytą įrangą, arba sutartyje numatytas nuolaidas paslaugoms.

Labai svarbu tai įvertinti iš anksto, todėl primename, kad visos sutarties nutraukimo sąlygos yra sutarties dokumentų priede“, – atkreipė dėmesį pašnekovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ji pridūrė, kad įsipareigojimų terminui pasibaigus sutartis su klientu tampa neterminuota. Tokiu atveju klientas gali keisti ar nutraukti sutartį be jokių sąlygų ar mokesčių.

Sutartis – kas gali pratęsti ir kas mokės netesybas?

Advokatas dr. Arvydas Budnikas pabrėžė, kad paslaugų tiekėjas negali vienašališkai (be kliento nurodymo) pratęsti sutarties ir toliau teikti paslaugų – jam už tai gali grėsti civilinė atsakomybė.

REKLAMA

O sutartyje esanti sąlyga, leidžianti verslininkui automatiškai pratęsti terminuotą sutartį, yra laikoma nesąžininga, taigi taip pat yra neteisėta.

„Vartotojas, kuriam teikiamos jo neužsakytos prekės ar paslaugos, neturi pareigos už tai mokėti. Vartotojas neturi patirti jokių papildomų išlaidų dėl neužsakytų prekių ar paslaugų“, – akcentavo advokatas.

Visgi jis atkreipė dėmesį, kad norint nutraukti terminuotą sutartį paslaugų teikėjas gali pritaikyti sutarties nutraukimo mokesčius (netesybas), bet tik tokiu atveju, jei klientas su tuo sutiko (tai buvo numatyta sutartyje).

REKLAMA

Pašnekovas paminėjo, kad įprastai sudarant terminuotas sutartis yra suteikiamos įvairios nuolaidos, todėl tokį sutartį nutraukiant paslaugų teikėjas gali reikalauti grąžinti suteiktas nuolaidas.

Galima prisiteisti žalą

A. Budnikas pabrėžė – jeigu sutartis yra nutraukta, bet paslaugų teikėjas toliau siunčia sąskaitas ar teikia paslaugas, jis negali reikalauti apmokėjimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Sutarties nutraukimas atleidžia abi šalis nuo sutarties vykdymo. Sutarties nutraukimas nepanaikina tik teisės reikalauti atlyginti nuostolius, atsiradusius dėl sutarties neįvykdymo, bei netesybas.

Jeigu paslaugų teikėjas teisme siekia prisiteisti nepagrįstas sumas, būtina įrodyti, kad paslaugų teikėjas tų pinigų negali gauti, pvz., dėl nutrauktos sutarties ir pasibaigusių santykių“, – komentavo advokatas.

Aptardamas minimą atvejį jis nurodė, kad „Tele2“ iniciavo teisminį procesą ir prisiteisė pinigų, o moteris apie procesą nežinojo.

Pašnekovas vardijo, kad tokiais atvejais asmuo turi ginti savo teises: skųsti antstolio veiksmus, mėginti atnaujinti teismo procesą, pateikti ieškinį prieš paslaugų gavėją dėl neteisėtų veiksmų ir reikalauti turtinės ar neturtinės žalos atlyginimo.

A. Budnikas aiškino, kad norint prisiteisti neturtinę žalą reikėtų įrodyti, kad asmuo iš tiesų išgyveno dvasinį sukrėtimą, depresiją, pažeminimą ar panašius jausmus. Tam galėtų tikti psichologų, gydytojų išvados, įrodymai apie vaistų poreikį dėl sukelto streso ar pan.

REKLAMA
tele2 paskutiniu metu pramušė dugną, kuriame anksčiau buvo bitė... Teko atsisveikint.
yra sukciu kontora.melagiu melagiai.
Klientu saves negerbti. Melagiu ir sukciu kontora. Vienasaliskai keicia sutartis i brangesnes, suskiai parazitai. Ir tai jau ne pirmas kartas kai jie taip elgiasi...venkit tokie turi bankrutuoti. Ir kacapyne teikia paslaugas tele2 yra sakys mes cia neprieko:D
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų