• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kasmet Lietuvoje miršta dešimtys tūkstančių gyventojų. Nemažai jų gyvendami naudojasi mobiliaisiais telefonais. Pasitaiko aplinkybių, kai velionių artimieji dar nori pasinaudoti mirusio numeriu ir pranešti apie pažinoto žmogaus mirtį, tačiau to padaryti negali.

Kasmet Lietuvoje miršta dešimtys tūkstančių gyventojų. Nemažai jų gyvendami naudojasi mobiliaisiais telefonais. Pasitaiko aplinkybių, kai velionių artimieji dar nori pasinaudoti mirusio numeriu ir pranešti apie pažinoto žmogaus mirtį, tačiau to padaryti negali.

REKLAMA

Ryšio operatorius atkreipia dėmesį, kad, norint paskambinti telefone esančiais numeriais, nebūtinas SIM kortelės galiojimas.

Kol gulėjo ligoninėje, numerį atjungė

Į portalo tv3.lt redakciją kreipėsi skaitytoja Nora. Ji papasakojo liūdną istoriją, kai atsisveikinusi su mama liko nusivylusi jos mobiliojo ryšio operatoriumi ir jo išankstinio mokėjimo paslauga.

„Mano mama – „Pildyk“ klientė nuo 2006 metų. Deja, taip atsitiko, kad pateko į ligoninę, išbuvo reanimacijoje ir mirė. Žinoma, telefono niekas nepildė. Dabar numeris jau nebegalioja, aš daugelio numerių neturiu, o norėčiau pranešti jos draugams apie laidotuves“, – pasakojo skaitytoja.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jos, „Pildyk“ konsultantai jai pasakojo, kad mamos turėtą išankstinio mokėjimo kortelę reikėjo per 3 mėnesius papildyti.

REKLAMA

„Bet kaip žmogus galėjo papildyti, kai buvo komos būsenos reanimacijoje? Jokių pranešimų apie išjungimą nebuvo gauta tuo numeriu. Žmogus 17 metų buvo lojalus klientas, pildė nuolatos, o dabar, po tiek metų, tiesiog paėmė ir panaikino numerį“, – piktinosi moteris.

Ji įsitikinusi, kad su ilgamečiais savo klientais paslaugą teikianti bendrovė turėtų elgtis kitaip.

„Manau, kad „Pildyk“ turėtų atsižvelgti į lojalumą ir truputį kitaip traktuoti savo lojalius klientus, o ne tiesiog juos išmesti į šiukšliadėžę.

REKLAMA
REKLAMA

Mano klausimas: ar būtų galimybė įjungti numerį, nes norėčiau pranešti skambinantiems apie žmogaus mirtį?“ – rašė Nora.

Galima pasinaudoti ir kitaip

Telefono ryšio išankstinio mokėjimo paslaugą teikiančios bendrovės „Tele2" atstovė ryšiams su visuomene Asta Buitkutė apgailestavo dėl susidariusios situacijos.

„Užjaučiame klientę dėl netekties ir suprantame, kad tokiu metu rūpesčių tikrai netrūksta. Kolegoms dar pavyko sugrąžinti (atstatyti) numerio veikimą. Norėdami toliau juo naudotis, artimieji turės jį reguliariai papildyti bent kas tris mėnesius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Telefono adresų knygelės duomenimis galima naudotis net ir po to, kai numeris tampa neaktyvus, nes SIM kortelėje saugomi duomenys išlieka. Taigi reikalingi kontaktai lieka pasiekiami, nepriklausomai nuo to, ar jie išsaugoti telefone, ar SIM kortelėje“, – paaiškino atstovė.

Ji priminė, kad, pagal bendrą „Pildyk“ numerio galiojimo tvarką, sykį papildžius išankstinio mokėjimo kortelę, numeriu galima naudotis 100 dienų. 

REKLAMA

„Jei per tas šimtą dienų sąskaitoje lieka 0 Eur, sąskaita tampa neaktyvi – galima skambinti tik nemokamais pagalbos tarnybų numeriais, gali būti teikiamos kitos nemokamos paslaugos, jei jos jau yra užsakytos, taip pat galimi įeinantys nemokami skambučiai.

Pasibaigus šiam šimto dienų laikotarpiui, dar trisdešimt dienų numeris lieka galioti, jums gali paskambinti kiti (tačiau tik Lietuvoje, nes užsienyje atsiliepti skambučiai yra mokami), galima gauti nemokamas SMS žinutes, tačiau pačiam jau skambinti nebepavyks“, – komentavo A. Buitkutė.

REKLAMA

Anot jos, pasibaigus šiam trisdešimties dienų laikotarpiui, t. y. kai praeina iš viso 130 dienų nuo paskutinio sąskaitos papildymo, numeris nustoja galioti (tokiu atveju jo papildymas numerio jau nebeatstatys).

Dar per mėnesį galima atstatyti numerio veikimą, tačiau reikia kreiptis į saloną ar kontaktų centrą. Tokio atstatymo paslauga kainuoja 10 eurų.

Klientams įprastai yra siunčiama SMS žinutė, įspėjanti, kada baigsis sąskaitos galiojimas, taip pat dar viena, prieš nustojant galioti pačiam numeriui.

Valstybės duomenų agentūros duomenimis, per praėjusius metus Lietuvoje mirė 40,3 tūkst. gyventojų.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvoje yra išduota beveik 1,3 mln. išankstinio apmokėjimo telefonų kortelių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų