Seimas šią savaitę priėmė svarstyti atitinkamas Aviacijos įstatymo pataisas, kurias inicijuoja grupė Seimo narių iš įvairių frakcijų.
Kaip sakė Ekonomikos komiteto narys Andrius Kupčinskas, siekiama suvienodinti konkurencijos sąlygas eksperimentiniams orlaiviams, pavyzdžiui, iki dviejų vietų vienmotoriams dviviečiams lėktuvams, sklandytuvams, sraigtasparniams, kurių masė būtų iki 600 kg.
Tuo metu dabar Lietuvoje leidžiama registruoti orlaivius, kurių svoris kylant negali viršyti 475 kg ir juose dažniausiai telpa vienas žmogus.
„Tai, aišku, apsunkina konkurencines sąlygas aviatoriams (...), mūsų orlaivių turėtojams tenka mokėti didesnes draudimo įmokas“, – teigė jis.
Pasak A. Kupčinsko, įsigyjantieji kiek sunkesnius orlaivius kitose šalyse arba pasigaminę, tarkime, Prienuose, dabar priversti jas registruoti Čekijoje, Slovakijoje ar Vokietijoje ir dėl to patiria išlaidų tvarkant dokumentus, juos verčiant, atliekant technines apžiūras.
Parlamentaro teigimu, registruojant orlaivius Lietuvoje jie skraidytų su lietuviškai numeriais: „Bus orlaivių bazė didesnė mūsų“.
Transporto kompetencijų agentūros (TKA) Civilinės aviacijos departamento direktoriaus Vidmanto Plėtos teigimu, priėmus pataisas, išsiplėstų šiuo metu nacionaliniu lygmeniu reguliuojamai eksperimentinei kategorijai priskiriamų orlaivių klasių skaičius.
„Šis pakeitimas neigiamos įtakos skrydžių saugai neturėtų“, – BNS teigė TKA atstovas.
Lietuvos sklandymo sporto federacijos teigimu, nauji orlaiviai yra tobulesni, saugesni ir turintys šiuolaikišką įrangą.