2007 metais Komisija pasiryžo iki 2012 metų su ES teisės aktų įgyvendinimu susijusias įmonių metines administracines išlaidas sumažinti 25 proc.
Iki termino liko dveji metai, ir iš naujausios ES pažangos ataskaitos matyti, kad ji ketina pasiekti tai, ką užsibrėžė, ir netgi daugiau.
Sutaupytų virš 40 mlrd. eurų kasmet
Europos Komisijos (Komisijos) apskaičiavimu, visos metinės su ES teisės aktų ir, savo ruožtu, nacionalinių įstatymų vykdymu susijusios bendrovių administracinės išlaidos yra apie 124 mlrd. eurų.
Šiuo metu taikant jau įdiegtas arba patvirtintas priemones įmonių administracinės išlaidos turėtų sumažėti 7 mlrd. eurų per metus. Jeigu ES vadovai ir teisės aktų leidėjai pritartų parengtoms priemonėms, šios išlaidos sumažėtų dar 31 mlrd. eurų per metus. Siūloma taikyti paprastesnes apskaitos taisykles bendrovėms, kuriose dirba ne daugiau kaip 10 žmonių, pašalinti apribojimus naudojant elektronines PVM sąskaitas faktūras ir t. t.
Rengiami pasiūlymai, kaip sutaupyti dar 2,1 mlrd. eurų, pvz., taikant paprastesnio įmonių pripažinimo ekspeditorėmis priemones, supaprastinant balansą, pelno bei nuostolio ataskaitas ir nebereikalaujant viešbučių bei svečių namų, teikiančių nakvynę ir pusryčius, statistinių ataskaitų.
Taikant visas – planuojamas, pasiūlytas ir patvirtintas – priemones būtų sutaupyta daugiau kaip 40 mlrd. eurų, t. y. administracinė našta sumažėtų 33 proc.
Biurokratizmo nemažinimas užkirstų kelią iš ekonomikos nuosmukio
„Komisija visiškai įvykdė tikslą sumažinti biurokratinių verslo procedūrų“, – pasakė Pirmininkas J. M. Barroso.
Biurokratizmo mažinimas yra vienas iš svarbiausių Komisijos strategijos įveikti ekonominį nuosmukį elementų. Tai būdas padėti įmonėms, kai kreditų rinkos padėtis tebėra įtempta. Daugelis priemonių pritaikyta mažosioms įmonėms, kuriose sukuriama daugiausia darbo vietų ES. Šios įmonės dažnai patiria didelių administracinių suvaržymų ir finansavimo užtikrinimo sunkumų.