„LTG Cargo“ trečiadienį paskelbė tarptautinį lokomotyvų pirkimo, techninės pagalbos jų priežiūrai bei atsarginių dalių tiekimo bent trejus metus konkursą, pranešė LTG.
Tikslus lokomotyvų skaičius paaiškės po derybų su tiekėjais – pagal sutartį ateityje būtų galima įsigyti ir papildomų lokomotyvų.
„Jau šiandien krovinių gabenimas geležinkeliais yra vienas tvariausių logistikos sprendimų, o sulaukus elektrinių lokomotyvų krovinius galėsime gabenti visiškai žaliai“, – pranešime sakė „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Lokomotyvai turės pajėgti gabenti maksimalius – iki 5,7 tūkst. tonų – traukinių sąstatus.
Tikslesni jų įsigijimo terminai paaiškės baigus konkurso procedūras. „LTG Cargo“ sieks įsigyti lokomotyvus atsižvelgdama į rinkos konsultacijų duomenis, laimėtojas turės atitikti nacionalinio saugumo interesus.
Apie tai, kad „LTG Cargo“ artimiausiu metu planuoja paskelbti apie sprendimą įsigyti elektra varomų lokomotyvų ir konsultuotis su rinka, o po to skelbti tarptautinį konkursą, pranešta birželio 21-ąją. „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Egidijus Lazauskas jų skaičiaus ir pirkimo vertės tuomet neatskleidė.
E. Lazauskas, anksčiau vadovavęs „LTG Cargo“, prieš kelerius metus yra teigęs, kad kroviniams vežti taip pat reikės įsigyti 40-50 elektrovežių už maždaug 200 mln. eurų.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis tuomet sakė, kad ministerija jau yra pritarusi lokomotyvų pirkimui.
Birželio pabaigoje skelbta, kad LTG keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ iš Šveicarijos traukinių gamybos koncerno „Stadler Rail“ antrinės įmonės Lenkijoje „Stadler Polska“ už 226,5 mln. eurų įsigis 15 naujų elektrinių ir baterijomis varomų traukinių.