Įrašu apie tai asmeninėje „Facebook“ paskyroje pasidalijo „Luminor“ banko vyriausiasis ekonomistas Žygimantas Mauricas.
Jo teigimu, Kinijos statistika sufleruoja, ko galime tikėtis šį pavasarį Lietuvoje:
„Maisto prekių pardavimai turėtų išaugti, nes žmonės perka maistą "juodai dienai" ir dažniau valgo namuose (ne restoranuose).
Naujų automobilių bei kitų didesnės vertės pirkinių apyvarta turėtų kristi drastiškai, nes vyraujant neapibrėžtumui žmonės atideda nebūtiniausius pirkinius (taip pat, pvz., juvelyrinius dirbinius).“
Ž. Maurico vertinimu, restoranų pajamos kris ženkliai, tačiau vilties esą teikia sparčiai populiarėjančios maisto išsinešti paslaugos, kurios turėtų sumažinti bendrą sektoriaus nuosmukį.
„Baldų pardavimai taip pat krenta, kas sufleruoja, kad nekilnojamojo turto rinka taip pat gali stabtelėti“, – prognozuoja ekonomistas.
Pasak jo, įdomu tai, kad laisvalaikio prekių pardavimai nekrenta labai smarkiai, nes žmonės karantino metu daugiau laiko praleidžia gamtoje, su šeima ar prie televizoriaus ekranų, tad bendras kritimas nėra didelis.
„Visgi, gana ženkliai krenta alkoholio pardavimai (Honkonge 2003 metų SARS epidemijos metu kritimas buvo dar didesnis), nes žmonės atideda vakarėlius ir dūzges. Turint omenyje, kad kasmet nuo alkoholio vartojimo padarinių Lietuvoje miršta apie 2 tūkst. žmonių, sumažėjęs vartojimas gali su kaupu kompensuoti koronaviruso padarytą žalą“, – svarsto Ž. Mauricas.